Søgning på: tysk disposition. Resultater: 15061 til 15080 af 18462
-
Thomas Ziehe
ForumindlægHej I anledning af min samfundseksamen på torsdag, har jeg brug for hjælp. Jeg ved at en tysk ungdomsforsker ved navn Thomas Ziehe har nogen ideer om unges identitet. Min spørgsmål er så: Hvad er det Thomas Ziehe mener med subjektivisering, potensering og ontologisering? Hvad er dette et result... -
2 sætninger!! (svære for mig)
Forumindlægjeg har to sætninger som jeg har prøvet at oversætte men det lyder bar SÅ dumt når jeg læser det op på tysk nogen der kan hjælpe med at oversætte disse to?1) Overmod påkalder sig gudernes hævn, og straffes med nemsis2)SKæbnens straffe hvis man er overmodig. hævnens gudindetakker -
VIGTIGT!
ForumindlægEn veninde og mig skal til tysk-eksamen i morgen, og vi sidder og gennemgår alle vores tekster.. Vi har så lige fundet ud af at vi mangler et referat af teksten: "Es geshah am hellichten Tag".. Så hvis der er nogle der har et referat af denne tekst må I meget gerne sende det.. På forhån... -
præsentere
ForumindlægHej. Skal til tysk eksamen i morgen, og derfor skal jeg bare lige have styr på, hvordan man siger: og ja, jeg vil starte med at fortælle jer om høreteksten hvorefter jeg vil fortælle jer om læseteksten.sådan her (behøver ik lyde fint) : jah, aber ich anfange von der hörentext erzählen, wonach ich... -
Gode råd og hjælp til mit eksamens pensum, samt gode 'indlednings'-sætninger
ForumindlægHeysa :) Jeg ska op i mdt tysk, og vil derfor meget gerne, hvis der er nogle, der kan hjælpe mig lidt.. Jeg søger nogle gode indlednings sætninger -altså, hvordan man får hul på samtalen o. lign. Og så kunne det virkelig være guld, hvis der er nogle, der ligger inde med en præcis oversættelse af ... -
ukendt tekst + Tyskland og Polens forhold
ForumindlægJeg har to spørgsmål:Er der nogen der har et par ukendte tysk tekster jeg kan øve mig på, altså ligesom dem man skal oversætte til eksamen?Og er der nogen der kan give et "referat" af Tyskland og Polens forhold gennem tiden, gerne helt fra 1900 til nu, bare kort i punktform!På forhånd t... -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægJeg skal til tysk mundtlig eksamen/årsprøve her på onsdag.. Nu sidder jeg og terper det sidste grundlæggende.. Nogen der kan fortælle mig hvad: Müssen i datid erHvad: Tun i datid erHvad: sprechen i datid erHvad: Finden i datid erog sidst men ikke mindst hvad: Denken i datid er.. Håber nogen vil h... -
Papa hat nichts gegen Italiener
ForumindlægHejJeg sidder lige med min tysk tekst her som jeg skal op i, i morgen. Jeg har fået 24 timers forberedelse...Så jeg vill høre om der er nogle herinde som har et referat liggende som jeg kunne gafle? Teksten hedder som sagt "Papa hat nichts gegen Italiener"Håber i kan hjælpe -
DDR i Tyskland?
ForumindlægHej, Er der nogle der har læst sangteksten Hallo Zoni! Deutschland wieder einig Vaterland! ? Det er en tysk sangtekst omhandlende DDR tiden, hvor berlinmuren faldt. I så fald, kan I hjælpe mig med at besvare dette: Hvilket billede af Vesttyskland præsenteres i teksten? Og hvordan står D... -
DDR i Tyskland?
ForumindlægHej, Er der nogle der har læst sangteksten Hallo Zoni! Deutschland wieder einig Vaterland! ? Det er en tysk sangtekst omhandlende DDR tiden, hvor berlinmuren faldt. I så fald, kan I hjælpe mig med at besvare dette: Hvilket billede af Vesttyskland præsenteres i teksten? Og hvordan st... -
Please hjælp til rettelse :(
ForumindlægHi.Jeg er VIRKELIG i problemer. Skal op til årsprøve om 2 timer og har meget brug for hjælp! har skrevet hvad jeg skal sige, men kludrer total i grammatikken! JEG STINKER TIL TYSK! Er der ikke nogen som vil være søde at skrive deres mail, så jeg kan sende dem teksten så den kan blive rettet?:( :( -
Tips til FSA mdt.
ForumindlægJeg skal op i tysk på mandag. Har brug for et 11-tal for at mit gennemsnit ikke skal blive trukket ned. Jeg taler ikke så flydende, som man kunne ønske, men jeg har brug for nogle gode råd for at opnå den karakter.Så er der nogen, der har et eller flere gode råd?Fyr løs! -
"Der Vater der Braut"
ForumindlægHej alle sammen.Min sidste eksamen inden jeg får huen på er tysk og det er på onsdag - er ved at sidde og læse vores tekster igennem - bl.a. har vi læst "Der Vater der Braut" af Dorris Dörrie, men jeg synes mine noter er lidt mangelfulde. Er der nogle, der har nogle noter til denne teks... -
Brüderchen und Schwesterchen - eksamen i morgen.
ForumindlægHej - jeg har en tysk eksamen i morgen, og har trukket teksten "Brüderchen und Schwestechen". Jeg er ikke helt med på hvordan den skal analyseres, men har en idé om hvordan jeg placerer broderen og søsteren ind i Freud's model. Vær venlig at smide et par kommentarer for at hjælpe mi... -
Sætninger fra aktiv til passiv
ForumindlægJeg kan simpelthent ikke finde ud af at oversættes disse sætninger til tysk 1) I 1948 var vestmagternes kommet til den opfattelse, at økonomien i deres besættelseszoner skulle genopbygges. 2) derfor blev der indført en ny valuta, D-marken nogen som kan hjælpe? -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at oversætte sætningen nedenfor. Det ville være dejligt hvis nogen vil kigge på oversættelsen. Dansk: Nina føler sig svigtet af sin mor, fordi moren aldrig har været der for hende. Tysk: Nina fühlt sich Versagen von ihrer Mutter, wie die Mutter ist nie vor sie gew... -
Spørgsmål om Berlin
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at fremlægge om berlins historie (kun det mest relevante og vigtige), tysk øl og vejret i weekenden d. 13. april. Jeg havde tænkt mig at fremlægge det som jeopardy. Så derfor har jeg brug for nogle gode kategorier (max 4) og nogle gode spørgsmål. Spørgsmålpoin... -
Plz kig min sætning igennem !?!
ForumindlægTysk:Nogen der gider læse/rette ? Så er i monster søde ;)1.Nach dem frühstück holte wir immer die Zeitung.2.Ist es wichtig für dich, dass alle zum der Party kommt ?Dansk:1.Efter morgenmaden hentede vi altid avisen.2. Er det vigtigt for dig, at alle kommer til festen ? -
Hjælp til simpel sætning :))
ForumindlægHej dér! Jeg skal skrive en billedeanalyse på tysk, hvor jeg skal bruge denne sætning: "Kunsteren har valgt mange matte farver," og jeg har oversat noget af det: Die Künstnerin hat viele matt farben.... Når jeg skal skrive udsagnsordet, bliver jeg i tvivl om bøjningen.... Nogen ... -
hvordan siger man..
Forumindlæghvordan siger man dette på tysk?"Denne mand er alt hvad hun ikke er?"Jeg har forsøgt:1) "Diese Mann ist all was sie nicht selbst ist"2) "Diese Mann ist all, die sie nicht selbst ist"synes bare det lyder mærkelig/forkert. er der ikke en smartere konstuktion af denne s...
