Søgning på: dansk reportage. Resultater: 14941 til 14960 af 41162
-
Kortfilm
ForumindlægHej, Jeg har lige trukket kortfilm som fordybelsesområde.. Æv æv... Er der nogle, der kender en kortfilm, som er god og kan perspektiveres til Valgaften eller Sort passager? Bare nogle eksempler! Tak! -
ret
Forumindlæg“It was really terrible, and special after the astronomical airplain crashed. Never in my entire life have I seen, such a big disaster, and I pray to good, that I won’t see it again. The plain was in a terrible and a big fire, baggage was falling down the over-head compartment, people were shouti... -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak! -
Hvorfor lig "di"hydrogen?
ForumindlægHej :) Hvorfor vælger man at skrive "di" foran navnet på et grundstof ? Og hvad er egentlig forskellen på Dihydrogen og Hydrogen? .. der står også "tri"oxygen og andre lign. Hvad i alverden er det ?! -
alkoholer
ForumindlægHej er der nogen der ved noget om alkoholers syre baseegneskaber skal nemlig svare på hvad der sker når en alkohol blandes med henholdsvis saltsyre og natriumhydroxid. -
HJÆLP!! Hvad er emulgering?
ForumindlægHej ;) Er der nogle der kan forklare mig om emulgering? Er lidt på bar bund omkring emnet. Tak på forhånd -
En kasse med bolde :D
ForumindlægHej derude! :D En kasse med sidelængden 1m skal fyldes op med bolde. Boldene har en radius på 25cm. Der kan altså ikke være mere end 4 bolde i bunden af kassen. a) Hvis man tager en tredje bold med samme radius og propper den i midten, hvor meget vil den synke? b) Hvor meget skal boldens ... -
Fortolkning af digt ?
ForumindlægNogle der kan give mig et link til en guide hvor i det fremgår hvordan man fortolker et digt ? -
College USA vs CBS - merit
ForumindlægMin datter læser engelsk på Santa Barbara City College i Californien hvor hun er ved at afslutte første semester,med fokus på engelsk skriftlig, mundtlig samt grammatik. Vi har nu undersøgt muligheden for at hun kan læse videre på CBS, men kan forstå efter telefonisk kontakt med CBS at det nive... -
Flerdimensionale Integraler
ForumindlægHey... Jeg skal skrive SSO i matematik, og har valgt emnet "Flerdimensionale integraler" - Altså integration i rummet (3 variable). Jeg står bare med det problem, at jeg ikke kan finde ordentligt materiale om dette. Enden er det på "lidt" for højt niveau, til at jeg kan genn... -
Renovering af bad
ForumindlægHey! Vi bor 4 studerende i en 3(1/2) værelse i Københvan NV og vores badeværelse er helt ad H til. Vi skal igang med at renovere det mildest talt. Gulvet og kloakeringen skal fikses og vi skal have indsatalleret en vandlås (lovpligtigt fandt jeg lige ud af). Fliserne på væggene er fine nok, hvis... -
"Hjælp" til romantikken
ForumindlægJeg skal op på fredag i det moderne gennembrud/kritisk realisme. Da romantikken kom før det moderne gennembrud, vil jeg gerne vide, hvad der ligesom var grunden til at romantikken opstod. Min lærer nævnte noget om bankerotten i 1813, men fik ikke helt fat i det, og kan ikke finde noget om det:s H... -
Meget kort grammatik
Forumindlæghvordan vil i beskrive følgende ordklasser, med fokus på "hvad handler de om?" og "hvad man altid sætter foran" - evt. med eksempler. Substantiver Propier (egenavne) verber Adjektiver Adverbier Præpositioner Pornominer Konjunktioner Artikler På forhånd tak. (haster) -
SSO - Inertimoment m.m.
ForumindlægHej, Jeg skal i ugen op til juleferien skrive SSO i fysik. Emnet er "Inertimoment - Stive legemers bevægelse". Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogle der kan anbefale nogle gode bøger eller andet materiale inden for dette område. Indtil videre har jeg følgende bøger: "Stive ... -
Studiejob eller ej... :/
ForumindlægHej allesammen Jeg er i det dilemma, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af, om jeg skal få mig et studiejob... Jeg vil jo super gerne have pengene, men ved ikke om jeg har tiden til det :/ Og så synes jeg til tider folk ser lidt ned på en når man ikke har et studiejob. Hvad tænker I? Jeg læse... -
Liebsten eller liebste
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal skrive et brev, men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal skrive "Liebsten *firmanavn* eller "Liebste *firmanavn*. Er der eventuelt nogen af jer, der ved det? - På forhånd, tak -
right?
ForumindlægI’m sure I’m not the only one, who had had this kind of experience. Every year, every month and every day, thousands of people are exposed to racism. -
Dumpe??
ForumindlægHej går i 3.g på HTX, og bliver lidt i tvivl. Mit snit burde ikke kunne komme ned på under 02, men synes jeg har hørt at selv om ens snit er over 02 kan man godt dumpe, hvis man får for mange 00. Vil lige høre, for kunne få et par 00 til nogle a fags eksamner, og så løber det jo hurtigt op, da ... -
en latinsk bekræftigelse..!
ForumindlægSkulle oversætte teksten vogter og beskytter familien. Har fået det til: custos et tutor familiea er der nogen som kunne bekræfte det er rigtigt og eventuelt skrive hvad der er forkert ? tak på forhånd -
spørgsmål til dispositionen
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig engelsk her på mandag. jeg har lige et sprøgsmål mht. til dispositionen. Ville det være en god ide, lige efter præsentationen af teksten, at nævne hvad temaet og budskabet er, for så senere at underbygge dette ved hjælp af de analytiske hjælpemidler, så som personkarak...
