Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15301 til 15320 af 18649
-
Atom- og kernefysik... Hjælp..
ForumindlægHej!Jeg har fysik-aflevering for som volder en del problemer.. Håber der er nogen der kan hjælpe med følgende opgave:Hvor længe skal man ligge i solariet for at få lige så meget UVA-stråling, som man får ved at ligge en time i solen?Man får oplyst at solariestrålingens intensitet ved UVA-stråling... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte min bachelor i medicin og vil derfor gerne tilbyde privatundervisning til elever, der er interesserede. Niveuaet er lige fra folkeskole til gymnasiet og evt. lidt på universitet. Det er bl.a. fagene: - Matematik - Fysik - Kemi - Biologi -... -
Vil du læse igennem?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet lidt om raketter, deres bevægelse, udledt raketligningen, lavet et forsøg samt nogle beregninger. Er der en venlig sjæl - som er god til fysik - som vil læse det igennem, og komme med nogle kommentarer. Enten sige hvis noget er helt forkert, eller hvis der er nogle antagelser... -
Bohrs/Rutherfords atommodel vs. elektronskys modellen
Forumindlægsidder og bakser lidt med et studiretningsprojekt, og skal i den fobindelse bruge noget om kvantiseret energi. Det kan godt være det er mig der er helt blank, men jeg har opfattet kvanter som et eller andet i defineret mængde - correct me if i´m wrong. (jeg er "kemiker" ikke fysiker) je... -
Plateaus problem / det isoperimetriske problem i rummet
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder som mange andre i angsten og slidets sved og roder med SRP. Jeg skriver om sæbebobler og minimalflader i matematik og fysik, og skal derfor også runde det isoperimetriske problem i rummet - jeg sidder bare og bliver forvirret nu. Det skyldes sikkert for megen stirren ind i... -
TI- Nspire cas HJÆLP!!!!
Forumindlæghej jeg sidder her og skal regne nogle fysik opgaver , som handler om kræfter fx i Newton og tyngdegraft... men problemet er at jeg får to forskellige resultater på do lommeregner. jeg er super dårlig til at bruge min TI Nspire cas .. jeg ville bare vide hvordan jeg gøre det på Ti Nsp... -
Def. spændingsfald
ForumindlægJa, skal aflevere fysik aflevering iaften inden 24.00 og der er en opgave jeg ikke kan. Opgaven siger:Opskriv definitionen for spædningsfald v.h.a. omdannet energi og v.h.a. tabt potentiel energi: Vi har overhovdet ikke lært noget om det, men alligevel er den i vores opgavesæt. Har kigget på nett... -
SRP om fodbold og det skruede frispark
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har valgt at skrive srp i emnet fysik og matematik. Jeg vil gerne skrive om hvorfor en fodbold kan skrue ved et frispark?(spiller nemlig selv en del fodbold og interessere mig for det :) det er noget om magnuseffekten osv. Men kan nogen hjælpe angående hvilke bøger jeg... -
Luftmodstand vs. densitet.
Forumindlæghey! Jeg har fået til opgave i fysik at opstille en ligning for et kanonskud der inddrager luftmodstanden. Finurligheden i opgave ligger så i, at jeg skal indrage det stigende og faldende densitet ( jo højere op i atmosfæren, jo lavere tryk og dermed også densitet). Jeg forestiller mig ... -
Raket
ForumindlægJeg har i min srp fået et redegørende spørgsmål der lyder følgende: Raketter anvendt til rum færd og opsendelse af satelitter affyres ofte fra baser placeret tæt på ækvator. Beskriv de fysiske overvejelser der ligger til grund for denne placering. Så står der, at jeg skal skrive om impulsbegrebe... -
Fysikopgave (1.g)
ForumindlægJeg har lige lavet mit fysikopgavesæt. Dog kunne jeg ikke finde ud af én af opgaverne. Denne har ordlyden:"Opgave 9:Et tørelement med en hvilespænding på 4,5 V forbindes med en pære med resistansen 8 ohm, når den lyser. Polspændingen er 4,35 V.a) Bestem elementets indre resistans.b) Hvilken ... -
Lektiehjælp Odense M. - 9.kl og 1.g
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struktureret God til ... -
Lektiehjælp Odense M. - 9.kl og 1.g
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struktureret God til ... -
Lektiehjælp 9.kl og 1.g Odense M
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Du er ligeledes: Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struk... -
Hjælp til udledning af 2. ordensdifferentialligning til dæmpet harmonisk svingning.
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive SRP, men har det problem at en af de 2. ordens differentialligninger jeg skal udlede, ved jeg ikke hvad jeg skal stille op med. Ligningen er denne y’’ = dy’ + ey, og jeg skal bevise at den kan beskrive en dæmpet harmonisk svingning. Er der en der kan ... -
Definition: Ladning i strøm
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt på et nyt emne i fysik: Ellære. Jeg har været igennem de første begreber, som blandt andet strømstyrke med enheden ampere. Hvad jeg ikke forstår er ladningen (Q) som indgår i formlen for strømstyrke. Jeg kan se enheden for ladning er coulomb pr. sekund. Jeg har selv prøve... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej ! :D Jeg er ikke sikker, på om dette burde være i kemi eller fysik, men da det omhandler spændingsrækken, går jeg ud fra at det er kemi. Jeg har fremstillet et Daniell-element, hvor der blev ledt strøm igennem. Men det var en meget lav strøm, næsten ingen ting. De metaller der blev br... -
Taylorpolynomier og dæmpede svingninger
ForumindlægJeg skriver i SRP i fysik og matematik om dæmpede svingninger. Jeg har gennemgået beviset for løsningerne til differentialligningen y'' + ay' + by = 0 Jeg ved ikke om jeg skal medtage den inhomogene differentialligning, altså hvor højresiden er en funktion. Desuden tænkte jeg ... -
Mekanik - opgave
ForumindlægHej, jeg sidder her med en fysik opgave, som jeg er lidt usikker på. Hvis der er nogen der har mulighed for at hjælpe mig med at løse den, ville det være en kæmpe hjælp. Opgaven lyder: For et frit fald på Månen er det muligt at opstille følgende stedfunktion: s(t) = 0,825m/s^2 * t^2 Bestem v... -
Luftballon og flyvetid
ForumindlægJeg sidder med fysikdelen af et luftballon projekt. Jeg har bereget varmeafgivelsen, men hvad skal jeg holde dette resultat op i mod ? Så på en øvelsesvejledning fra Orbit. Under afsnittet: Varmeafgivelse, udregnes der noget hvor de ud fra sammenligner med varmeafgivelsen. http://www.hamacher.d...
