Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14861 til 14880 af 19479
-
Ang. kildekritik
ForumindlægDette er et lidt teknisk spørgsmål. Jeg ved godt hvordan man foretager en kildekritik, men jeg er meget i tvivl om hvor jeg skal placere min kildekritik henne i opgaven. Er det sådan at når jeg fx har en fodnote der refererer til en hjemmeside som fx Wikipedia så nedenunder noten skriver: Kildek... -
Erfaring med eksamen i naturgeografi C
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i mundlig eksamen i naturgeografi på C-niveau og vi havde en virkelig dårlig lærer, som engang ikke forklarede ordentligt hvordan eksamen foregår egentlig (men det har jeg fået styr på). Jeg er mere nervøs for de spørgsmål som man kan trække til eksamen, for læreren har... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej. Jeg har lavet et par forsøg om nyttevirkning. Et af mine forsøg ser således ud: • Forsøg 1 (elkedel med låg): Start vægt: 622,4g + 1000g vand. Slut vægt: 1497,5 g. Start temperatur: 12,9 °C Slut temperatur: 97 °C Tid: 2 minutter og 53 sekunder. Watt: 2045. Jeg... -
Massefylde af vand som fordamper.
ForumindlægHej :) jeg sidder og laver fysik aflevering, og er ligesom gået fuldstændig kold. kan ikke finde mine noter for massefylde. og vil gerne have hjælp til en opgave som lyder: 1. En beholder indeholder 0,350g vand. Vandets temperatur er t1=22,5 grader C Vandet tilføres energien delta E= 300kJ . ... -
HASTER, Tysk B mundtlig
ForumindlægHej! Jeg er gået trukket en eksamenstekst i tysk b 24 timers eksamen. Jeg har fået digtet Zweiundzwanzig Tage oder Die Hälfte des Lebens skrevet af Franz Fühmann og forstår den virkelig ikke! Er der nogen som har noter eller kender til teskten? Også er der nogen som kan hjælpe med at over... -
Reaktionsorden
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen på onsdag og har øvet mig de sidste par dage. Den type opgave som er sværest for mig er når vi skal bestemme reaktionsorden når vi ikke har tiden men reaktionshastigheden. (Noter vil blive taget imod med kyshånd!) Er der nogen som kan hjælpe med denne opgave? Har fået ... -
jeg har virkelig brug for hjælp.
Forumindlæghej, jeg har virkelig brug for en som vil kigge dette stykke igennem, da jeg synes det er utrolig svært at se sine egne fejl. - ps. det haster!! (: - I think we have to do something about this rising problem, and it has to be now. Some of the things I think we can do, to stop happy slapping is... -
Hvorfor screener man for antistof mod kyssesyge i stedet for imod virus selv?
ForumindlægHej der. Mit spørgsmål lyder således: Hvorfor screener man for antistof mod kyssesyge i stedet for imod virus selv? Jeg har ikke lige fået noteret noget, men jeg mener selv, at det er fordi det er svært at bekæmpe selve viraen, da virus mutere rimeligt tit? Efter det er jeg lidt stået af.... -
Antal studerende på de videregående uddannelse?
ForumindlægForhåbentligt er I alle kommet godt ind i det nye år. Jeg sidder med et lille problem. Jeg har brug for at vide, hvor mange studerende der er/var på de videregående uddannelser i Danmark (helst September 2007) - både korte, mellemlange og lange videregående uddannelser. Derudover søger jeg nog... -
Energikvalitet
ForumindlægNår et fyrfadslys opvarmere 100 ml. vand, hvilke energiomsætninger sker der og hvorfor? Jeg ville umiddelbart sige at lyset er termisk energi og der opvarmer vandet kemisk? det vil sige, termisk energi ved jøj temperatur ->kemisk energi/elektrisk energi. Men i mine noter har jeg skrevet &quo... -
4 små sætninger
ForumindlægHej, det ville være fedt, hvis nogen lige kunne se på min oversættelse: 1.Kom så snart som muligt 1.Come as soon as you can 2.Vi ankom senere end sædvanligt 2.We arrived later than usually 3.Han er sædvanligvis fuld på dette tidspunkt 3.He is usually drank at this moment 4.Vi kunne umligt hjælpe... -
Vladimir Putin
ForumindlægHej Studieportalen, er der nogen der har nogle noter, eller ved noget om Vladimir Putin i forhold til hans deltagelse i politik? Jeg er med på, at han i medierne opræder meget hård og streng, og jeg kan forstå, at han også slog hårdt ned på oligarkerne som Jeltsin skabte da han gjorde Rusland... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej. Jeg er igang med en opgave, hvor jeg skal analysere nogle sætninger. Men hvordan analysere man denne sætning: Filmen har jeg set, men jeg har ikke læst bogen? Er dette rigtigt: Filmen( Genstandsled) har( O) jeg (X) set (O), men (-->) jeg (X) har(O) ikke (bølge) læst (O) bogen ... -
Primtalssætningen
ForumindlægNu er jeg igang med SRP og har valgt at beskæftige mig med primtalssætningen i matematikdelen. Her skal jeg ikke bevise sætningen, derimod give en formulering af den. jeg har læst om den i flg. link: http://www.math.ku.dk/noter/filer/elmtal.pdf Her nævner han nogle uligheder, som j... -
find f'(x)
Forumindlæghejsa jeg skal finde f'(x) for følgende funktion (mine noter lå på en pc som ikke kan startes længere) f(x)=3x4-6x2+3x+8 så vidt jeg husker skal man sætte hvert led i parantes og opløfte det i 1 så det ville de ud sådan her. f(x)=(3x4)-1-(6x2)-1+(3x)-1+(8)-1 Er dette korrekt? Og nu mener... -
fældningsreaktion
ForumindlægDet her er to af de opgaver om fældningsreaktioner jeg har fået for til imorgen. er der nogen der vil hjælpe mig med dem her og forklare dem ? (så vil jeg selv prøve at løse de andre :) Jeg er bare lidt lost her) Opskriv den fældningsreaktion der finder sted når saltvand titreres med sølvnitrat.... -
Virksomhedøkonomi opgave
ForumindlægAktiemarkedet for børsnoterede aktier er et marked, der er tæt på at være effektivt. Man kan fx på hjemmesiden for Københavns Fondsbørs (NASDAQ OMX København) følge med i kursudviklingen på de noterede aktier i løbet af en handelsdag. Besvar nedenstående spørgsmål med udgangspunkt i en konkret a... -
opgave 8.002 - Vinkel mellem linjer - vektorer
ForumindlægHej. Er lige hjemmefra uden mine noter:-( Er ved at lave opgave 8.002 i vejledningshæftet hvor jeg skal finde vinklen mellem to tangenter. Tangenterne har jeg fundet og de er: t1: y = -2ex+3e t2: y = 2ex+3e Så vidt jeg husker skal jeg finde vektorer og derefter bruge en formel der hedder no... -
Mængdeberegning
ForumindlægDette er nogle noter jeg har skrevet, som jeg gerne vil vide om er korrekte: M-molarmassen i g/mol (Hvor mange gram et givent stof vejer per mol) m-samlet masse i gram(hvor mange gram et givent stof vejer) n-stofmængde i mol (hvor mange gram en mol af et givent stof vejer) • Eks: M(CH... -
Et indgreb i et ligevægtssystem (KemB)
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og hygger mig med en kemi-rapport omhandlende ligevægtsloven. Min ligevægtsreaktion ser således ud: Fe3+ + SCN- (klar væske)<--> FeSCN2+. (rød væske) Jeg tilsætter så noget HP04 2- dinatriumhydrogenfosfat, der skulle reagere med Fe3+. Her ringer der så en klokke, for nå...
