Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 15101 til 15120 af 122597
-
Engelsk mundtlig eksamen?
ForumindlægFår man afvide hvilke sider man skal læse op på, for altså man har jo viiiiiirkelig mange emner, som man har været igennem de seneste 3 år. Så foregår det sådan at vi får afvide hvilke nogle emner vi kan risikere at trække? -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN
ForumindlægHej allesammen! :) Jeg har trukket fordybelsesområde "Identitet lyrik" og jeg er virkelig forvirret for jeg ved ikke hvad jeg skal vælge og snakke om.. Ville virkelige sætte pris på det hvis nogen kom med forslag Tusind tak på forhånd !! -
HJÆLP KS EKSAMEN HF
ForumindlægHJÆLP!!!! Jeg skal aflevere KS synopsis på fredag. Men jeg har problemer med at få stablet nogle spørgsmål på benene. Jeg har trukket ''Fra kold krig til krig mod terror''. Spørgsmålene skal omhandle fagene historie, religion samt samfundsfag. Nogle som kan hjælpe mig med at... -
Vise bevis med powerpoint til eksamen
ForumindlægHej Bevis: differentiation af produkt af funktioner Tror i det ville være ok (altså ikke trække ned) hvis jeg vælger at forklare et bevis med et powerpoint Fordi det er nogle rigtig lange ting jeg ellers skal skrive på tavlen og man har kun 10 min, så hvis jeg i forvejen skrev beregningerne på... -
Kemi HJÆLP EKSAME SPØRGSMÅL
ForumindlægHvorfor skal man bruge nitrit og nitrat standard opløsningerne til standardkurve samme dag som man fremstiller den? -
Reklamer eksempler til eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i reklamer. Nogen der har gode reklamer til analyse? (det skal ikke være noget engelsk) Det må være trykt og levende MANGE TAK -
Eksamen 2022 - STX!!!!!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 3.g og bliver student lige om hjørnet. Hvordan kommer ens eksamensbevis til at se ud her i 2022 med de nye eksamensregler. Jeg har eksempelvis mat A, og skulle havde været op til mat A skriftligt. Kommer de skriftlige eksamener man skulle havde været oppe til, kommer det til a... -
DRIVHUSEFFEKT NV-EKSAMEN
ForumindlægHej Jeg skal kunne forklare en del om drivhuseffekten, men jeg forstår ikke i hvilken sammenhæng ozonlaget har til drivhusgasser/gennemtrængning ud til verdensrummet. Nogle der kan besvare dette spørgsmål, da min lærer på STX ikke er den bedste til at forklare. På forhånd tak. -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen ide om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til “Placebo”, kortfilm “Alt er tilladt”, novelle “Drengen på knallerten”, podcast “To veje&r... -
Produkt til eksamen i samfundsfag
ForumindlægHvad kunne være et godt og kreativt produkt til emnet Politisk magt og styreformer? -
Hjælppp Bio eksamen DNA
ForumindlægHej ... Jeg skal op til biologi eksamen og har lige trukket min emne op og GÆT hvad! Det er den væreste emne jeg har trukket DNA Jeg håber der er en som kan hjælpe for er helt LOST. Hvordan skal jeg skal tage fat i det her.. Det er 3 spørgsmål som jeg skal har besvaret. 1. Gøre rede for DNAs o... -
Biotek A eller Kemi B, forskel på studieretninger?
ForumindlægJeg er rigtig meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge studiretningen mat a, fys b og kemi b eller bioteknologi a, mat a og fys b. Jeg ved godt at bioteknologi dækker over biologi samt kemi b, og de to studieretninger derfor giver nærmest samme udgangspunkt, men jeg er tvivl om hvilken fordel... -
Rumfang, hvor V kendes - skal finde l*b*h, hvordan??
ForumindlægRumfang er V = l*b*h Jeg ved, at V= 60 dm3, hvordan finder jeg l*b*h? -
Dansk Mundtlig Eksamen "Fristelse"
ForumindlægHej alle, jeg har desværre valgt startet at starte sent på min synopse til Dansk Mundtlig Eksamen, mit emne er som nævnt; "Fristelse".. Og med dette emne, så tænker jeg, at det er oplagt at vælge en reklame? :) Har i hvert fald vedhæftet tre reklamer, som I lige kunne give ros/ris på :... -
Jeg har brug for hjælp til Dansk mundlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen på mandag i Dansk 10 klasse og jeg er først nu begyndt rigtigt at læse op. Som overornet emne har jeg forfatteren Christina Hesselholdt og den valgte tekst "de sorte". Jeg har valgt at perspektivere til "Badekaret" endnu en Christina Hesselholdt tekst... -
Haster!! Fysik formel: v(t)=-Aωsin(ωt)
ForumindlægHej allesammen! Har problemer med at sætte tallene ind i denne formel: v(t)=-Aωsin(ωt), hvad står de for? tak på forhånd! -
eksponentiel funktion (find a & b fejl?)
ForumindlægOm en eksponentiel funktion f(x)=b·a^x gælder, at f(5)=12,6 og f(8)=6,95. Beregn a og b. a=x_2-x_1 √(y_2/y_1 ) a=8-5√(6,95/12,6)=4,28656 b= 12,6/4,28656^5 =0,0087 f(x)=0,0087·4,28656^x === FORKERT, da jeg ikke kan få ovenstående resultat, når jeg sætter mine to kendte punkter ind. Nog... -
Hvordan foregår dansk eksamen
ForumindlægHej. I dag trak jeg "arv og miljø", og jeg har valgt teksten "den grimme ælling", men hvad nu? Skal jeg så analyser teksten, please hjælp! Min lærer har ikke forklaret os, hvad vi så skal efter vi har valgt en tekst. -
Biologi C - eksamen i morgen
ForumindlægHej, kan nogen hjælpe med at svare dette spørgsmål til biologi c? Giv eksempler på hvordan kromosommutationer kan opstå og hvilke sygdomme det kan føre til. OG Til sidst ønskes en kort diskussion af de metoder man kan anvende til fosterdiagnostik og prænatal diagnostik. Jeg siger tusind ... -
ENGELSK EKSAMEN I MORGEN! HJÆLP!
Forumindlæghey igen jeg har en veninde som virkelig har brug for hjælp! hun skal op i morgen og ved ikke hvad hun skal sige, er ikke søde at hjælpe? ;D er her det hun har: Main topic: fight for civil rights (The USA) My topic: Black’s rights. Why did I choose this subject: Because I think it could be...
