Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14701 til 14720 af 135324
-
Skoletræthed - optagelse på HF
ForumindlægJeg er en pige på 15 år (fylder 16 i januar), der startede i 1.g i år, naturvidenskabelig studierætning. Skoletræthed er noget jeg, som mange andre, lider af, og jeg ved at jeg ikke vil klare at gennemføre hele gymnasiet med andet end lortekarakterer, da jeg totalt mangler motivation. Jeg har ... -
Sophie germains bevis for FSS
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kender links eller bøger, hvor der står hvad fejlen var i Sophie Germains bevis for Fermats store sætning ? på forhånd taaaak.. :D -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau? -
Formelsamling i Fysik
ForumindlægEr der nogen, som ligger inden med en formelsamling til Fysik A stx og som kan give mig titel og forlag? Min fysiklærer har aldrig udleveret en, men jeg vil ret gerne være i besiddelse af en til den skriftlige eksamen om en uge. -
Reducer
ForumindlægT^2-K^2+(T+K)^2-2KT = T^2-K^2+T^2+K^2+2KT-2KT = 2*T^2 Er der nogle der kan forklare mig hvordan man har fundet frem tilT^2-K^2+T^2+K^2+2KT-2KT og så få det til 2*T^2 -
Ligning for en tangent ud fra hældning
ForumindlægHej derude, Sidder med en matematik opgave der lyder: En funktion er givet ved f(x)=2x^2+3^x Bestem en ligning for den tangent til grafen for f, der har hældningen 2. Jeg er helt lost i den her opgave. Er der nogle der kan hjælpe? På forhånd, mange tak :-) -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Ligning tangent og monotoniforhold
ForumindlægHej jeg håber der er en der kan hjælpe med matematik En funktion f er givet ved f (x) = -×^3 +5×^2 +4× -20 A- bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (-1, f (-1) B- bestem monotoniforhold og lokale ekstremt for f -
Hvilke typer af analyse laver af statistik ?
ForumindlægHvilke typer af analyse laver man (med CAS) for statistik og hvad viser de? -
enhedscirklen.
ForumindlægKan en forklare mig dette på en "pædegoisk" måde, er ret dårlig til mat. :(((( Definer funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. Definer funktionen tangens. Forklar hvilke værdier de tre funktioner kan have. Redegør for værdierne af sinus og cosinus for vinkler... -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
differentialregning
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at differentiere de her med mellemregninger? jeg seriøst helt blank a) f(x)=9x6 b) f(x)=1/x c) f(x)=3kvadratrodx d)f(x)=2-x3 -
linær regression
Forumindlæghvilken en af dem er rigtig? -
Finansiel regning
ForumindlægJD må låne af banken. Han låner 50000, som han vil tilbagebetale over 5 år. Banken siger han kan låne til 4% p.a. JD vil gerne have en halvårlig betaling. d) Beregn renten og derefter ydelsen pr halve år. Hvilken formel man skal bruge ved at beregne renten og ydelsen. Nu hvor det er en halvårli... -
hjælp. formel
ForumindlægForklar parametrene i formlen: -
Normalfordeling, HJÆLP
ForumindlægHej til Alle: Jeg har svært med at forstå forskellen mellem frekvensfunktionen og fordelingsfunktionen? Kan nogen nogen forklare dette forskell?????????++ -
Procent og rente
ForumindlægHej , nogen der kan hjælpe her. Redegør for fremskrivningsfaktoren, og hvordan man kan finde de forskellige ubekedte i formlen? Det er spørgsmål omkring procent og rente. -
LaTeX driller ...
ForumindlægHejsa.Først: Jeg bruger pakken hyperref, for at kunne navigere rundt i mine dokumenter.Hvis jeg nu skriver et udtryk med label, som f.eks.\\begin{equation}\\label{eq:1}F_\\textup{g}=\\frac{4\\pi\ho GMR^3}{3r^2}\\end{equation}og så anvender \\eqref{eq:1} (og klikker på den), så hopper den op til d... -
Opgaver
ForumindlægHej........:) Jeg har matematikaflevering for til imorgen. Og der er nogle opgaver som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Og har brug for jeres hjælp. 1. Reducer udtrykket: (x + a)2 - (x - a)2 2. Esoler m i ligningen: E = 1/2 mv2 + mgh 3. Løs ligningssystemet: A - B = 1 4 (A + 2B) = 0 4. Søren bor ...
