Søgning på: musik analyse. Resultater: 15321 til 15340 af 25891
-
Lissajous-figurer
ForumindlægHej Kan man måle(eksperimentielt) eller beregne(teoretisk) phase angle ud fra en hvilken som helst Lissajous-figur? Er der nogen som har kendskab til hvor man kan købe en gammeldags harmonograph eller evt. få en lavet et eller andet sted. -
Dumpet kurser på første år
ForumindlægHej, sagen er at jeg på første år af min uddannelse har dumpet 4/8 kurser. Jeg elsker min uddannelse, men den er rigtig svær(økonomistudiet) ift. Hvor jeg ligger. Jeg har det rigtig skidt med at selv når jeg endelig består, så er det med et 02. Jeg læser og arbejder hårdt for at klare mig godt. ... -
Synopsis af kortfilm
ForumindlægHey har svært ved at lave min synopsis til dansk mundtlig eksamen, kan man godt bruge de 3 taksonomiske niveauer til at lave den? Redegørelse Undersøgelse Vurdering meget gerne komme med gode ideer til hvordan man kan lave synopsis om kortfilm for har meget svært ved det - tak på forhånd :) -
Er dette den komparative metode?
ForumindlægHej - jeg er i tvivl om, at jeg har brugt den komparative eller kvantiative metode. Jeg har to kurver over Europa's og USA's stålproduktion i løbet af årene. Her har jeg sammenlignet dem og set, at europa er førende på markedet indtil 1885. Er det den kvantiative eller komparative metode?... -
Det moderne gennembrud - Pernille
ForumindlægHejsa:p Jeg har trukket "Det moderne gennembrud", hertil afgangsprøven i niende klasse - så jeg ville hører om der var nogle der havde lavet en opgave noget lignende el. ihvertfald har haft Pernille, af Herman Bang. Hjælpen omfatter: • Hvor kommer Det moderne gennembrud til kende i... -
Hjælp til en god problemformulering til "bavian"
ForumindlægHej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag? -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
Billedkunst-eksamen C, eksempler på spørgsmål til eksamen?
ForumindlægHej folkens, Jeg skal snart op til billedkunst-eksamen (d.17) og derfor vil jeg gerne spørge jer om, hvad kunne spørgsmålet f.eks. være, nogle idéer? Vi har arbejdet med: Arkitektur/skulpturer Samtidskunst Kanoniseret og provokerende kunst Popkunst Gengivelsesstrategier Byrum og pladser -
redegørelse/ resume/ fomalia
Forumindlæghey da jeg efter lang tid har prøvet at finde ud af hva forskellen er på de tre ting, og har fået forskellige svar kunne jeg godt tænke mig at få det afklaret nu.... er der nogle der kan give mig en detaljeret beskrivelse af hvad de 3 er ?????? der er nogle punkter som beskriver de 3 ting, hvad e... -
opstilling af model
ForumindlægDEt er meget muligt at der i år kommer nogle spørgsmål hvori vi skal opstille nogle modeller... Er der nogen der har et eksempel på hvordan en model kan se ud? Gerne flere? -
hermeneutiske spiral?
ForumindlægJeg skal op nu her, og jeg er ret sikker på at jeg bliver spurgt om den hermeneutiske spiral, det gør man altid :) Men jeg ved ikke hvordan jeg kan forklarer den? I min synopsis har jeg bare skrevet dette: For at opnå en yderligere tekstforståelse bruges den hermeneutiske spiral, hvor min fors... -
Dansk skriftlig Eksam
ForumindlægHvad er vigtigt ved at skrive en dansk stil? -
HJÆLP metode i historie
ForumindlægHej.. Jeg er lidt i tvivl om metoden i historie.. I forbindelse med mit AT er historie jo valgt som humanistisk. Er det så forkert hvis jeg kigger på f.eks. en lov fra 1800 tallet, billede af bygninger og statiskker(tabeller osv) ? -
Freuds metode - induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg skriver AT om psykoanalysen og er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan sige, at Freuds fremgangsmåde er induktiv eller deduktiv. Kan man overhovedet det? Og i så fald - hvilken en af dem bruger han? (Jeg har skrevet om hermeneutik). -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Hvilken metode bruger jeg?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal redegøre for hvad der sker når en kvinde skal føde. Det jeg gør er at bruge et billede af kvindens kønsorganer, som illustrere det hele, hvor jeg peger på de forskellige organer og forklare. Hvilken metode kaldes dette? Det er iøvrigt biologi på A-niveu. -
cos(arg(a)) Hvad betyder arg?
ForumindlægHej, er igang med en opgave om vektorer hvor jeg finder vektorernes retningsvinkel, dvs. i enhedscirklen. Og jeg har så fået noget, måske misvisende information. Hvis i tjekker det vedhæftede billede, kan i se hvad der står i min formelsamling, samt hvad min lærer har skrevet. Forskellen er at d... -
Spansk A mundtlig eksamme
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til mundtlig spansk A, jeg er lidt forviret over hvordan det hele vil forgår. Den bliver 2 delt, den ene bliver 24 timers og den anden bliver en ekstemporaltekst som jeg får derover. Der er nogen der siger at selve ekstemporalteksten vil forgår på dansk, men den med 24 ... -
Politik og ideologi i opbrud EKSAMEN PLS
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og laver et synopsis ud fra emnet: politik og ideologi i opbrud. Jeg vil bare lige vide om jeg er på den rette vej? og meget meget, gerne nogle ideer til underspørgsmål. Problemformulering: Hvad er baggrunden for, at partierne mister deres traditionelle vælgere, som de... -
HJÆLP! Gammel parti fordelingen på linje!
ForumindlægGodaften (-: Jeg håber der er nogen der er oppe, for jeg har 24 timers forberedelse til samfundsfag B, og jeg skal op i morgen kl. halv 10. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den klassiske/gamle linje hvor partierne er fordelt på? Jeg kan simpelthen ikke finde den, selvom den burde være...
