Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14761 til 14780 af 45492
-
Genetik - Mutationsligevægte
ForumindlægHej :) Er gået helt kold i en opgave: Lidt baggrund: I opgave A har jeg regnet hyppigheden af en sygdomsallel (autosomal recissiv) ud fra en selektionskofficent på 50% med en mutationsrate på 5 x 10-5. Det giver q=0,01 (ud fra q^2=my/s). opgave b lyder så: Hvad ville allel -hyppigheden ved ligevæ... -
hvad sker der i ?
Forumindlæghvad sker der i en kerne, som udsender en beta-partikel? -
Tysk hjælp - HASTER!!
ForumindlægHej :-) vi har prøve i at kunne bøje disse ord imorgen, men er stadig lidt usikker på dem. Nu har jeg prøvet at bøje dem, nogle der lige vil sige mig, hvor fejlene er henne? WERDEN: Ich werde, du wirst, er/sie/es wird, wir werden, ihr werd, sie/sie werden FAHREN: Ich fahre, du fährst, er/sie/es ... -
Rette engelsk essay
ForumindlægKære lektie-hjælpere derude, Jeg vil rigtig gerne have rettet min engelsk-essay, og forstå mine fejl, da jeg virkelig gerne vil rykke op i engelsk Der er ca. 800 ord .. Håber der er nogle der kan overskue at hjælpe med det - det ville gøre mig rigtig glad.. vh -
kromosomer og tetrader
ForumindlægHar prøvet og at søge på nettet hvad tetrader er i forhold til kromosomer, men der dukker ikke noget op. Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad det er? Har vedhæftet et billede hvor der står noget om det, men jeg forstår det bare ikke. -
Lukket system?
ForumindlægHej SP Jeg forstår ikke helt lukket systemer. Når man smelter is er det så et lukket system Mange tak for hjælpen på forhånd -
Optagelsesprøven til Journalisthøjskolen?
ForumindlægEr der nogen som kender de krav, som man skal lave ved optagelseprøven ? -
Laplaces lov - magnetfelter
ForumindlægJeg har lavede del a, men jeg er gået i stå ved del b. En flad spole er ophængt i en kraftmåler. Kraftmåleren viser 0,70 N. a) bestem spolens masse Spolen er kvadratisk med kantlængden 6,0 cm, og den har 150 vindinger. Den nederste del af spolen befinder sig i et homogent magnetfelt med retnin... -
Føljeton eller reportage?
ForumindlægHej derude! Jeg skal skrive en dansk aflevering om Herman Bangs "Fra Lighuset", men jeg er lidt i tvivl, om det er en føljeton (og i så fald hvorfor) eller om det er en reportage? -
Hvordan udregnes str. på et meteor krater
ForumindlægTil en fysik rapport skal jeg udregne kraterets størrelse (fra en meteor) jeg kender massefylden som er 4000 kg/m3 Hastigheden er 16 m/s Diameteren er 100m, og vi antager at meteoren er kugleformet. Håber nogen kan hjælpe med en formel eller noget -
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
hjææælp om p-værdi
ForumindlægHej alle jeg vil lige høre hvad man gør hvis man er i gang med at lave X2-tovejstests og får en p-værdi der er 5.34558E-17. Som regel plejer vi at gange p-værdien med 100 for at få det i procent, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre i dette tilfælde, da jeg har fået sådan et resultat. ... -
hjælp til eksamensprojekt matematik
ForumindlægOpgaven lyder således: Giv et overslag på det samlede vinduesareal af de 7 vinduer på kuplen PNG vedlagt med kuplen, hvor man ser vinduerne. -
Lavtryk
ForumindlægNu har jeg siddet 30 min i bar bund uden at finde svare med disse spørgsmål, så jeg prøver lykken her og prøver på nogen vil hjælpe mig: Forklar hvorfor lavtrykkene er placeret der hvor de er Forklar hvorfor det ikke bliver varmere og varmere ved ækvator -
er: y=ax+b det samme som f(x)=2x+b?
Forumindlæger: Y=ax+b det samme som f(x)=2x+b? -
ioner- vigtigt!!!
Forumindlæger der nogle der kan være så venlig at forklare mig ALT der er vær at vide om ioner ?? på forhånd tak M.V.H lærke -
Procent forvirret
Forumindlæg1) En varer falder fra 1200 kr til 800 kr Et fald på:(1200-800)/1200*100=33,3% 2) En varer stiger fra 700 kr til 900 kr En stigning på:(900-700)/700*100=28,6% 3) Hvor stor en del er 5000 af 8000 5000/8000*100=62,5% Er disse korrekte-er nemlig en smule forvirret og bange for at jeg blande... -
Sociale Medier
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave en projektopgave om fællesskab/Sociale Medier, hvor jeg også skal lave et produkt, og jeg ville bare høre om der var nogen herinde som har nogle kreative idé'er? :) -
Matematik problemregning
ForumindlægHej. Jeg sidder nu og er i gang med en problemregning i matematik, men det er sådan, at jeg er nået til eg spørgsnål jeg ikke helt kan finde ud af, hvordan jeg skal løse. Er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak. Opgavens billede er vedhæftet. Opgaven lyder: Hvor mange retvinklede trekant... -
Fordelingspolitik og værdipolitik (NIVEAU ER LIGEGYLDIGT)
ForumindlægHvad adskiller den nuværende regerings indvandrerpolitik og oppositionens indvandrerpolitik? nogen der kan hjælpe
