Søgning på: historie noter hf. Resultater: 14721 til 14740 af 33009
  • Opskriv en reaktionsligning for en syntesevej.

    Forumindlæg
    Bor danner forbindelserne BX3 (X = F, Cl, Br, I). Opskriv for hver af disse en reaktionsligning for en syntesevej. Anfør forbindelsernes tilstandsform ved stuetemperatur. Forbindelserne reagerer med vand. Opskriv afstemte reaktionsligninger for hydrolysen af hver af disse med overskud af vand.
  • pH beregning

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Har rigtig svært ved den. Tak på forhånd :D
  • Østrogenkoncentrationen efter indtagelse af en p-pille

    Forumindlæg
    Hej, jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal udregne denne opgave. Jeg håber meget der er en der kan hjælpe :) I en matematisk model kan østrogenkoncentrationen efter indtagelse af en p-pille beskrives ved : C(t)=67*(e-0,041*t-e-3,1*t), 0<=t<=36 hvor () Cter østrogenkoncentrationen i ...
  • semantisk skema - nissen hos spekhøkeren

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan tænke på en vigtig skema i eventyret 'nissen hos spekhøkeren', som afsejler tekstens tema/genre? for eksempel ord der hører inde under 'poesi' eller 'viden', 'ånd', 'materialisk' - 'immertialistisk'? Jeg har ikke helt fat på be...
  • musik som hovedfag?

    Forumindlæg
    hej hej... Er der nogen der skriver srp med musik som hovedfag? Hvis ja, hvad skriver i så om? jeg skriver mediefag og musik - klassisk musik i film.
  • Fortolkning.

    Forumindlæg
    Jeg har tit problemer med fortolkningsdelen, og jeg tror, det skyldes, at jeg er uklar omkring, hvad det er.. En, der vil forklare og uddybe?
  • 5. grads ligning

    Forumindlæg
    Er der nogen smart måde at løse flg. ligning hvis man ikke må bruge CAS-program? 10^-57 =108x^5 + 10,8x^4 + 0,27x^3 (ligningen fremkommer i forb. med noget kemi)
  • skyggen af H.C.Andersen.

    Forumindlæg
    jeg er ved at lave min eksamensopgave til dansk, på c niveau, og jeg har valgt at analysere "skyggen" af H.C.Andersen, men jeg er lige lidt forvirret og ville gerne have lidt hjælp til, at få opstillet analysen i rigtig rækkefølge,da jeg lige nu, har det hele i hovedet, men ikke kan få ...
  • Bach præludium g-mol, ender i dur?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og skal analysere Bachs Præludium i g-mol fra Das Wohltemperierte Klavier I. Tonenarten er jo self g-mol, men satsen slutter i G-dur, hvordan kan det være? Findes der en fornuftig forklaring? På forhånd tak :)
  • Anslag? hvor????

    Forumindlæg
    Hvor ser man antallet af anslag i en tekst i word 2007? jeg skal aflevere opgaven imorgen og har virkelig brug for at vide det !!! på forhånd tak
  • Henrik Pontoppidan's : Isbjørnen

    Forumindlæg
    ER der nogen som har en god analyse til henrik pontoppidan's : Isbjørnen.Den er ret svær og jeg kan ikke finde ud af at analysere den.på forhånd Tak
  • redegørelse???

    Forumindlæg
    jeg skal begynde med at lave en redegørelse..jeg mangler bare at få noget mere at vide om redegørelse, inden jeg overhovedet begynder. er der nogle der har nogle punkter til, hvordan en redegørele skal være..?
  • Matematik - funktioner

    Forumindlæg
    HejJeg har problemer med en opgave. Opgaven lyder:Bestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en dobbeltrod.Bestem for de fundne værdier af k dobbeltroden. Jeg er heller ikke sikker på at jeg forstår opgaven rigtigt...Mvh. Maria
  • Historieopgave

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give mig nogle ideer til et emne, som vil være godt at skrive historieopgave i?
  • Eksamenshæftet 2003

    Forumindlæg
    jeg ville lige høre om der er nogen der har haft eksamenshæftet som terminsprøve her fornylig i 3.g.håber på nogle svar fra jer.
  • Ondskab

    Forumindlæg
    Hvordan vil i definere ordet "ondskab"??
  • Jeg fortæller

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive en stil hvor jeg analysere en novelle med jegfortæller, jeg mener at det betyder et eller andet for min analyse men ved ikke hvad, er der en der kan sige hvad det betyder for min analyse, at der er en jeg fortæller????
  • hjælp til en lang oversættelse

    Forumindlæg
    hejalle på studieportalen må gerne hjæpe mig nu. jeg har en rimelig lang oversættelse (fra dansk til tysk)som jeg skal fremlægge på tirsdag. der bare et lille problem for jeg tager på påskeferie i aften(torsdag) og så har jeg ikke tid til at lave det da jeg første kommer hjem mandag aften. jeg hå...
  • lidt engelsk...

    Forumindlæg
    Hey, hvordan siger man: "Hvor den danske kvinde fremstilles som et uafhængigt individ, fremstilles den iranske kvinde som en undertrykt ..."Jeg vil gerne have "hvor" med, da jeg sammenligner - men synes den lyder lidt dum på engelsk: "WHERE the danish woman appears to be ...
  • teori :)

    Forumindlæg
    Hey folkens jeg laver rapporten om "Reaktionsproduktets indhold af acetylsalicylsyre" og mangler noget teori (har skrevet om aspirin) så hvis I har løst og giden, vil I så ikke være søde, dejlige og helt vildt frisk Arla;) og hjælpe mig:)1000 tak