Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15241 til 15260 af 24890
-
Oversættelse
ForumindlægHej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My -
Omvendt funktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde den omvendte funktion tl f(x)=1/100x^2+1/10x . Hvordan gør jeg ? På forhånd tak . :) -
Euklid og Archimedes
ForumindlægHej, er der nogen derude som kan forklare mig hvilken betydning Euklid og Archimedes havde for matematikkens udvikling ?? Tak på forhånd -
DDR nationalisme
ForumindlægHej :) Hvilken form for nationalisme anvendte DDR? -
Rumkapløbet
ForumindlægJeg vil høre om der var andre der skriver om Rumkapløbet, og hvad i evt. belyser og hvad jeres problemstillinger er? -
Diskussion af materialer, teorier og metoder.
Forumindlæghej alle sidder som mange andre og laver AT, har også lavet det meste men er ikke sikker på hvad man skal skrive i punktet Diskussion af materialer, teorier og metoder. nogen der kan hjælpe, Altså ved godt at man skal skrive bøger og film ned, og hvilke to metoder man bruger, men er meget itvivl ... -
Analyse af historisk kilde?
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved hvordan, man analyserer en historisk kilde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på? -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
Hvad er rød og blå blok?
ForumindlægHej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet. -
Herman Bang "Frøkenen" - HJÆLP
ForumindlægSkriv en litterær artikel om Herman Bang: ”Frøkenen”. I artiklen skal indgå en analyse og fortolkning samt en perspektivering til Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp! :) -
Hjælp! "En ROMANTISK ting???"
ForumindlægHej meget simpelt: I vores dansk Modul har vores lærer bedt om at vi allesammen skal tage en ting som vi mener er romantisk, med i skolen.. Men jeg har overhovedet ingen ideér!? (OBS: grunden det er et nyt forløb vi skal starte på) Så tænkte jeg straks på alle jer mennesker herinde, der som re... -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Danskopgave - HC Andersen?
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at skrive om HC Andersen til danskopgaven.Er der nogen der har gode ideer til et godt eventyr som man kan tolke på 'big time'?På forhånd tak- Starish -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
bøddel til eksamen :-(
ForumindlægJeg skal op til eksamen i år, men hvad gør man hvis ens lærer er en rigtig bøddel til eksamen?? Jeg er så nervøs.. hvad skal man gøre i den situation?? -
Fortæller typer
ForumindlægHej, kunne godt bruge en oversigt over de forskellige fortællertyper! Altså Eksempelvis: Altvidende mv. og indre + ydre synsvinkel -
Reaktionsligning for Ballistit
ForumindlægHey jeg leder efter et sted hvor jeg kan finde en reaktionsligning for Ballistit - skydebomuld og nitroglycerin. Nogen der kan hjælpe? -
Genrebestemmelse
ForumindlægHejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards! -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
Analysering
ForumindlægHejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ...
