Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14661 til 14680 af 33697
-
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
MA
Forumindlægheeejj Jeg har brug for hjælp til min MATEMATIK eksamensopg. En der kan måske kan give mig privat undervisning i mat.. Har brug for hjælp inden d. 10 juni den første del af opg er vedhæftet... hvis da nogen da forstå opg'en må de meget gern skrive tilbage =) -
x^n differentialregning.
ForumindlægHej sidder og skal forberede mig til min mundtlige matematik eksamen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af dette bevis. er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. jeg plejer at bruge 3 trins reglen, men nu står der også noget om produktreglen, og det er da et helt andet bevis... meget... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s... -
Råd - mat?
ForumindlægOm en uge har jeg prøve i matematik, og emnet er diff.regning, som jeg har utroligt svært ved. Jeg kan simpelthen ikke tænke logisk, og meget af det kræver at man bare tænker logisk. Hmm.. Er der nogen, der har nogle gode råd inden for dette emne. Nogle ting, der er vigtige at huske? Er der mås... -
Tæller årskarakteren fra 1.G med i gennemsnittet, hvis jeg først afslutter det i 2.G?
ForumindlægHej, jeg skal snart til årsprøve i matematik. Jeg har det på B niveau, så afslutter det først næste år (går pt. i 1.G). Jeg har fået fortalt at den årskarakter jeg får i år, vil påvirke min årskarakter næste år når jeg afslutter. Det passer da ikke, gør det? -
ligninger! :o
Forumindlægvi får en månedsmatematik for hver måned og denne her gang er der nogle ligninger som jeg bare ikke kan finde ud af! så jeg ville høre, om der er nogle af jer der ved det og vil give et forslag til et resultat, da jeg ikke er den store matematik nørd. :) men her kommer de: opgave 1) 3x + 1 = 4 ... -
Matematikrapport - hvordan?
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne have hjælp til at lave en matematik rapport, om brøker. Altså spørgsmål til min rapport. Jeg går i 6 klasse, og vi har først lige lært hvordan. -Min lærer sagde at det var flot bortset... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Vektorer og bevis
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forbedre matematik A eksamen og syntes ikke rigtigt, at min bog kommer med så mange gode vektor-forklaringer, specielt ikke grafisk og syntes, at den mangler nogle beviser. Så ville jeg lige høre, om der er nogen, der kender en god hjemmeside eller evt. bog... -
Potensfunktion - b ?????
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen her på tirsdag, og jeg har et lille problem mht. at forklare betydningen af de indgående konstanter i en potensfunktioner. Jeg har styr på konstanten a's betydning, men hvilken betydning har b? en potensfunktion skærer jo ikke y-aksen... HJÆLP!!! -
det gyldne snit
Forumindlægjeg skal redegøre for der gyldne snit inden for matematikken og tallene Φ=1+√5/2 og Φ1= 1-√5/2 og følgende gælder Φ+Φ'=1 og Φ+Φ'=-1 håber at der er nogen der kan hjælpe :( -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el... -
Søger en hjælpelærer
ForumindlægHej Jeg er en pige på 16 år, der går i 10.kl. som søger en hjælpelærer til engelsk og matematik, som ikke lige er min stærke side. Hjælpelæreren må meget gerne være fra gymnasiums niveau og op efter. Jeg vil rigtig gerne have at undervisningen skal forgå hjemme hos mig i Vallensbæk N. Og ja løn ... -
uge opgaver
Forumindlæghej jeg er en pige på 13 som har spørgsmål om matematik. mijn opgave lyder sådan: skriv et decimal tal, som består af 3 enere, 5 tiendedele og 2 hundrededele. min opgave skal være færdig til den. 3/17/2022 håber i kan hjælpe mvh pige på 13 -
Funktioner
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik opgave og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = 4*0,5^x og g(x) = 4*2^x. Jeg vil meget gerne høre hvordan finder ud af det, evt med udregning, på forhånd tak:) Grafen ser sådan, på det vedhæftet bilag: -
MIN LOMMEREGNER!
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og skal på tirsdag op i skriftlig matematik (YES!)Efter jeg gik igennem pensummet og sad lidt med min lommeregner - TI-89 Titanium - fandt jeg ud af, at dens Sinus, Cosinus og Tangens funktioner fucker fuldkommen op :/ Eksempel:I min matematik bog står de i et eksemple, at man s... -
God idé?
Forumindlæg½øj derude! Nu ligger landet sån't, at min fætter på 10, fra USA er kommet hjem og han har desværre lidt problemer med matematik. Derfor har jeg tilbudt at hjælpe ham lidt, men som i nok ved, så er matematik på den alder en direkte PINSEL! Så vil høre om du/i har en god idé til undervisnings...
