Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14981 til 15000 af 22746
-
Eksamen i Teknologi A ? - HTX - Opgave struktur ?
ForumindlægHeej Jeg skal op i teknologi A eksamen, hvor vi skal udarbejde en opgave, hvor vi bla. har resumer af alle lavet arbejder gennem 1,2 og 3 g Derudover skal vi dokumentere vores kunnen indenfor de forskellige punkter i teknologi. (som problemtræ, miljøvurdering mv) Nogen som har prøvet det ? Vil ... -
Nernsts lov
ForumindlægSKal skrive rapport og i øvelsesvejledningen står der at vi anvender værdien 58 mv i stedet for de sædvanlige 59 mv, som gælder ved stuetemperatur...men hvordan er det nu lige man ved at der gælder en anden værdi ved 20 grader, som vi arbejder med...nok ikke så vigtigt, men det ville være rart at... -
stofmængden af NaCl i brød
ForumindlægI en opgave jeg skal skrive rapport om, står der at jeg skal skrive hvilken stofmængde NaCl den brød, jeg anvendte til forsøget, indholdt? er det her jeg skal kigge på varedeklarationen, hvor det siger at brødet har 1,3 g pr 100 g NaCl? Er det så stofmængden... -
Akut Hjælp Biologi
ForumindlægHejsa!Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-koncen... -
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
Skole og ungdom - kom med ideer til problemer!
ForumindlægHey gutter, i teknologi har jeg emnet Skole og Ungdom. Jeg skal udvikle et produkt til unge i skolen, men... kan ikke rigtigt komme på et relevant problem, hvor de naturvidenskabelige fag kan indgå i udarbejdelse af både produkt og rapport. Kom frisk med nogle ideer og forslag! -
Jeg har hårdt brug for hjælp ??
ForumindlægHey alle EksperterJeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fået 6,5 i gennemsnit men når jeg afleverer rapporter siger meget i timen og får 9 - 10 taller hele tiden. Kan jeg umuligt få det til at give et 6 tal hvis det er 10 så er det 10 og sådan er det. Hvad skal jeg gøre? MVH´. Mathias N -
Forkert resultat af forsøg
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om et forsøg til bestemmelse af vanddamps specifikke fortætningsvarme, men mine resultater er meget langt fra hvad fortætningsvarmen er ifølge en databog.. Jeg har været meget omhyggelig med omregning af mål osv. og kan ikke forstå at forsøget har været så u... -
Nerveledningshastighed, teori
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport, som skal omhandle nerveledningshastighed. Biologi er ikke min stærke side og jeg vil derfor høre, om der er en derude, som har lyst til at læse min teori igennem? Mest for at være sikker på, at der ikke er noget, jeg fuldstændig har misforstået :-) Se vedhæ... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægGoddag..Jeg skal snart til fysikeksamen og er i færd med at læse de forskellige emner, som vi kan komme op i.Jeg har et emne, "Elektromagnetisk stråling", hvortil der knytter sig en rapport. Men det tager jo ikke 20-25 minutter at gennemgå dette, så tænkte på at inddrage andet inden for... -
skovens fødekæder
ForumindlægHej alle! Jeg er ved atr skrive en biologi rapport :"den tempererede skov". I den skal der indgå én af de fødekæder der findes i skoven.. Hmm. jeg er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe? - for jeg regner med at det er lidt mere udviklet and dét man lærte i 4. klasse i folkeskolen :P -
Opvarmning af natron - Stofmængeforhold til at finde massen
ForumindlægJeg har et forsøg der skal skrives rapport om. Forsøget var at opvarme natron, og gennem stofmængde beregning finde ud af hvilken af disse tre reaktioner der er den rigtige. Jeg har regnet stofmængden af NaHCO3 og molarmasserne for NaHCO3, NaOH, Na2O og Na2CO Nu skal jeg så regne mig frem til ma... -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer? -
Lineære funktioner
ForumindlægJa.. Skal op i naturfag.. Og jeg kan trække "Lineære funktioner".. Altså.. :D Wtf gør man for at trække det op på mere end 8? Har en rapport, jeg selvfølgelig kan tage udgangspunkt i. Men er der ikke nogle af jer der ligger inde med et bevis eller sådan ? Når årskarakteren er 11, ville ... -
Kulhydrat - nedbryning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en biolgi rapport omkring blodsukker og optagelse af kulhydrat, mit spørgsmål er så hvorfor det er nemmere for kroppen at nedbryde noget kulhydrat og optage det i kroppen i forhold til andre kulhydrater. F.eks. er det nemmere at nedbryde flydende glykose fremfor mør... -
Kulhydrat - nedbryning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en biolgi rapport omkring blodsukker og optagelse af kulhydrat, mit spørgsmål er så hvorfor det er nemmere for kroppen at nedbryde noget kulhydrat og optage det i kroppen i forhold til andre kulhydrater. F.eks. er det nemmere at nedbryde flydende glykose fremfor mør... -
Religionsfrihed
ForumindlægHej :) Jeg vil først gøre det klart for folk at det her ikke er en debat jeg vil have startet, men derimod vil jeg bare høre folks meninger omkring emnet. Jeg ønsker altså ikke at starte en diskussion på nogen måde. Jeg er i gang med at skrive en rapport om religionsfrihed, og ville høre: H... -
Upasteuriseret øl og pasteuriseret øl
ForumindlægHej alle, jeg er ved at skrive rapport og jeg skal skrive hvad forskellen er på upasteuriseret øl og pasteuriseret øl... Det eneste jeg ved er at upasteuriseret øl ikke er varmebehandlet og derfor stadig har levende gærceller i sig, hvorimod pasteuriseret øl er varmebehandlet og gærcellerne er d... -
PLZ HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg vil have nogen til at lave en 4 min tale til mig, Altså jeg har en rapport på 5 sider, og jeg skal fremlægge den på 4 min. JEg skal fortælle det vigtigste af hvad eg har skrevet, sidder med en aflevering ved siden af og er derfor tidspresset. Jeg skal lave en powerpoint til m... -
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod...
