Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 14921 til 14940 af 153574
-
Overfladespænding og kapillarrør
ForumindlægHey Jeg sidder og skriver mit eksamensprojekt i fysik A. Jeg vil blot høre om der er en sammenhæng mellem den enten indad - eller udad gående bue i et kapillarrør og overfladespændingen. Altså om man f.eks. kan sige at når buen er udad gående betyder det at overfladespændingen i væsken er lille/... -
Har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej alle.. jeg sidder og laver fysik opgaver, men kan virkelig ikke finde ud af det! En violinstreng med længden 50 cm knipses og spiller kammertonen A (440Hz) Hvor skal violinspilleren presse strengen med gribebrættet, for at den i stedet spiller et C (523Hz)??? Hvis i bare kan fortælle mig hv... -
Kammertonen
ForumindlægHej Jeg sidder her med nogle fysik opgaver, men jeg er lidt lost ved pågældende spørgsmål. Man skal regne ud hvor hårdt violinspilleren skal presse stengen på hans instrument for at spille et C(523 Hz). Jeg har længden er fået oplyst at længden er 50 cm og den spiller kammertonen A ( 440 Hz) ... -
Lille udregning
ForumindlægHej. Har lige et problem med en udregning i fysik. Håber du kan hjælpe.. Kammertonen har frekvensen 440 Hz. a) Beregn dens bølgelængde i luft.? Lydens hastighed i vand er 1482 m/s. b) Beregn kammertonens bølgelængde i vand.? Håber du ka Hjælpe :) Mvh Kevi. -
Udregning af tryk i Pa
ForumindlægJeg sidder fast i en fysik opgave. Den lyder: En person sidder på en stol. Person og stol vejer tilsammen 80kg. Hvert af stolens fire ben hviler på arealet 4,0cm2. Beregn trykket af stolens flade på underlaget. Jeg får givet formlen: Ft=m*g og p=F/A=Pa -
2.g årsprøve
ForumindlægJeg skal op til 2.g fysik A årsprøve og sidder her og øver lidt på eksamens sættende fra 3.g.. Mange af opgaver kan jeg ikke klare, og ved nogle af dem kan jeg ikke engang klare et helt sæt... er det mig som er dårlig eller er det meningen at alle opgaver skal være på 3.g's niveau ? -
SRP Det skrå kast
ForumindlægJeg uploader hermed, nogle dokumenter tilhørende en matematik og fysik SRP på A-niveau. Opgaven er næsten helt færdiglavet, dog mangler en lille del. Jeg uploader i alt tre dokumenter, som hører til ovennævnte opgave. Disse dokumenter er en del af opgaven, som eleven skal aflevere fredag d. 3 apr... -
SRP- problemer
ForumindlægHej alle Jeg skriver fordi, jeg håber at der er nogle her inde der ville være så venlige at læse mit studieretningsprojekt når jeg bliver færdig. Jeg skriver i Kemi A og Fysik B - min opgave handler om alternative brændstoffer. Jeg håber der er nogle som svarer hurtigst mulig. mange hilsner -
Dæmpningskonstanten, c. (loggerpro)
Forumindlæghej , jeg sidder og er igang med srp. skriver om svingninger i fysik og mat. Jeg er kommet ud i et lille problem. har indsat min svingning til at fitte en ligning . derfra får jeg at vide hva a, w, b, D, og K er . ( i logger pro). hvilke en af dem er dæmpningskonstanten ? går ud fra at det er K e... -
SRP - Satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra centrallegeme, bevist med vektorer og vektorfunktioner
ForumindlægHej , jeg har fået til opgave at opstille problemet med satelitters bevægelse i tyngdefeltet fra et centrallegem ved brug af vektorer og vektorfunktioner , i min srp-opgave .. Men jeg kan ikke rigtig komme i gang , hvor kan jeg starte? - Håber i kan hjælpe. SRP: Mat A, Fysik B. Emne: Satelitters ... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Privatundervisning i mat/fys tilbydes
ForumindlægGoddag Jeg har erfaring med privatundervisning til og med A-niveau, i begge fag. Jeg læser fysik på Københavns universitet og der er mulighed for at bruge undervisningslokaler på universitet. Ellers tilbyder jeg også at komme ud til dig (Dog kun i københavnsområdet). Hvis det har nogen intere... -
Termisk virkningsgrad
ForumindlægHej Jeg er igang med en SRP-opgave i Fysik B og Matematik A om dieselmotoren. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: "Sammenlign udtrykket for den maksimale termiske virkningsgrad af dieselmotoren med det tilsvarende udtryk for benzinmotoren." Jeg kan ikke helt komme videre med de... -
Energiudstråling pr. time
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med en fysik-aflevering hvorpå en opgave lyder således: - Hvor meget energi udstråler stjernen 55 Cancri A på én time? Vi får at vide, at stjernen udstråler energi med effekten 2,4*1026 W og at massen er 0,95 gange Solens masse. Håber I kan hjælpe! -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
Skal skrive eksamenprojekt Det HASTER
ForumindlægHej jeg skal skrive Eksamenprojekt(EP) jeg skal vælge 2 fag også skal jeg vælge et emne og skrive synopsis også forvar det til en mundlig eksamen Jeg har valgt Fysik og matematik A men ved ikke hvad for et emne jeg skal vælge, vil helt ikke vælge et emne der er for svært. kan I give mig gode... -
Bernoellis princip forsøg
ForumindlægVedrørende et fysikprojekt om vindenergi og vindmøller, leder jeg efter et forsøg man kan lave omkring Bernouellis princip. Vil derfor meget gerne hører om der er nogen som ligger inde med en forsøgsbeskrivelse eller kender et godt forsøg til Bernouellis princip. Forsøget skal desuden være af p... -
Opgave med kraftmoment
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve mig til terminsprøve i fysik A, men sidder fast i opgave C i vedhæftede opgave. Jeg har prøvet at tegne skitse over situationen som kan ses i næste kommentar. Jeg ved hvordan jeg kan beregne tyngdekræfterne, men hvordan kommer jeg videre? hvordan beregnes momentet nå...
