Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15321 til 15340 af 24890
-
Berlinmuren
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive en opgave om berlinmuren i tysk. Der er et spørgsmål jeg har lidt svært ved at svare på: Gib Beispiele, warum es so schwierig ist, die Mauer und die Grenze zu überwinden. Det er ikke så meget formuleringen jeg tænker på, men mere de faktuelle forhold - jeg k... -
Essay
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til mit essay, og det skal handle om lykke.. jeg er ikke nået særligt langt... og jeg er gået fuldstændigt i stå, og det skal være mindst to sider, og jeg har kun skrevet en halv.... det jeg har skrevet: Essay om lykke: Jeg sidder her i min lejlighed og ... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i... -
dispositioner
Forumindlægtænkte om der er nogen som kunne lægge nogle dispositioner op til old???Har læst en masse indlæg, altså er der en masse der har været oppe, vil i ikk nok oploade nogle dipositioner??(helst til iliaden, odyssen, ødipus, og symposion :) ) -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
Guld-ord
ForumindlægHey forum!Jeg skal til dansk eksamen i morgen og føler mig underlig nok noglelunde forberedt... Jeg mangler bare at få nogle småting på plads.Definitionen af parataktiske vs hypotaktiske sætningskonstruktioner?!Definitionen af panoramisk vs scenisk fortællestil?!Desuden vil jeg blive meget glad f... -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee -
Annuitetslån, jeg er lost!
ForumindlægHej... Jeg sidder her og skal dels regne ud hvor mange terminer der går før et lån er betalt af og hvor meget man i sidste ende ender med at betale.Lånet: 25000 kr.Renten: 8,4%Månedlig indbetaling: 1000 kr.Så for at finde ud af hvor mange terminer der går før lånet er betalt af bruger jeg følgend... -
Metoder
ForumindlægJeg skal i gang med at lave min SRO, men er kommet meget i tvivl mht. hvad man kan skrive i feltet "metoder for spansk", håber I kan hjælpe lidt. -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Renæssance og den smukke krop ?
ForumindlægRennæssance handler om genfødslen hvor man søger tilbage til antikkens skømhedsidealer. Da jeg skriver en stil om dette ville jeg gerne uddybe det lidt, og en af de ting jeg skriver er ;tilbagevendelsen til antikkens skønhedsidealer afspejles bla. i kunsten hvor kroppen nu skildres som noget smuk... -
Konservatisme!
ForumindlægHvad går konservatisme ud på?Håber i kan hjælpe! På forhånd tak! Og til dem der sidder og arbejder, god arbejdslyst :) -
Paulus
ForumindlægHvilken betydning fik Paulus for udbredelsen af kristendommen? Please svar. Tak på forhånd! -
Antal fag
ForumindlægHej... Jeg er klar over at man skal op til 10 eksamner i alt, men hvor mange af disse er henholdsvist C, B og A fag - eller er det ikke fast??? På forhånd tak:D -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
noter
ForumindlægNormalt er jeg supergod til at tage noter til indlæring og senere eksamenslæsning, men jeg har fået et problem. Ved historiefaget bliver mine noter så faktuelt omfattende, at jeg (måske) får svært ved at overskue dem til eksamen. Er der nogle af Jer der har ideer til hvordan man får det hele med,... -
Fortælletyper
ForumindlægHej. Jeg er igang med en bograpport om nordiske krimier (femikrimier) og er pludselig kommet i tvivl om de forskellige fortælletyper. Jeg ved godt hvad 1. 2. og 3. personsfortællere er - problemet er om det er en observerende, alvidende osv.? Er der en som vil uddybe for mig?
