Søgning på: matematik 1g. Resultater: 14501 til 14520 af 32350
  • Omvendt proportional funktion

    Forumindlæg
    Hvad er en omvendt proportional funktion? Er der nogen, som har et link til en hjemmeside, hvor der står noget om funktionen? Rigtig god aften! Mvh, Mathias.
  • Sammenhæng ml. et retningsfelt og vektorer

    Forumindlæg
    Hej, når man tegner løsningerne for en differentialligningen i form af et retningsfelt, er der bare ikke tale om forskellige (repræsentanter for) vektorer?
  • Kræfter

    Forumindlæg
    Hvordan finder man Fres når flere kræfter end 1 påvirker et legeme med massen m? Hvonår skal følgende bruges: Hvornår trækkes kræfterne fra hinanden for at finde Fres og hvornår bruges kræfternes parallelogram?
  • Regression?

    Forumindlæg
    Hejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben....
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Opløsning af sukker i vand foregår på den måde at den hastidhed, hvormed sukkeret opløses, er proportional med den mængde sukker, der endnu ikke er opløst jeg ska opskrive en differentialligning for den opløste mængde sukker som funktion af tiden. Nogen som kan hjælpe med denne opgave? :)
  • kritiske punkter

    Forumindlæg
    hej. Jeg har en definition der lyder: lad f være en differentiable funktion, defineret i intervallet I. Et punkt X0 tilhører(symbolet) I kaldes et kritisk punkt for f, hvis f'(x)=0. Herefter står der: Vi ser, at lokale ekstremumspunkter er kritiske punkter. Det omvendte er ikke nødvendigvis t...
  • HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun...
  • en god fysik formelsamling??

    Forumindlæg
    hejsa jeg mangler en god printbar formel samling evt. med nogle gode omskrivnigs eks i.... og med omskrivning mener jeg at: n/m=joule og lign... så hvis der er nogen der har et link til sådan en ville det virkelig være en hjælp.. tak tak :0)
  • Løs ligningen...

    Forumindlæg
    Har problemer med henblik på at løse denne ligning (uden hjælpemidler): (x-1)(x2-4)=0 Jeg ganger ud og får at x3-4x-x2+4=0 hvad skal jeg efterfølgende? Jeg kan ihvertfald ikke løse en 3. gradslining :-S
  • Kompartmentmodel for enzymkatalyseret reaktion

    Forumindlæg
    Hej, kan det passe at kompartmentmodellen for en enzymkatalyseret reaktion ser ud som på det vedhæftede billede? På billedet står s(t) for substratfunktionen, e(t) for enzymfunktionen, c(t) for enzym-substratfunktionen og p(t) for produktfunktionen. Tak på forhånd.
  • Differentation af irrationelle funktioner !? HJÆLP

    Forumindlæg
    Hey.. har fået følgende opgave: kom da ind på, hvordan man differentierer irrationale funktioner. Du kan se på: • f(x) = ex • f(x) = ln(x) • f(x) = √x her er jeg fuldstændig blank, er der nogen der kan hjælpe !?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa hvad er det nu exp står for ? f.eks. c*exp(ax) På forhånd tak :)
  • Rødder

    Forumindlæg
    Beregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8
  • Bestem udtryk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ...
  • om at tjene osv. det meget vigtig!

    Forumindlæg
    En radioforhandler køber et stereo-anlæg hjem for 6550,00 kr. omkostningerne til fragt o.a er ialt 830,00 kr. forhandleren ønsker at tjene 34 % på anlægget . hvor meget skal han sælge anlægget for ? Har i en ligning om hvordan jeg kan regne den ud ?
  • Stigning/fald i procent

    Forumindlæg
    Hej! Er der forskel på, hvordan man udregner stigning i procent, og hvordan man udregner fald i procent? På forhånd tak
  • Spansk grammatik

    Forumindlæg
    Hej med jer.. jeg sidder og læser op til en prøve, men kan ikke finde alle emnerne i mine notater, så håber i måske kan hjælpe mig - Poss. pronomener(de korte former) - diftongerende verber På forhånd tak!
  • Eksaminer på STX

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd.
  • linjens ligning

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe?
  • Integralregning - Hvordan finder man stamfunktionen til f(x)=x*ln(x)

    Forumindlæg
    et mundtligt eksamensspørgsmål, så hvis nogen vil være så barmhjertig at gennemgå det step by step så er jeg evigt taknemmelig, der er ikke mange eksempler at finde på nettet, og de som der er, er lidt for kringlede til mig..