Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 15321 til 15340 af 34803
-
lektie hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til eksamen i kemi c og håber på at der er nogen der yder hjælp til kemi eftersom jeg er bogstavlig talt lost i faget. prisen kan diskuteres på forhånd tak -
SSO (hf)
ForumindlægHej jeg skal snart skrive en SSO på hf og vil gerne have kemi eller kemi + noget andet, men det jeg mangler er ider til nogle emner som er gode, nemme, sjove. -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Halvandet års ventetid? Eller anden uddannelse?
ForumindlægHej alle Sidste år ved denne tid oprettede jeg et indlæg omhandlende valg af valgfag. Mit ønske har i nogle år været at læse medicin, og jeg endte derfor med at vælge både engelsk A og matematik A for at kunne gange mit snit med 1,03. Min studieretning er samfundsvidenskabelig, og jeg har kun ek... -
Taler flydende spansk, burde vælge det i gymnasiet i stedet for fysik A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i et lille dillema. Jeg elsker naturvidenskab, og har tænkt at vælge Sciencelinjen med fokus på mat. (MatA,FysB,KemB). Jeg vil udover vælge biologi på C-niveau, fransk på B-niveau og så vil jeg løfte Kemi til A-niveau.Men så var det at min storebror sagde at det var "skide dumt&q... -
Jagten på et menneske... hjææælp please!
ForumindlægHej søde mennesker... Jeg har fået en masse opgaver til bogen: "Jagten på et menneske". Nogle der vil hjælpe? 1. Resume Giv et kort præcist resume af bogen. Gem dine egne meninger til senere! 2. Hvilken genre tilhører bogen ? Diskuter det i gruppen, og skab jeres egen genredefinition.... -
Abstract. Gennemlæsning og rettelse af engelsk resumé.
ForumindlægHej studieportalen, jeg er ved at færdiggøre min srp om hormonforstyrrende stoffer. Fagene er kemi a og dansk a. Jeg kunne godt bruge hjælp til oversættelse men har dog allerede prøvet selv. Hvis du vil hjælpe mig, kan du enten gøre det som en kommentar eller gøre det i det vedhæftede dokument og... -
Matematik HJÆLP
ForumindlægJa det er vel nærmest en gåde som jeg ikke fatter:3 mænd går ind på et hotel og betaler hver 100 kr. for et værelse. altså 300 i altLidt får hotelejeren dårlig samvittighed, og sender en ansat op med 50 kr fordi hun synes det har betalt for meget. men på vejen derop kommer den ansatte til at tænk... -
Projektopgave
ForumindlægJa, jeg har brug for jeres hjælp derude! I næste har jeg projektuge, og overemnet er København og så skal vi så selv finde på et underemne, men jeg har ingen idéer, om hvad jeg skal skrive om.. Så ja, er der nogen af jer derude, der kan hjælpe mig - så skriv endelig Kh S -
FALD
ForumindlægHej! Jeg ville hører om der er nogen der har læst "Tarjei Vesaas: Fald? Og om der var nogen der kunne komme med et par hints til mig, om teksten. Jeg sidder nemlig lidt fast i min analyse af den...På forhånd tak! -
Abstract?
ForumindlægJeg kan se at der er nogle der har skrevet at der ligger en vedjledning til at skrive abstract herinde. Jeg kan simpelthen ikke finde det. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder det? :D -
Prostitution
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og har projektuge. Vores overemne er " det frie valg" og jeg har valgt emnet prostitution. Er der måske nogen der har en kreativ ide, til et produkt som jeg kan bruge? Tak på forhånd! -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til... -
USA
ForumindlægHej. Det kan godt være, at nogle synes det er nemt at google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar :( Hvem var i perioden omkring den amerikanske borgerkrig den "gode" præsident, der kæmpede for, at de sorte også skulle have rettigheder? Var det Lincoln eller hvad? Håber på lidt hj... -
Lyrisk eller Episk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er... -
Er Leninisme og Marx-Leninsime det samme?
ForumindlægEr der nogen der ved om Leninisme og Marx-Leninisme er det samme? Hvis nej, hvilke store forskelle er der så? -
Fagforeningernes opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for fagforeningernes opbygning og deres rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne. Er der nogen der er kloge indenfor dette område må i meget gerne hjælpe :) På forhånd tak! -
Engelsk stil
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en engelsk stil, som jeg skal lave til i morgen? Ordene som skal være med er: kirke, bryllup, stop, arrestation, flugt, hest, skov, mødes, fredløse, leder, bue, hætte. Og det skal være en stil på Engelsk -
tysk oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med en tysk sætning, nogen som vil hjælpe?Sætningen lyder således:Es fliegt um die Lampe, dann prallt es mit dem Kopf an die Wand und landet auf Lillis Tisch.Mvh. Tonni. -
indledning v. essay?
ForumindlægJeg skal skrive en essay i engelsk og har allerede skrevet en indledning med informationer så som tidsspæn, fortællertype etc. Men skal den også indeholde en indledning som i danske stile? sådan en der bygger en ramme om stilen (altså hvor tråden tages op igen i afslutningen) hvor man f.eks skriv...
