Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 14701 til 14720 af 32822
  • Binomialfordelingen

    Forumindlæg
    Jeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand?
  • Faktoriser

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille problem. jeg ved ikke hvordan jeg skal faktoriser denne lille lette funktion; f(x)=x^2-x-2 Håber nogen kan hjælpe mig! På forhånd tak :)
  • Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?

    Forumindlæg
    Min opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel...
  • Privat undervisning

    Forumindlæg
    Hej.. jeg tænkte på, er der nogen der kan hjælpe med privat undervisning, har kemi på A-niveau? og hvor meget vil i have for det?
  • Hjælp til trigomentriske funktioner

    Forumindlæg
    Bestem den afledede funktion af føgende diff.kvo: a) f(x)=4^xsqrt2*cos(x)
  • er det rigtig?

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter A(4,2), B(12,8), C(9,14) a. Tegn i et koordinatsystem en skitse af trekanten(har jeg gjort er temmelig let:)) Bestem arealet.. her har jeg beregnet determinanten af AB og AC og for at det giver 66 derefter ganger jeg det med 0,5 da det ...
  • Lidt om samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have samfundsfag, men jeg er bange for at det vil være svært, da jeg ikke er særlig god til det. Men kunne jeg få en til at fortælle mig om det, fx. hvad jeg skal arbejde med osv?
  • Logaritmer - haster !

    Forumindlæg
    Kan du udregne denne: lnx=3,1?
  • René Descartes betydning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, der kan hjælpe med, hvad Descartes har gjort for hans eftertid frem til nutiden?
  • Tangentplan

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har fået regnet mig frm til en ligning for kuglen og har fået opgivet et plan og er kommet frem til at kuglens centrum er : (-3, -2, 5) og radius er kvadratroden af 18. Ligningen for planet er : x+2y-2z= 5 Hvordan finder man så afstanden fra centrum til planet?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Har lid problemer med denne opgave. Hvordan kan man - uden brug af en vinkelmåler - tegne vinkler på 30, 45 og 60 grader ?
  • Funktion

    Forumindlæg
    Hej jeg forstår ikke hvordan man finder en funktionsforskrift for en linje på et kordinatsystem... er der nogle der evt. kunne hjælpe med en youtube-video eller noget? mangler lige at få strammet lidt op på det:)
  • summen

    Forumindlæg
    Hvordan kan man vise summen af sinusfunktioner? (tegne? - men hvordan?) Og hvordan vil summen af sådanne funktioner se ud?
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Hejsa kære SP!! Jeg har lige 3 delopgaver jeg er i tvivl om: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor . Punktet B er bestemt ved Beregn koordinatsættet til punktet B. Beregn koordinatsættet til projektionen af på . Beregn arealet af trekant ABC. ...
  • retvinklet trekant

    Forumindlæg
    Hej, jeg har virkelig brug for hjælp med den første opgave i dette dokument, kan nogen please hjælpe mig?? har ingen anelse om hvordan man laver den.
  • Mat A prøve.

    Forumindlæg
    Hej alle, tænker om der er nogen som har været op i mat A, 2g. Eller bare mat A, som kunne ligge den op eller noget. Det ville være genialt da jeg snart skal til den, og kunne bestemt bruge al den hjælp jeg kan få x) - Tak på forhånd.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Jeg havde lavet en tidligere eksamensæt hjemme fra hvor der stod, at mimium vil findes ved x+y=16. Men til eksamen brugte jeg denne her formulering som konklusion hvor jeg i stedet skrev at minium vil findes ved x-y=34. Vil det være plagiering?
  • grupperet observationer

    Forumindlæg
    Nogle som kan forklare mig hvordan man laver boksplot med grupperede observationer.. synes ikke jeg kan gennemskue det?.. der er noget med det i sumkurven, da man kan aflæse nedre og øvre kvartil + medianen , men det er vel ikke selve boksplottet ?
  • biologi eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket til min biologi eksamen idag (24 timers forberedelse) og fik emnet: Kredsløb og blod. En af opgaverne går ud på at jeg skal finde ud af hvem der er faderen til barnet: Mor: Blodtype AB, Rh-, Blå øjne Barn: Blodtype AB, Rh+, Brune øjne Far? a) Blodtype O, Rh+, brune øjn...
  • Hjælp til integration

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle, der kan hjælpe mig med at integrere følgende fem: 1) (x^2)*e^x 2) (x^2)*ln(x) 3) (x^2)/(e^x) 4) ln(x^2+x^4) 5) e^(3x-1) Tak på forhånd!