Søgning på: engelsk brev. Resultater: 14961 til 14980 af 25907
-
Glose/formulering
ForumindlægJeg skal skrive følgende sætning: "[...] tangerer navnet på den pludselig til det ironiske". Mit forslag er: "[...] the name of it suddenly border on the ironical." - Jeg ved dog ikke, om man kan bruge glosen "border on" i denne sammenhæng. Er der nogen, der har e... -
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Kanonisk tekst
ForumindlægHej folkens, Er der ikke nok nogen som vil fortælle mig hvad en kanonisk tekst helt præcis er? Og er kanoniske tekster det samme som centrale tekster inden for religionen? Tak på forhånd! -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
FSA eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Kilder til jødeudryddelsen
ForumindlægHej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :) -
Epot =mgh
Forumindlæghej der står i min opg at en spritbilist kommer i sin bil på 1300 kg for tæt på et havnebassin og tippet ud over kanten med hvilke fart rammer bilen når den falder med 6 m er det sådan man gør Epot =mgh 1300*6*9,82 tak på forhånd -
Ikke bestået
ForumindlægHej. Har hørt, at hvis man ikke består studentereksamen, kan man ikke begynde forfra, altså på hf, hhx osv. passer det? -
Dommererkendelse
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan en dommererkendelse ser ud? Jeg kan ikke finde noget på google.. men hvilke signaturer, underskrifter osv skal der være? Licensfolk har ingen ret til at indtræde privat ejendom, og de kan ikke få en dommererkendelse for deres opgave. Det er korrekt? -
Lyd
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvad man kan gøre, hvis der ikke er lyd på ens computer. Der er ikke noget galt højtalerne. -
Revisor ?
ForumindlægJeg går på HF, har Mat A og bare Eng B er færdig om et år, vil godt være Revisor, men er det ikke svært a komme ind, de tag vel mest HHX elever, man skal læse HD imens man er Revisor elev. Skal jeg have et højt snit, eller hva tror i ? Er det muligt a komme ind hos nogle a de store. -
Hjælp til SRP i det gyldne snit og skønhedsidealet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive srp i matematik og dansk. Jeg har valgt at beskæftige mig med det gyldne snit og skønhedsidealet. Hvordan kan man koble det gyldne snit til det at være 'smuk'? Jeg har brug for jeres hjælp. Alt fra kilder, meget gerne bøger, hvad der er godt at komme ind... -
Lande
ForumindlægHar lige læst at lande er femininum og bliver lidt i tvivl om, hvordan jeg så skal refere til dem i en sætning. Eksempel: If Britain leaves the EU, then it finally has the oppotunity to stop the migration, and it might do it. Hvad ville der skulle stå for, at sætningen ville blive mere korr... -
Politisk kommunikation. Dansk eller historie?
ForumindlægHej, SRP'en venter lige rundt om hjørnet og det er derfor blevet tid til at vælge emne. Jeg ved allerede hvilket emne jeg kunne tænke mig at skrive i, men jeg er i tvivl om hvilken fagkombination jeg skal bruge. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om politisk kommunikation men jeg er meget... -
hvordan siger man det ?
Forumindlæghvordan siger : det er blevet moderne at have en mobil. Es hat bekommt modern zu ein handy haben. -
Rette
ForumindlægNogle der vil rette . Ved at der mange fejl :/ . Er heller ikke god til tysk .. Ja, sicher, du hast Recht. Auf jeden Fall hatte sie die neuen Sachen gezeigt und erzählt, wie sie mit hochgekrempelten Ärmeln, all ihrem Schmuck, wehendem Schal und natülich knallroten Lippen in die Stadt gegangen i... -
Hjælp til Mitt Romney :)
ForumindlægHej. Er nogen der ved, hvorfor Mitt Romney er republikaner. Kan ikke finde det nogle steder. Er ved at blive lidt frustreret over det. På forhånd tak! :) -
Sammenhængen mellem bézierkurver og tredjegradspolynomier
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om tredjegradspolynomier og skal til at forklar hvad tredjegradspolynomier har med bézierkurver at gøre... Jeg forstår ikke helt det matriale jeg har fået - håber der er nogle der gider at hjælpe tak :) -
dead man walking
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at skrive om dødsstraf i SRP, hvor jeg har valgt at læse Dead man Walking. Mit problem er bare, at jeg ikke har nogen ideer om hvad jeg vil analysere i bogen, altså hvad mit fokuspunkt skal være?? Desuden mangler jeg sekundært litteratur.?? Kunne se at der allerede var ... -
Hjælp! Analyse af "Huset Ushers fald" af Edgar Allan Poe
ForumindlægHej :) Jeg sidder midt i mit studieretningsprojekt. Jeg skal analysere og fortolke novellen "Huset Ushers fald". Jeg har fået skrevet lidt, men synes ikke rigtig jeg kan komme til bunds i analyse. særligt har jeg svært ved at sige noget fornuftigt om kompositionen og genren. Jeg håber...
