Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15241 til 15260 af 27496
  • bøger til farmaceut uddannelsen 1. og 2. år

    Forumindlæg
    Hej Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger. De fleste er i god stand og prisen kan forhandles.
  • carbon

    Forumindlæg
    C-atomets forskellige former, samt deres egenskaber?
  • Salt- Virkelig brug for hjælp det haster pleeease !!!

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk formel h...
  • Byplanlægger

    Forumindlæg
    Hej Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe. Jeg er en pige som har uddannet sig til byplanlægger med kandidat i by, plan og proces. Jeg har i et års tid nu forsøgt at søge job uden så meget held, da jeg desværre ikke har arbejdserfaring. Jeg skriver nu for at høre, om man med denne ...
  • Le Chateliers princip

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare mig om Le Chateliers princip? skal bruges til eksamensforberedelse :-) På forhånd tak.
  • Haster - Organisk Syregruppe

    Forumindlæg
    Hej. Det er mig igen.. jeg har virkelig brug for hjælp, og hvsi nogen vil bruge et øjeblik på at svare mit spørgsmål. Jeg har fysikrapport for, og et af punkterne er redegørelse for, hvordan en organisk syregruppe ser ud. jeg forstår ikke helt hvad det er man skal, så hvis nogen har et spørgsmål ...
  • PH-værdien for CO2

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan fortælle mig hvad PH-værdien er for CO2????
  • Kan det her godt være en magnetisme forsøg?

    Forumindlæg
    Link: https://www.youtube.com/watch?v=68kxO2mS_VI Hvis jeg trækker "Magnetisme" kan jeg så godt lave dette forsøg? Tak på forhånd
  • pH i opløsninger

    Forumindlæg
    "Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an?
  • Ioner

    Forumindlæg
    Hej, håber virkelig nogen kan hjælpe. Skal til eksamen i morgen. Og i vores spørgsmål under ionforbindelser og elektrolyse, er et underpunkt der hedder "ionforbindelsers navne". Hvad er det for nogle navne? på forhånd tak! :)
  • kernefysik

    Forumindlæg
    Hvordan er det man ser hvor mange neutroner og protoner P-40 har?
  • Organisk/uorganisk

    Forumindlæg
    Nogen der kan give eksempler på organiske og uorganiske stoffer? Også gerne hjælpe mig med eksempler på dannelse af carbonsyrer ud fra carbondioxid og vand? + Carbonsyrerns reaktion med vand? Håber nogen kan hjælpe da det er vigtigt til min eksamen på fredag.
  • Aminosyrer eller generel forståelse af NH3+

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser om aminosyrer. Jeg studsede over hvordan det egentlig kan lade sig gøre at Nitrogen (N) som jo normalt har tre bindingsmuligheder danner bindinger med C og samtidig 3 H atomer. Dette ses i alle aminosyrer da deres miljø er ioniseret. Jeg forstår godt at carboxylsyregruppe...
  • energi

    Forumindlæg
    beregn hvor meget energi der er i mL hydrogen? Det lyder så enkelt, men jeg er gået helt i stå med spørgsmålet. nogle som kan hjælpe?
  • 2.g eksamen før jul

    Forumindlæg
    hej hvad er det for nogle eksamener man skal op til i til jul i 2.g eller hvad går de ud på.
  • Bestem antal dobbeltbindinger i alkylgruppe ud fra iodtal

    Forumindlæg
    Jeg havde egentlig skrevet hele spørgsmålet ind, men kom til at slette det. Nu vil jeg ikke skrive det ind igen i detaljer, men kan nogen sige, om følgende er rigtigt? Der er foretaget en analyse af emulgatoren A, som er rent monoglycerid (søg på wiki-> monoglyceride - billedet/figuren viser d...
  • strukturformel

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe lidt med opgaven? Skriv strukturformlen for den simpleste tricarboxylsyre. Findes der mange måde at lave det på og hvordan skal jeg vide hvilken der er den simpleste. ? på forhånd tak
  • cosinusrelationer

    Forumindlæg
    om trekant abc vides at vinkel C=90 grader bestem siden c når siderne a=5 b=10
  • Øjenlæge

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville meget gerne være øjenlæge. Men jeg ved ikke hvad jeg skal efter folkeskole om jeg skal tage en stx eller hf for at blive øjen læge? og hvad skal jeg efter jeg har bestået min stx fx. Skal jeg så på Århus universit eller hvad skal jeg? please hjælper har ledt over alt på interne...
  • Lektiehjælp i København

    Forumindlæg
    Hej Hvor kan man henvende sig, hvis man gerne vil have betalt lektiehjælp I København? Er der et centralt sted?