Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 14581 til 14600 af 19042
-
Samfundsfag!,, Nattelivet i DK
ForumindlægHej Mennesker! (normalt 8 klasser men 9. kl niveau) Da jeg er igang med et projekt med 3 andre,, vi er lidt lost. Jeg har undersøgt alle vejene på nettet, youtube, samfundsfaget, og andre medier. Hvad ved i om Nattelivet i DK altså "Vold I Nattelivet? " "Nej Til Knive I Dan... -
Differentialregning
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = -x3 + 1,5x2 + 6x + 1 Jeg har bestemt en ligning for tangtenten f til grafen for f i punktet P(3, f(3)). jeg er her kommet frem til: f'(x) = 3x2 + 3x + 6 Opgave: Gør rede for, at grafen for f har en anden tangent med samme hældningskoefficient som tangenten... -
skal finde masse udfra tyngdeacceleration på kugle
Forumindlæghejsa jeg har lavet ef aflevering hvor jeg fik udleveret en graf på et objekt der bliver skudt op i luften som så falder ned mod jorden igen, og har bare spørgsmålet om det er muligt at finde ud af hvor meget kuglen vejer og hvor mange newton den skal påvirkes med før at den ville kunne få den ac... -
Projektopgave om Eskatologi
ForumindlægHej, Vi er 2 som har vores første projektopgave nogensinde snart. Vi har valgt at vi gerne vil komme ind på Eskatologi og Projekt mars. Vi tænkte der kunne være en sammenhæng f.eks med hvis jorden går under, kan man bo på mars, og på den måde få begge emner lidt med. Vores overordnede emne er &... -
Hjælp
Forumindlæghej nogen der kan se vilken formel/er jeg skal bruge og hvordan jeg kan forklare det. Håber nogen ville hjælpe med opgaven skal have den afleverte i morgen onsdag. Opgave 7: Du står ved din kogeplade og filosoferer over hvor stor tyngdekraften egentlig er er på gryden med indholdet er. Gryden v... -
potentiel energi --> elektrisk energi
ForumindlægHej jeg vil gerne lave det her forsøg, ved brug af formlen for potentiel energi. Meningen er, jeg vil gerne veje lodet og måle højden, og undersøge relation mellem hvor meget energi jeg putter ind i systemet og hvor meget jeg får ud. Kan det gøres på en simpel måde? Jeg tænkte f.eks. på 0,5... -
Begrænsninger i wordmat?
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med wordmat når jeg skal udregne følgende med begrænsning: f(x):=0,1x^2+100x-9000 Definer:250<x<750 f(600) Hvor resultatet så bliver 87000, hvilket er forkert eftersom den ikke tager begrænsningen i mente. Den vil på ingen måde reagere på mit "definer... -
Find fordelingen for Y
ForumindlægHej, jeg står lidt fast i denne opgave - er der nogen der kan lede mig på rette vej? :) Lad X1 og X2 betegne to uafhængige stokastiske variable så X1 ∼ Exponential(λ1) og X2 ∼ Exponential(λ2) hvor λ1, λ2 > 0. Find fordelingen for Y := min{X1, X2}. Vi h... -
Gravitationskraft-hjælp! please
ForumindlægHej Jeg er i gang med at regne undvigelseshastigheden, for apollo 13 og månen. jeg bruger denne her formel. Jeg bruger radius af månen Jeg får der til at give 2,38 km/s (hvilket virker til at være rritigt i forhold til google) Det jeg ikke forstår er at der i min fysik bog står, at den me... -
FitzHugh-Nagumo modellen og alkohol
ForumindlægHej! Jeg er så småt begyndt at gå i gang med min SRP, som skal skrives i biologi A og matematik A. Derfor har jeg valgt at undersøge alkohols effekt på nervesystemet - mere konkret membranpotentialet. Dertil vil jeg undersøge, hvordan man kan modellerer disse nervesignaler vha. FitzHugh-Nagumo mo... -
Hjælp til nyplatonisme
ForumindlægHej, Jeg skal svare på noget min lære kalder "de seks skarpe" om en strømning i romantikken som hedder nyplatonisme - er der nogen som kan hjælpe mig lidt, da jeg ikke synes det giver mening alt det jeg kan læse mig frem til lige nu? De seks skarpe: Hvornår? (begyndte denne strømning)... -
Løsning af differentialligning vha. GeoGebra
ForumindlægHej, min opgave kræver at jeg bruger CAS til at løse en differentialligning, men hvordan indskriver man en differentialligning og beregner en x-værdi for den i GeoGebra? Umiddelbart tror jeg, at man skal løse y'(100) i a) for at beregne hastigheden, som bøflens vægt vokser med når den vejer ... -
Isens smeltevarme: Fejlkilder?
ForumindlægHej Jeg har lavet et forsøg med isens smeltevarme, og skal notere fejlkilder. Her er hvad jeg har skrevet: * Den energi, isen modtager, og som går til dets smeltning, kommer ikke kun fra vandet, men også fra den omkringliggende luft (Ikke et helt isolerede system) *Den energi vandet afgiver g... -
Motor
ForumindlægHej, jeg skal til at købe en DC motor, men ved ikke helt hvilke krav jeg har til motorens "torque". Derfor tænker jeg, at lave lidt beregninger før jeg køber min DC motor. Jeg tænker, at den "bil" jeg vil bygge kommer til at veje omkring 5kg. Dernæst har den 4 dæk, så vægten ... -
kernefysik
Forumindlægjeg er lidt på bar bund med denne opgave angående betaminus henfald: Til cancerbehandling ved bestråling benyttes ofte en kilde bestående af 27???? 60 . Dette nuklid er ?? −-radioaktivt og henfalder samtidig til en anden kerne, der er exciteret. Opskriv reaktionerne for betaminushenfaldet... -
Hastighed/kraft
ForumindlægJeg skal ikke bruge dette til en opgave, men en erstatningssag efter en ulykke, så håber folk vil kunne hjælpe - jeg har både brug for udregning og resultat. Mange tak. En maskine på 10 kg falder ned fra loftet fra 5 meters højde. Kan man sige hvor stor kraften er når den rammer? Eller hastighe... -
Bestem en ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, som jeg virkelig ikke forstår... Og håber derfor, at en kan hjælpe mig lidt på vej. Opgaven lyder: I et koordinatystem er givet punkterne A(1,2) og B(7,5). a) Bestem en ligning for den linje l,som står vinkelret på linjen gennem A og B og går gennem midtpunktet af... -
hypotese test
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg ikke rigtigt kan komme videre med, omhandlende hypotese test, er der nogle der kan hjælpe mig på vej? Opgave 3 I et spil går det ud på at slå færrest femmere ud af 50 slag med en terning med ni sider. Hver spiller har deres egen terning. Jeppe slår kun to femmere u... -
Analyse af digtet "For Danmark" af Edvard Lembcke
ForumindlægHej, jeg er en pige, der er igang med at skrive en dansk-historie opgave. Og jeg har valgt emnet 1864, og skal analyse digtet "For Danmark", som er skrevet af Edvard Lembcke. Vil hører om der nogen af jer herinde, der har arbejdet med digtet? For om i så vil dele det med mig? Da jeg er ... -
reklamer
ForumindlægHej jer er en pige på 16 år, og er ret stresset for tiden over de mundlige eksamer som er snart på vej. Men jeg har trukket reklamer i hverdagen, og har valgt at analysere reklamen (brug 2 sek. mere) og har virkelig brug for hjælp til at analysere reklamen. Min Disposition skal inholde: Begr...
