Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14821 til 14840 af 20009
-
Personbøjning af ordet: man
ForumindlægHurtigt spørgsmål, hvordan bøjer man pronomenet man på tysk? Hvis man fx. siger: men man burde altid. Skal man så bøje verbummet i 3. person flertal eller ental? eller er det 1. person ental? eller noget helt andet? Håber nogen kan hjælpe. Mange tak. -
Das Leben der Anderen
ForumindlægHej jeg skal lave en tysk opgave om filmen Das Leben der Anderen, men det er to uger siden vi har set den så jeg kan ikke huske så meget af den. Det ville være en stor hjælp hvis nogen havde en personkarakteristik af filmen om personerne Dreyman, Wiesler og Sieland og en kommentar til titlen :) -
hjælp
Forumindlæghvis jeg pjækker fra den sidste time i tysk og min lærer ved at jeg har pjækket før, kan hun så finde på at skrive hjem til mine forældre? (går i 1.g) -
Rettelse af lille side om Neymar
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet en minirapport om Neymar på tysk og håber på der en en der har lyst til at se det igennem. Jeg vil gerne vide om sætningerne lyder okay. Det er ikke et særligt højt niveau. (vedhæftet fil) -
Lektiehjælp søges 1 gang om ugen, tirsdage, torsdage eller fredage i Smørum
ForumindlægJeg er en pige der går i 8. Klasse som har brug for hjælp til tysk. Skal til terminsprøve i uge 51 og vil meget gerne have hjælp inden. Efter nytår, ønskes hjælp 1 gang om ugen, så længe vi finder det nødvendigt. Mh Nanna -
Das leben der anderen
ForumindlægHej folkens ville spørge om das leben der anderen vil i ik prøve og svare på disse spørgsmål :) hvad er filmens tema og personkaraktistik stasiagent, seiner frau og schauspielsverfassers på tysk hvis i kan ellers må det godt være på dansk -
Die Kriegerin
ForumindlægJeg skal i min SRP lave en analyse af hovedpersonen, Svenja, i den tyske spillefilm "Die Kriegerin". Jeg vil i den forbindelse høre, om der var nogle som havde nogle gode ideer til teorier man kan bruge? Vh .-) -
En anden studieretning - 5 A fag?
ForumindlægHej alle. Jeg har tidligere lavet et indlæg, om at jeg var usikker, og nu er jeg blevet lidt klogere. Tak for det. Jeg går lidt og tænker på, hvilken studieretning jeg skal vælge. Jeg retter mig mest efter en af de internationale linjer, enten global studies eller culture and language. Global ... -
Oversættelse af en sætning?
ForumindlægEr denne sætning oversæt rigtigt til tysk?: "Var han selv skyldig? - Han ville gerne være rejst til Auschwitz." "War er doch selbst schuldig? - Er wollte gern nach Auschwitz gereist werden." -
Hvordan laver man en god diskussion?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en diskussion om, hvor stor en betydning den tyske propaganda havde for NSDAPs politiske succes i Tyskland. Jeg er dog bare lidt i tvivl om, hvordan jeg gør mht. struktur og sådan. Er der en, som kan hjælpe? -
Jeg vil gerne forbedre min oversættelse
ForumindlægHej! Jeg har 10 sætninger på tysk, som jeg har forsøgt at oversætte. Jeg får altid fejl i bøjning af verberne og i kasus, men har selv problemer med at se det. Jeg vil rigtig gerne forbedre mig, så hvis I ville komme noget konstruktiv kritik ville det være fantastisk. -
Handelskorrespondance
ForumindlægHejsa Nogen der kunne hjælpe mig med at oversætte disse par linjer til tysk? Det er handelskorrespondance "sprog"... 1. Kan de give os et tilbud med leverings og betalingsbetingelser. 2. På deres hjemmeside skriver de, at de leverer straks. -
hebraisk oversættelse
Forumindlægjeg oversætte sange tekster af Haydn, Mozart og Saint-Saens fra tysk/ engelsk til hebraisk. oversættelsen er til et programhæfte. kan nogen rette min hebraiske tekst. hils dotinka -
Er ordstillingen rigtig?
ForumindlægHej jeg har oversat en dansk sætning til tysk. Jeg har benyttet mig af bøjningskemaer og ordbogen men er i tvivl om grammatikken og ordstillingen er helt rigtig wir verkehren nicht miteinander mehr und hatten den sozialen Kontakt verloren Tak på forhånd Emma x -
Sein i nutid?
ForumindlægGoddag, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med nogle sætninger der benytter sein i nutid? Gerne Dansk og tysk oversættelse. Og hvis nogen af jer ved det, hvornår bruger man sein i nutid? Vær sød at hjælpe hvis i kan :D -
Spørgsmål til oversættelse
ForumindlægHvordan vil man sige "grine ad" på tysk. Lachen über? Og "at se mig omkring efter ham", kan det siges sådan: "sehe ich mich um nach ihm" -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
Latin A, Græsk A og Fransk A/Engelsk A
ForumindlægHej med jer,jeg begynder på stx til næste år og overvejer at tage den studieretning, der hedder Latin A, Græsk A og Tysk fort. A/Fransk fort. A/Engelsk A.Jeg vælger så fransk eller engelsk, jeg er ikke helt sikker på, hvilket fag der bliver endnu.Derfor vil jeg gerne vide, om der er nogen herinde... -
Stil - Meine Sommerferien
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil til på fredag, på tysk. Stilen skal handle om ens sommerferie, men man skal også besvare en SMS som er på stiloplægets papir og man skal fortælle om man har været i alperne. Jeg har skrevet lidt og håber på at der er nogle der vil rette det ;-) Meine Sommerfe... -
Spansk A selvstudium
ForumindlægHej! Sagen er den at jeg står og skal til at begynde i 3.G igen efter et års udveskling i Mexico. Det vil også sige at jeg rigtig gerne vil have spansk A! Da jeg har haft tysk B og har afsluttet det er kommer det bare ikke til at være muligt at følge et hold (der er desuden ikke plads til fle...
