Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15341 til 15360 af 24857
  • Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ...
  • Emissions- og absorptionsspektrum

    Forumindlæg
    Hey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci
  • ATT: Fysikopgaveredaktører!!!

    Forumindlæg
    HEy alle..!JEg kan ikke åbne den næste fysik opgave. Det er en SSO, som personen åbnebart har fået 13 i og sys det ville være synd a slette den, bare fordi jeg ikk ka åbne den.Håber nogen vil kigge på den..
  • Rettelse af Neptun rapport under 2 sider..

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan rette en fysik rapport om planeten Neptun den er på under 2 sider og virkelig overskuelig. Skriv endelig, hvis der nogen som kan rette den, så sender jeg den som mail. Det vil virkelig være en stor hjælp. På forhånd mange tak
  • Henfald af 4 radioaktive stoffer - Hjælp, haster

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler henfald til 4 radioaktive stoffer, og jeg er ikke skide god til fysik, men skal bruge det i en rapport. Kan i hjælpe? Jeg skal vide hvad: Kalium-40 Uran-238 Uran-235 og Thorium-232 henfalder til. Kan i hjælpe?
  • Matematiske modeller? (haster)

    Forumindlæg
    Jeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig...
  • Eksamen - Hvad er bedst????

    Forumindlæg
    Nu skal jeg snart til eksamen i fysik. Er det her bedst at bruge de 20 minutter på at gå i detaljer og derved vise, at man har fuld forståelse af emnet, eller skal man brede sig og sige mere om alt, hvad der er relevant for emnet???
  • Hilfe, bitte ..!

    Forumindlæg
    Hej..Sidder og læser til fysik..Nogle der kan forklare de forskellige bevægelsesformer og begreberne middelhastighed og momentanhastighed?Den bog jeg er ved at læse i nu er ret forvirrende at forstå og der er så mange formler som bliver proppet op i hovedet på mig. Så hvis der var nogle som kunne...
  • det periodiske system - forsøg

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 9.ende og skal til fysik eksame snart. Jeg kan komme op i emnet: Det Periodiske System. Hvilke forsøg kan jeg lave til emnet, og hvordan kan jeg trække det over til: Elektromagnetisme, radioaktivitet, syre/base og elektricitet? På forhånd tak :)
  • kemi: forsøg til vand og base

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (:
  • Manglende kursus

    Forumindlæg
    Hej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam
  • HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi

    Forumindlæg
    Øver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også.
  • Radioaktivitet - absorptionskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg har lavet et forsøg i fysik, og sidder med nogle efterbehandling. Jeg skal finde abs. koeff ud fra formlen på det vedhæftede billede, men kan ikke finde hoved og hale i den. Nogle der kan forklare mig det?? Hvor kommer de 0,69 f.eks fra?
  • Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter

    Forumindlæg
    Hej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen.
  • Haster!!!!!

    Forumindlæg
    hej :) Nu skal jeg til fysik eksamen i morgen, og så er jeg gået i stå ved energibevarelse? er der nogen som kan fortælle mig kort og godt hvad der menes med energibevarelse, for jeg kan ikke finde nogle notater om det, og der står ikke i min bog! Så ville virkelig være en stor hjælp !
  • Halveringstid

    Forumindlæg
    Hi guys.. Jeg er igang med en fysik aflevering, og skal finde halveringstiden for Ba-137*. Jeg har målt en masse henfald, lavet graf og fået en funktion af henfaldene. Men jeg skal nu finde halveringstiden. Er der nogen der kan hjælpe? - Houmann
  • Acceleration ud fra (t,v graf)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression?
  • Matematik på A niveau

    Forumindlæg
    Jeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10.
  • Påvisning af chlor

    Forumindlæg
    Har fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :)
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ??