Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15121 til 15140 af 33566
-
Hvor finder jeg hjælp til linære funktioner?
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvor man kan blive klogere på lineære funktioner? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale? -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
Er denne her opgave rigtig? Please :S
ForumindlægFunktionen f er givet bed f(x) = 4x. En eller flere af følgende funktioner har grafer, der fremkommer som spejlbilleder i y-aksen af f’s graf. Hvilke(n)? g1(x) = (2-2)x = 0,25 * g2(x) = 4-x = 0,25 * g3(x) = (1/4)-x = 4 g4(x) = (1/4)x = 0,25 * g5(x) = (1/2)2x = 0,25 * g6(x) = 2-2x = 0,25 * *... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!
ForumindlægHey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI -
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
terminskprøve 8.klasse
ForumindlægHej jeg skal til terminskprøve d. 4/1-12.....og jeg er vildt navøs vil i hjælpe mig med hvordan man skal øve sig... i må meget gerne komme med nogle links vis det skulle være,,, håber i kan hjælpe (: kh Laura9696 -
Differentialregning - regneregler
ForumindlægHej :) Hvordan differenteres ligningen f(x)=ek(x^2)+1? Hvilke regneregler bruger man? -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne? -
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'... -
Hvad fortæller a og b-værdierne og hvad kan jeg fortælle om vækstforholdene?
ForumindlægHej! Jeg har denne potensmodel: f(x)= 4,120*x3 Hvad fortæller a og b-værdierne i forskriften om modellen. Hvad kan du fortælle om vækstforholdene? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er virkeligt på bar bund. Tusind tak på forhånd!! :) -
Sekanthældning/tangenthældning
Forumindlæghejsa, jeg har en opgave som jeg er gået noget så meget i stå med og håber jeg kan få lidt hjælpe her; En funktion har forskriften f(x)=3x^2 Find hældningen på sekanten, der går gennem punkterne P(2,f(2)) og Q(-1,f(-1)) Find hældningen på tangenten for f i P(2,f(2)) -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
Matricer
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for hvornår, der er én, ingen eller uendelig mange løsninger. Jeg tænkte på om, der er nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg har forstået, at hvis 0=a_i,n+1, så er der ingen løsninger. Jeg er lidt usikker, men hvis der er mindst én fri variabel, så er der uendelig mange lø... -
?????????????
ForumindlægHvad er funktionsbegreber ? -
Peter, hjælp mig!! Indikstal!!
ForumindlægHej Hvad er et indikstal? Jeg ved det ikke. Jeg har brug for hjælp. -
Boksplot - Opgave
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en matematikaflevering omkring boksplot, som jeg bare ikke kan komme videre med. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan skrive. Håber virkelig der er en der kan hjælpe :) Opgaven er ligger vedh. som billede. Mvh. Simone V. -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ... -
SU
ForumindlægHej jeg har bare et mere generelt spørgsmål ang. Su Hvor længe kan man enlig få Su, mener kan man få Su i fx 10 år (3 år på gymnasiet + 2 år på vuc + 5 år på universitetet) eller er der en grænse hvor man ikke kan få Su mere ?
