Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 14541 til 14560 af 48964
-
Iderativ proces
ForumindlægHvad vil det sige, at noget er en iderativ proces ? Det er i forbindelse med nulpunktbestemmelse. -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Middeltallet - spredningen?
ForumindlægHej. Sidder her på sidstedagen i min studieretningsopgave, med en af de sidste opgaver, som jeg sidder lidt fast i! Spørgsmålet: "Opstil under andvendelse af bilagene 4+5+6 en hypotese om vælgeradfærd ved valget i 07 på baggrund af Folketingsvalget i 05 for 3-4 af partierne. Er resultatet ... -
Fotoelektrisk effekt?
ForumindlægVi har fået en opgave i fysik, og har siddet en del med den. Kan simpelthen ikke komme videre, så ville være dejligt med noget hjælp. (: I en forsøgsserie belyses en metaloverflade med elektronmagnetisk stråling med forskellige frekvenser. Herved løsrives elektroner, og for hver frekvens f beste... -
matematik
Forumindlæga) x² + 4x - 12 = 0 b) x² - 5x + 4 = 0 -
HJÆLP - MATEMATIK HASTER!
ForumindlægHej :-) Jeg har simpelthen glemt, hvordan man beregner en opgave som følgende: Indbyggertallet i en større by var 13,25 mio. i år 2007. Derefter faldt det med 2,3% pr. år. Opstil en prognose for indbyggertallet i år 2015 på følgende måde: a) Bestem en model (en funktionsforskrift) for indbyggert... -
Gymnasium i Lyngby og omegn?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng i 9. klasse. Jeg er fagligt engageret og får høje karakterer. Jeg leder efter et gymnasium, som har højt fagligt niveau på hele linjen. Jeg bor i Lyngby og leder derfor efter et gymnasium i området. Dog er jeg ikke blot typen der ønsker højt fagligt niveau, da jeg lægger meg... -
Forståelse af spørgsmål om ligninger
Forumindlæg<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:6.0pt;line-height:normal;tab-stops: 63.0pt">Gør rede for de regler der gælder ved løsning af ligninger, herunder nulreglen. <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:6.0pt;line-height:normal;tab-stops: 63.0pt&q... -
binomialforsøg?
ForumindlægHvad forstås der ved binomialforsøg , og hvordan bstemmer man ebinomialsandsynligheder? -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
sso, snyd?
ForumindlægHej.\nHvis man nu har brugt opgaver herinde fra som inspiration, til fx kildeanalyser, og det bliver opdaget og taget for snyd, vil man så først blive bortvist eller hvad der nu end sker, den dag alle for opgaverne tilbage eller ville det bare blive meddelt til en lige så snart læreren eller cens... -
Helle Helle "En stol for lidt"
ForumindlægHar lige vaeret til proeveeksamen i Dansk Self-taught (IB). Jeg kom op i en novelle af Helle Helle. Mit spoergsmål er bare, hvad mener i om årsagerne til, at kvinden forlader huset? Er det fordi hun virkelig forlader ham? Eller skal hun blot ud for at hente den sidste stol? Fra forrige afsnit to... -
HHX, HTX eller STX?
ForumindlægHej jeg ved ikke hvad jeg skal vælge efter 9.klasse så jeg tænkte om i kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne være noget med Business eller Marketing/Management Noget i den stil.. Hvilke af disse(HHX,HTX ELLER STX) kan jeg vælge hvis jeg vil studere noget med Business osv.. Kan man også tage STX? Hvilk... -
Fortolkning af kim fupz' Læreplads
ForumindlægHej Jeg skal op til examen i dansk her D.8 juni, hvis nogen har læst Læreplads og kan fortolke den så plz skriv og hjælp mig, er på barbund og gider ikke sidde med det hele aftenen inden examen Det ville være dejligt med lidt hjælp, plz svar hurtigt (: -
Nogen der har været oppe til terminsprøve i engelsk??
ForumindlægHej,ret sent at lægge ind nu, men jeg skal op til engelsk terminsprøve imorn, så ville bare høre om der var andre, som har været oppe. Hvis ja, hvilken tekst kom i op i?Håber nogen svarer hurtigt ;o)Tak! -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
Hjælp til konjunktiv + indledning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med min 24-timers forberedelse til TyF B, og det går egentlig meget godt. Der er dog to ting, jeg har problemer med, som jeg håber I kan hjælpe med: 1) Hvordan skal denne konjunktiv lyde: "Hvis hans far ikke var blevet dødssyg, ville han aldrig fået kendeskab/opnået inds... -
Hvordan lærer man kemi og biologi?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g og studser over, hvordan jeg kan blive bedre til kemi og biologi? Uden for skoletiden :) -
HASTER
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med et skuespil af Robert Patrick, hvor fra jeg skal forklare, hvilken betydning John F. Kennedy havde for den amerikanske befolkning - problemet kommer så bare; hvordan skal jeg behandle skuespillet? skal jeg analysere og så fortolke? jeg har prøvet at søge, men det hj... -
Medea ugen ud
Forumindlæghvis der er nogen der læser medea i old og vil have den huritge udgave så spiller den på gladsaxe teater og via reumert billeter kan man hvis man er min 4 pers komme ind og se den til 60 kr stykket.. og så er den i øvrigt god! jeg ved der er billeter at få for ejg arbejder der!!
