Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15281 til 15300 af 28854
-
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
USSR og USA - please (:
ForumindlægHey..Nu sidder jeg og læser historie.. Og jeg er lidt typen, der ikke er så god til at få noter ned i kort form (altså, hvis jeg tager noter, ender jeg med at skrive hele bogen af..) Og der er lige to emner, der kort skal beskrives - og jeg kan bare ikke få det ned i kort form, efter at have læst... -
Faser i vikingetiden
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til historie-eksamen, og er ved at danne mig et overblik over perioden. Jeg kan huske, at vi lærte at man kunne opdele vikingetiden kunne i 3 perioder, noget med små lokale vikingetogter til mere organiserede nationale vikingetogter. Jeg kan dog ikke finde noget inform... -
Fortolkning og analyse - opsætning
ForumindlægHey, Jeg sidder lige med en analyse og fortolkningsopgave over Henrik Pontoppidans "Nådsensbrød". Jeg har bare lige et lille problem med opsætningen af den. Det er lidt svært at forklare, men jeg prøver: Når jeg laver min personkarakteristik, skal jeg så først komme med historiens b... -
Haster - Hist eks:/
ForumindlægHar trukket "Danmarks Historie, ca 1850-1920" ., og skal op til eksamen imorgen .. Har et problem , faktisk flere .... Jeg kan bare ikke lave en problemformulering ? Altså skal man lave en problemformulering for hver tekst eller hvad?? Og hvordan skal man finde noget supplerende mater... -
FSA - Skriftlig fremstilling
ForumindlægHey, jeg var bare interesseret i at høre, hvordan det gik med jer? Personligt valgte jeg nr. 4 om, at flere og flere teenagere fravælger sport. Den primære grund til, at jeg valgte den, er nok at hver gang jeg skriver en artikel plejer jeg at få 12 ;D Men hvordan gik det med jer?? Og hvad valgte i? -
semantisk skema - nissen hos spekhøkeren
ForumindlægEr der nogen som kan tænke på en vigtig skema i eventyret 'nissen hos spekhøkeren', som afsejler tekstens tema/genre? for eksempel ord der hører inde under 'poesi' eller 'viden', 'ånd', 'materialisk' - 'immertialistisk'? Jeg har ikke helt fat på be... -
Fortolkning.
ForumindlægJeg har tit problemer med fortolkningsdelen, og jeg tror, det skyldes, at jeg er uklar omkring, hvad det er.. En, der vil forklare og uddybe? -
skyggen af H.C.Andersen.
Forumindlægjeg er ved at lave min eksamensopgave til dansk, på c niveau, og jeg har valgt at analysere "skyggen" af H.C.Andersen, men jeg er lige lidt forvirret og ville gerne have lidt hjælp til, at få opstillet analysen i rigtig rækkefølge,da jeg lige nu, har det hele i hovedet, men ikke kan få ... -
5. grads ligning
ForumindlægEr der nogen smart måde at løse flg. ligning hvis man ikke må bruge CAS-program? 10^-57 =108x^5 + 10,8x^4 + 0,27x^3 (ligningen fremkommer i forb. med noget kemi) -
redegørelse???
Forumindlægjeg skal begynde med at lave en redegørelse..jeg mangler bare at få noget mere at vide om redegørelse, inden jeg overhovedet begynder. er der nogle der har nogle punkter til, hvordan en redegørele skal være..? -
Matematik - funktioner
ForumindlægHejJeg har problemer med en opgave. Opgaven lyder:Bestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en dobbeltrod.Bestem for de fundne værdier af k dobbeltroden. Jeg er heller ikke sikker på at jeg forstår opgaven rigtigt...Mvh. Maria -
Ja eller nej
ForumindlægMå Homoseksulle vielser i kirken? -
Anslag? hvor????
ForumindlægHvor ser man antallet af anslag i en tekst i word 2007? jeg skal aflevere opgaven imorgen og har virkelig brug for at vide det !!! på forhånd tak -
Opfordring: Opret et "chatrum"
ForumindlægHejsa! For tid til anden, når erobringen af Konstantinopel og eunukkers livsforhold truer med at nedbryde den sidste, gispende lyst til at læse, hopper jeg herind på sitet og læser i tråde som fx https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=44569 osv.Én ting, der kan gøre studieportalen.dk... -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig .. -
Trisse Gejl..
ForumindlægHej derude..Jeg har fået til opgave at analysere en novelle der hedder 'Man kan jo aldrig vide' af Trisse Gejl, trykt i Samvirke, juli 2004.Hvis nogen har læst denne, ville jeg meget gerne høre jeres synspunkter vedrørende novellen. Fx den holdning der kommer frem i teksten. Er teksten fi... -
Kanonenfutter
Forumindlæghej.. jeg sidder lige med den meget besværlige tekst fra Kanonenfutter og for at sige min ærlige mening så fatter jeg ganske enkelt ikke en meter af den... Så hvis der er nogen der har læst den, vil i så ikke være så venlige at skrive hvad den handler om? Helst på dansk, for ellers fatter jeg det... -
Tekstens tema, nogle der har læst Blomster?
ForumindlægEr der nogle der har læst novellen Blomster skrevet af Jakob Ejersbo? . jeg har svært ved at finde tekstens overordene tema!! -
Nordstjernen.
ForumindlægNogen der kan pege mig rigtig retning? :) Nordstjernens højde over horisonten viser et steds geografiske bredde. Hvor højt står nordstjernen over horisonten når man ser den fra Ålborg?
