Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15261 til 15280 af 23766
-
Resistans
ForumindlægHej sidder og læser gamelt stof op i fysik da jeg skal til skriftlig eksamen imorgen. I billedet som jeg har oploadet, regner de modstanden ud i en parallel forbindelse. Det giver 0,00625ohm^-1. De skriver at det Dvs. R=160ohm. Hvordan det? På forhånd tak -
Gnidning på skråplan - hjææælp!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik aflevering om Gnidning på skråplan, som jeg har lidt svært ved. I afleveringen er der 5 små opgaver jeg skal svare på, og det vil være rart hvis der er nogen der vil forklare mig det på en let måde.. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd. :) -
A-Kraft
ForumindlægHej derude! :-) Jeg skal op i fysik her om 2 uger, og er igang med at lave dispositioner b.la. om a-kraft.. - Er der en som kan forklare simpel og relativt kort hvad a-kraft er helt korrekt? - Hvad det bruges til idag? - Er det godt for miljøet? Tak på forhånd :-) -
Strømme og spændinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig -
AT2012 - Hindenburg
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen i AT og har om Hindenburg med historie og fysik som fag. Min problemformulering lyder: Hvordan forløb Hindenburg-katastrofen, og hvorfor skete det? Har i forslag til, hvordan jeg kan benytte historie til at besvare dette? Er virkelig i knibe! På forhånd t... -
Solsystemet - eksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik og der er blevet lagt eksamenssprøgmål ud. Et af dem omhandler solsystemet og jeg skal kunne komme ind på solsystemet og årstiderne på jorden. Men med hensyn til min redegørelse af solsystemet, hvad helt specifik skal jeg så komme ind på? Solsystemet er jo i sig selv et bred... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej, jeg er igang med at læse til fysik eksamen, jeg er blevet ret forvirret fordi der står flere formler for varmekapacite´t og spicifik varmekapacitet. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare mig hvad forskellen er og hvilke formler til bruges til hvad. På forhånd tak -
Bremselængde
ForumindlægJeg er altså håbløs til fysik så jeg håber at der er en der kan hjælpe her En bil på 1150 kg bremser op fra 50,0 km/h til 0,0 km/h. Gnidningskoefficienten mellem dæk og vej er 0,70. Hvad er den mindste bremselængde? -
brydningsloven
ForumindlægHej alle.. jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal skrive om brydningsloven.. sin(i) = halvkorde/v sin(b) = halvkorde/v sin(i)/sin(b) = halvkorde 1/halvkorde2 og hvordan kommer jeg så videre.. -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd! -
Påvisning af H+-ion?
ForumindlægOkay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak.. -
Forsøg til 'Partikler med fart på'
ForumindlægHej alle, Hvilke forsøg kan man lave til emnet 'partikler med fart på'? Står og skal snart op til afgamgsprøve i fysik, så manlger lige lidt inspiration. Ellers bare lidt inspiration til forsøg med radio aktive stoffer På forhånd tak! -
Neutralisering - perspektivering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og laver lidt synopser, da jeg snart skal op i fysik. Jeg kan jo resikere at komme op i neutralisering, men jeg kan bare ikke komme på noget at skrive til perspektivering..? Hvordan bruger vi neutralisering i hverdagen? Håber i kan hjælpe (: -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-) -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
Forsøg til 'Slægten alkohol'
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X -
Brug af destillerede vand i 9. klasses eksammen
ForumindlægHej, jeg skal op på Onsdag i 9. klasses Fysik eksammen, og i et forsøg om Ioner og Salte står der at jeg skal bruge destillerede vand. Er det noget jeg skal lede efter til eksamen, eller skal jeg bare bruge vand fra vandhanen? Tak på forhånd. -
Isomer
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal; "Gør rede for navngivning af forskellige isomere former og fortæl om fysiske og kemiske egenskaber." Jeg er ikke helt sikker på, hvad en isomers specifikke egenskaber - fysik og kemisk. Eller om hvordan man navngiver dem.. Håber I kan hjælpe ... -
STEDFUNKTION?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver dispositioner til min fysik eksamen. Arbejde med emnet Bevægelse, og har lige skrevet om Hastighed og fart. Skal nu til at skrive om "Stedfunktion" - Og jeg tror simpelthen ikke jeg forstår hvad det er ? Hvordan defineres og beskrives det? På forhånd tak...
