Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15021 til 15040 af 19479
-
helicobacter / systematisk bakteriologi
Forumindlæghej har systematisk bakteriologi skal beskrive Helicobacter efter følgende spøresgmål Hvilke egenskaber og karakteristika har de forskellige organismer: naturlige levesteder, naturlig levevis, biokemiske egenskaber, evt. indikatororganisme • Hvordan isoleres de? • Hvordan bestemmes... -
Integration (ved substitution)
ForumindlægHej derude! Jeg har nu siddet og tilsyneladende stirret mig blind på denne opgave: Bestem integralet ∫(2x-1)6 dx. Er det ikke integration ved substitution, eller? Hvis det er, så kan jeg ikke finde ud af, om t = 2x - 1 eller om det i stedet er t = x6 ??? Jeg har ikke haft vildt meget om det, ... -
opløselighed
ForumindlægHejsa. Jeg har problem med at se hvilken formel jeg anvender hvornår. Er der nogle der har nogle gode forklaringer på hvilke formler jeg anvender når det er vandig opløsning, når den er pH afhængig og når det er et komplex? Jeg kan se i mine noter at der er anvendt ved pH afhængighed 2 forskelli... -
Svingninger med og uden friktion
ForumindlægHej folk ! :) jeg er ved at skrive SRP om svingninger med og uden friktion, og jeg kan simpelt hen ikke komme videre, med kun 10 sider og ikke rigtig mere at skrive om synes jeg selv er det svært at komme videre. er der nogen der har nogle rigtige gode noter om Svingninger med og unden friktion d... -
Fysik eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen her efter juleferien, jeg tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med dispositioner og evt. noter Detter er hvad jeg kan trække 1: Det sure, det salt og det basiske</o:p> 2: Jordens salte</o:p> 3: Jordens Skatte(metaller)</o:p> 4: Partikler med fart på(r... -
Hyphenation word 2010
ForumindlægHej Studieportalen Er der en eller anden, som ved hvordan man sætter automatisk orddeling(Hyphenation) på i word 2010? Hvergang jeg åbner mit dokument i word, får jeg følgende besked; "Word hyphenation feature is not available. Run the Microsoft office setup program, install the feature a... -
Hvad angiver "vækstbidrag for lagerændringer"?
ForumindlægJeg har fået en opgave om forsyningsbalancen, hvor jeg skal besvare følgende spørgsmål: "Forklar hvad tallene for ”ændringer i lager” angiver, og hvilken betydning de har i det samlede konjunkturbillede i 2011-2014." Jeg kan ikke gennemskue, hvad tallet dækker og efter fle... -
Indre Energi
ForumindlægHej, Jeg sidder og prøver og forstå indre energi.. indtil videre har jeg fået det kogt ned til: "Summen af alt den potentielle og kinetiske energi, som de uorganiserede bevægelser medfører." Derudover noterede jeg mig også at "den indre energis energikvalitet vokser, jo højere t... -
Rapport om M, Em, V, I, T
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med en fysik rapport om magnetisme, elektromagnetisme, vekselstrøm, transformation og induktion. Er godt igang med rapporten, men mit spørgsmål er bare, hvad er det vigtigeste at have med inden for de fem emner, og hvor meget skal man have med? Derudover ville j... -
hjælp til aflevering - joules lov
ForumindlægHej derude, jeg vil gerne have lidt hjælp til min fysik rapport. Jeg har lavet følgende forsøg: I første måleserie holdes spænding og strømstyrke konstant. Modstanden sænkes ned i vandet og vandets temperatur måles som funktion af tiden. Både tid og temperatur noteres løbende. Jeg har lavet en ... -
Søger efter info om Anders Breivik
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at skrive SRP, hvor jeg blandt andet skriver om Breivik i samfundsfag og psykologi. Jeg leder efter information om ham (helst sagen set fra hans synsvinkel). Jeg har hans fulde manifest, men da det er på engelsk, er den svær at læse. Så hvis der er nogle der har skrevet... -
hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal til NV eksamen prøve ting i morgen og jeg har trukket energi indenfor kemi. Jeg er helt gået i stå og jeg ville høre om det er nogen der har nogle noter eller noget i ville kunne skrive som hjalp mig i gang. Eller svaret kunne også være smukt ;-) 1) Gøre rede for forbrændings proc... -
Opgave til halveringstykkelsen - Fysik
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en opgave, opgaven lyder således: Det oplyses, at den radioaktive isotop thorium-232 udsender gammakvanter med en energi på 63,8 keV. .a) Bestem ud fra figuren på side 31 (den er vedhæftet) i denne note halveringstykkelsen for ovenstående y-stråling i henholdsvis bl... -
fysik flex c hjælp
Forumindlæghej er der nogen der har haft fysik c notere. jeg har svært ved at beregne svarene ude. i modul 1 som handlede om Energi har jeg haft nogle opgaver, som har været svært for mig. i modul 2 som handler om Lys, bølger så lige fra opgave 1 af går jeg i står :( er der nogen der kan hjælpeeeeeee... -
Præpositioner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med præposition, fordi jeg har nogen sætninger jeg simpelthen ikke kan se fejlen i: 5) I følgende sætninger er der anvendt en fejlagtig præposition. Ret fejlene (kun én fejl pr. sætning) 7. She was very flattered about her colleague&rsqu... -
Animal Farm - Napoleon
ForumindlægHej :) Er det nogle, som kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål? Det er et spørgsmål til det 7. kapitel i Animal Farm.. Why does Napoleon not want humans to know about the real conditions of life on Animal Farm? Jeg tænker selv, at det må have noget at gøre med, at han vil blive ved med... -
statistik
ForumindlægHej jeg har virkeligt siddet længe med denne opgave og jeg kan ikke finde ud af den. Jeg ville blive mægtig glad, hvis nogle havde tid til at forklare mig det. På forhånd tak I forbindelse med et forsøg havde en gruppe noteret følgende: Observation: 5 6 7 8 9 10 blank Hyppighed: 2... -
Bevis for den komplekse eksponentialfunktion
ForumindlægHej Jeg sidder her og prøver at få beviset for til at gå op, dog uden held... Jeg har virkelige svært ved at forstå hvordan . Faktisk, kan jeg slet ikke få det til at give mening. Jeg har et notat fra DTUs noter om komplekse tal, som siger: Mine spørgsmål er: 1. Hvorfor giver ? 2. Hvord... -
maple hjælp!
ForumindlægHej, jeg har et frustrerende problem med taylorpolynomier i maple. Jeg skal finde taylorpolynomiet af grad 100 til funktionen f(x)=arcsin(x). Jeg har skrevet følgende: f:=x->arcsin(x); T100:=mtaylor(f(x),x=1,101); Og maple giver følgende fejlmeddelelse: Error, (in mtaylor) does not have a ... -
mængdebregning
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke de her opgaver.. Nednævnte opløsninger anvendes i øvelsen:"Afstemning af redoxreaktion" Beregn for hver af de 3 opløsninger, hvorledes den fremstilles. Beskriv fremstilingen, og noter om der er særlige forholdsregler under fremstillingen B) 100 mL 2M HN0...
