Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 14481 til 14500 af 32822
-
Dividere heltal
ForumindlægEr der nogle af jer som har en god og hurtig metode til at dividere to heltal? Tak! -
Spansk på gymnasiet???
ForumindlægHejsa :) Jeg vil efter 10 klasse have spansk på gymnasiet, uden jeg har haft det før, så jeg ikke behøver og tage tysk på gym, burde dette være muligt? Har gennemført 3 års undervisning i tysk, og har også valgt det fra i 10 klasse.På forhånd tak! -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg skal skrive lidt om logistisk vækst, og er i tvivl om hvorvidt nedenstående er rigtigt. Er der mon nogle der kan hjælpe? Den simpleste måde tilvæksten per individ kan aftage på, er taget i brug og altså beskrevet lineært: ΔNn / Nn-1 = c · (1 - "N" _"n-1" /&qu... -
Logistisk forskrift
ForumindlægHej. Jeg skal forklar hvordan man ud fra et datasæt kan bestemme en logistisk forskrift ved hjælp af eksponentiel regression. Håber at der er nogle som kan hjælpe og tak på forhånd. -
Hvordan er regne-processen for at isolere k i følgende ligning
Forumindlæg14 = (0,21875 * k) -
Hvordan skal produktionen sammensættes, hvis fortjenesten skal maksimeres?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer videre. Nogle som kan hjælpe. det er mig som har lavet skemaet og begrænsingerne under. -
Lav en fuldstændig funktionsanalyse af funktionen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Opstilling af kriteriefunktion
ForumindlægOpgave 4 et møbelfirma sægler to slags borde, træ og metal. firmaets dækningsbidrag er 3.100 kr. for træ og 2350 kr. for metal. Opstil kritieriefunktionen for firmaets dækningsbidrag. -
ligninger
Forumindlæghar brug for hjælp med disse -
lektiehjælp tilbydes
Forumindlægmangler du lektie hjælp... så kontakt mig.. engelsk.tysk.dansk og andre fag.... -
Matematikspørgsmål
ForumindlægHej alle, er der nogen som kan svarer mig på nogle af de her forskellige spørgsmål? Det er til en matematikeksamen, hvor jeg skal være forberedt på at trække en af de nedenstående spørgsmål. Jeg ved godt at der er mange spørgsmål, men hvis i bare kan svarer mig på dem i kan, så vil jeg blive gla... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Sidder og kæmper med at forberede mig til eksamen og har disse 13 spørgsmål Har lavet lidt på hvert, men er der ikke en som kan hjælpe mig lidt på vej :) Eller bare med nogle af dem :D Hilsen Mig -
mat c
Forumindlæga;bestem kvartiltbreden b; benyt kvaltietdsbreden til at gøre rede for at den dyrest mobiltelfon er outliner -
Boksplot (aflæsning)
ForumindlægHejsa, Jeg skal opskrive det udvidede kvartilsæt for et observationssæt (se vedhæftet billede). Er bare i tvivl om, hvor den starter. Skal jeg starte ved, der hvor der står 9 eller ved 10. Fordi selve bokspottet starter jo først ved 10. Er minimums så 10, mens maksimum er 19?? Tak :-) -
stamfunktion
Forumindlæghvad er stamfunktionen til: f(x)=4x5−2x2+x−8 -
SRP om pesten
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive SRP om pesten, hvor jeg skal beskrive pestbakterien, hvad den forsager i det menneskelige organisme, og hvordan den ramte europa og spredte sig så hurtigt. Jeg har virkeligt fået skrivestop, og vil hører om nogle herinde har skrevet om noget lignende eller pes... -
Hjælp søges
Forumindlægf(x)=2x^3-7x^2-5x+26 beregn den afledede til f. beregn hældningen for tangenten når x=3 beregn hældningen i punkt(3,f(3)) øh jeg har brug for hjælp til denne opgave -
Mat B
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B Jeg forstår bare ikke følgende spørgsmål : Gør rede for andengradspolynomiets graf samt for faktoriseringen Der er primært det med faktoriseringen jeg er i tvivl om, hvordan gør jeg rede for det? -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden...
