Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14701 til 14720 af 36004
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej, jeg en 8.klasses elev der vil vide, hvordan man kan forberede sig til terminsprøverne som fx. dansk, matematik, engelsk og de andre naturfag nogen der har tips. Ps. det mit første år Tak på forhånd.
  • Medie og børn

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp... Hvad menes der med dette spørgsmål: Hvilken påvirkning har, børns medie valg set ud fra de socialt kompetance???? Tak på forhånd.
  • Stram finanspolitik?

    Forumindlæg
    Nogle der ved, hvordan en stram finanspolitik virker?
  • halveringstid

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med den her opgave om halveringstid: t / min ( 0 - 1,00 - 2,00 - 3,00 - 4,00 - 5,00 - 6,00 - 7,00 - 8,00 - 9,00 ) A / MBq ( 2,50 - 1,90 - 1,45 - 1,09 - 0,86 - 0,62 - 0,49 - 0,36 - 0,27 - 0,23 ) I tabellen ovenfor er aktiviteten A et radioaktivt præparat angivet som funktion ...
  • bevis

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som kan hjælpe mig med at bevise dette? cos(v)= vektor(a)*vektor(b)/længden af vektor(a)*længden af vektor(b) hvorfor er det sådan? ^^
  • Fortegnsundersøgelse?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en matematikopgave, hvor man ud fra grafen, skal bestemme fortegnet for hvert af tallene a, b og c. Det skal siges at grafen ligger i øverste højre kvadrant (kan ikke huske hvad den hedder) og den går ned under x aksen også, med benene opaf. Hvordan løser man denne?
  • An account - redegørelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave en redegørelse af en tekst i engelsk. Skal/må man nævne navne? Skal der være en indledning / afslutning?
  • Rettelse af 10 simple sætninger

    Forumindlæg
    Jeg har 10 relative simple engelske sætninger, som jeg ville høre om, nogle lige ville læse igennem og markere eventuelle fejl?
  • postmodernisme?

    Forumindlæg
    Hvorfor siger man at postmodernismen modsiger sig selv? Er i enige ?
  • hjælp tak

    Forumindlæg
    En funktion er givet ved forskriften f(x)=x+sin(x. Gør rede for, at ligningen f(x)=c har netop en løsning for alle c
  • permanent overførselsindkomst?

    Forumindlæg
    Hej. Ordet "permanent overførselsindkomst". Hvad dækker det over? Det er virker meget bredt, er lidt i tvivl om, hvor bredt det skal forståes. Der står konkret "personer på permanent overførselsindkomst", og indgår i en tabel om gennemsnitlig sandsynlighed for fattigdom. Mi...
  • Populisme strømninger

    Forumindlæg
    Hej. Hvad menes der med, at der foregår en populisme strømning? evt. eksempler på hvor disse foregår? - ved godt hvad populisme er, men forstår ikke hvad der menes med populisme strømninger, da jeg ikke har noget konkret at se det ude fra.
  • Integrabilitet

    Forumindlæg
    Integralregnindens fundamentalsætning: h(t) - h(s) = S(s til t) h'(x)dx. Der kan så gælde at der findes funktioner som er Riemann integrabel, og at integralregningens fundamentalsætning ikke gælder for Riemann integralet. Hvis det er så dårligt, hvorfor underviser man så stadig i det. Man bu...
  • Løsning af en ligning med et tal opløftet i x

    Forumindlæg
    Halløjza :) Jeg har en matematikopgave for, hvor 1,3 er opløftet i x. 2 = 1,3^x Er der nogle, der kan hjælpe mig med at løse denne opgave?
  • Udenrigspolitik

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg skal skrive en opgave med denne opgaveformulering: Ophøret af den kolde krig 1990 ændrede vilkårene for udenrigspolitikken. Nævn en konsekvens af de nye vilkår for dansk udenrigspolitik og dokumenter med henvisning til en eller flere konkrete danske tiltag i udenrigspolitikken. Jeg ha...
  • Offentlige investeringer og forbrug?

    Forumindlæg
    hej med jer :) Jeg sidder og kan ike finde ud af om offentlig forbrug og offentlige investeringer det samme - og i så fald hvilken forskel der er? På forhånd mange tak
  • bestemme en ligning

    Forumindlæg
    Hej. Har den her opg: En ligning l er givet ved ligningen 2x-y+1=0 Bestem en ligning for den rette linje, der står vinkelret på l og går gennem punktet P (4,3) tænkte på at benytte mig af at a*b=0 også bare sætte punkterne ind i ligningen l?
  • Bindingsenergi

    Forumindlæg
    Nogne der ka forkalre mig hvad bindingsenergi er.. altså jeg ved godt alt det med einstein.. men mere sådan hvor den her bindingsenergi kommer fra..?
  • B2B når man sælger til supermarked?

    Forumindlæg
    Jeg har Innovation C og jeg har udviklet et madprodukt. Er der derfor tale om B2B fordi jeg sælger mit produkt til et supermarked?
  • Skæring mellem plan og kugle

    Forumindlæg
    Jeg er gået lidt i stå. Opgaven er: Planen alfa er givet ved: 2x-y-2z+7=0 og kuglen K er givet ved (x-2)^2+(y+1)^2+(z-3)^2=9 3. Alfa skærer K i en cirkel. Bestem radius i denne cirkel. 4. Bestem koordinatsættet til skæringscirklens centrum C1 Er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre, så håbe...