Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 15001 til 15020 af 44202
-
Studierapporten - AT
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt i tvivl, så jeg tænkte dette var stedet at få svar på mine spørgsmål. Jeg sidder pt og laver studierapport til min kommende AT-eksamen. Den er lidt hullet, så jeg der er en pæn portions arbejde til hvert emne. Mit er spørgsmål lyder: Det er vel kun de emner jeg a... -
Ideer til problemformulering.
ForumindlægHej jeg skriver i biologi B og filosofi C og har valgt emnet fosterdiagnostik. Da jeg er lidt blank, ville det vaere dejligt, hvis en sad med ideer til nogle gode problemformuleringer til emnet, til min AT eksamen. Paa forhaand tak. -
Paradise Hotel - dansk & psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver som så mange andre om paradise hotel i AT.. Jeg har valgt dansk (A) og psykologi (C) Jeg er i tvivl om hvordan de problemstillinger/formuleringer skal se ud? Jeg tænker lidt, hvis man fx vil forklare om noget der er sket i paradise og analysere et afsnit, skal lærerne så se... -
Dansk Eksamen - Romantikken.
ForumindlægHej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D -
Samf a eksamen
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen som kan forklare mig, hvordan samf a 24 timers eksamen helt præcist kommer til foregå? Og som kan komme med nogen gode råd? Mange tak på forhånd. -
Eksponentiel funktion
ForumindlægGodaften alle sammen på SP, Jeg skal op til matematik eksamen imorgen, og roder lidt rundt med det jeg skal præsenterer. Ikke desto mindre er jeg løbet ind i en mur, da jeg ikke forstår mig så godt på eksponentiele funktioner, og jeg har lavet en opgave vedr. en snebolds volume når den smelte... -
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej, jeg står med det problem at jeg ikke kan komme på nogle emner at skrive om i min SRP ogpgave. Jeg har valgt idehistorie B, og Teknologi A. Har tænkt over at skrive om computere, men ved ikke hvordan jeg skal få flettet de to fag sammen om det emne. Kom meget gerne med forslag, og på forhå... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHey, så har jeg fået brevet om optagelsesprøven til STX, er faktisk ikke så nervøs, men.. jeg kan nemt klare dansk,engelsk og fysik kemi, får selv 10 i fysik/kemi 10i engelsk og 7i dansk. MEN matematik er sgu ikke lige min stærke side der får jeg 4... (JEG SKAL OP TIL MUNDTLIG I ALLE FAG) er de... -
Hjælp til SRP emne (haster!)
ForumindlægHej alle. Nu er det snart SRP tid, og jeg har overvejet at skrive i engelsk (A) -psykologi (B) om psykopati og massemordere, men jeg er lidt tom for idéer til, hvordan jeg skal få bikset en sådan opgave sammen. Mine lærerer har foreslået at jeg bruger romanen American Psycho til engelsk del... -
Parameterfremstilling og ligning for en ret linje
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til afklaring. Jeg skal til skriftlig eksamen i morgen og er i tvivl lige nu omkring nogle ting vedrørende parameterfremstillinger og ligninger for en ret linje i planen. Eksempel 1: En linje l er givet ved parameterfremstillingen: (x,y)=(3,2)+t*(4,2) Best... -
Passive Voice
ForumindlægJeg har ikke de store problemer med engelsk, men hvad er det passive voice går ud på? Det er ofte markeret som fejl i Word, men det ikke noget læreren tager fat i. Aldrig har jeg helt forstået det, på trods af at søge på nettet efter en forklaring og/eller hvordan det kan rettes. Det her er af r... -
Øvelseshæfte 2
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der har den blå bog i engelsk, hvor der står oversættelser i, og bogen hedder øvelseshæfte 2 og er blå. Vil I ikk være sød at skrive hvad alle oversættelserne hedder, altså overskriften på alle sammen? -
3/4 tekststykke?
ForumindlægLige et spørgsmål til hvordan mundtlig engelsk foregår...Altså man trækker et spørgsmål der svarer til 3/4 normal side... Så er det man skal tage udgangspunkt i det tekststykke. Mit spørgsmål er om man på et tidspunkt skal sætte det tekststykke sammen med hele historien?? Jeg ved ikke helt hvorda... -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
Disposition
ForumindlægHej.... Jeg skal op i eksamen mundtlig i engelsk og mangler lidt inspiration til hvad jeg kan tale om.. De overordnede emner er: Racism, Civil Rights og Youth Culture. Mit problem er bare at jeg er helt blank for ideer og ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om. Mangler inspiration , hjælp tak :) -
tegnsætning i bogtitel
Forumindlægjeg er kommet lidt i tvivl hvordan tegnsætningen skal være i denne sætning: The narrator in "The Raven" is bla bla bla bla.... Er det korrekt? kan nemlig ikke rigitg finde noget svar i min engelsk bog/: -
SSO MLK
Forumindlæghej, jeg er bogstavelig talt på røven. har valgt SSO i faget Engelsk om Martin Luther King Jr men skal dog skrives på dansk. har ingen anelse hvor jeg skal begynde, kunne godt trænge til lidt hjælp guys. PLEEEAAAASEEEE HELP MEEEEEE!!!!!! -
Valg af emne
ForumindlægHej, håber i kan hjælpe Skal skrive srp, og vil meget gerne skrive i spansk/engelsk og Dansk. Er der nogen der har ideer? - I dansk har jeg tænkt mig, at analysere et billede, som kan understøtte min analyse i et af de påvælgende fag. -
Komma
ForumindlægHej :) hvad var reglen for komma i engelske sætninger f.eks.: The man had in fact stolen the car. At the police station however he told the truth. -
hvad betyder familien for vores identitet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg står og skal til at skrive en opgave om hvordan familien er med til at forme vores identitet op igennem livet. Så jeg ville høre om der var nogle som ligger inde med en artikel om emnet... helst på engelsk(: På forhånd tak...
