Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 15341 til 15360 af 33890
-
Vacciner mod lymfekræft
Forumindlæghej alle to spørgsmål fra eksamens opgavesættet i bioteknologi maj 2012 3. Forslå andre gener, som bakteriernes plasmid kan indeholde, så det bliver muligt atselektere de transformerede planteceller, inddrag figur 2 4. Forklar, hvorfor det er nødvendigt at koble overfladeproteinet til... -
Afstemning af en redoxreaktion
Forumindlæghej jeg har siddet og undret mig over en reaktion fra STUDENTEREKSAMEN MAJ 2008 Fe2+(aq) + O2(aq) → Fe3++(aq) + H2O (l) jeg har delvist prøvet at aftemme den meen det gider ikke helt jeg bestemmer OT tallene og ser at der er en opgang FE: 1. 2Fe2+(aq) + O2(aq) →2 Fe3+(aq) + 2H2O (l) ... -
Studentereksamen A
ForumindlægGodaften Studieportalen Jeg forsøger at genneføre denne opgavesæt fra 25 maj 2012. Se link http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx ... -
Eksamen og syge eksamen - HF enkelt fag
ForumindlægJeg skal til udlandet og arbejde i maj og juni og får derfor svært ved, at gå til eksamen i de hf enkeltfag jeg er ved at tage. Er der nogle der ved, hvornår man ca. går op til syge eksamen? Og er der nogle der ved, hvornår der "plejer" (datoer) at være eksamen (ikke syge eksamen) i d... -
søger eksamenshjælp I Fysik B skriftlig.
ForumindlægHey vi er to unge mænd på 22, som skal til eksammen i fysik b skriftlig den. 30 maj. Vi søger en Privatunderviser som kan hjælpe os med at regne og forstå eksamensopgaverne. Vi søger en hurtigts muligt som kan undervise min. 2 gange ugentligt evt. mere. Vi tilbyder såvel en god løn. Vi bor ... -
Hjælp til paralleltekst til mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej, Jeg går i niende klasse, og skal op til mundtlig dansk til eksamen her 3-4 juni. Jeg har fået emnet Folkeviser til prøven. Jeg har bare et problem, jeg aner ikke hvilken paralleltekst jeg skal vælge. (mine opgivede folkeviser er Ebbe Skammelsøn og Agnete og havmanden). Jeg går inde... -
Hjælp til dansk synopse
ForumindlægHej, jeg skal i morgen fredag d. 24 maj afleverer min dansk synopse til mundtlig eksamen. Jeg har fået mine 10 vejledende lektioner i skolen med min dansk lærer, og hun har godkendt min synopse. Men jeg ville nu alligevel spørge her inde og se hvad i synes.. om den er fin nok osv. Ved g... -
Forklaring for rentebeløb
ForumindlægAnders låner 10 000 kr af sin onkel Joachim. Onkel Joachim vil have 10% i rente hver måned. Tabellen viser hvordan lånet udvikler sig de første måneder. Måned: Gæld: Rente: Januar 10000. Februar 11000 1000 Marts 12100 ... -
HJÆLP TIL ENGELSK
Forumindlæghej alle sammen jeg skal lave en disposition til engelsk og jeg har emnet om london som jeg trak. jeg har tænkt mig at tage emne som hedder enten tower of london eller jack the ripper men desværre kan jeg ikke finde nogle hjemmesider hvor der stå meget om de to emne. jeg vil bare spørge nogle af ... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
Dansk til Spansk Haster!!!
ForumindlægEn der kan hjælpe med det her, er ik' sikker om det er rigtig. Dansk til Spansk :D DANSK; Vi har hermed fornøjelsen at meddele Dem, at en nedsættelse af priserne på vores vare vil finde sted d. 1. maj 2009. Til Deres orientering vedlægger vi vores nye prisliste. SPANSK; Hemos por la presente ... -
Fiber :D
ForumindlægEn der kan hjælpe med det her, er ik' sikker om det er rigtig. Dansk til Spansk :D DANSK; Vi har hermed fornøjelsen at meddele Dem, at en nedsættelse af priserne på vores vare vil finde sted d. 1. maj 2009. Til Deres orientering vedlægger vi vores nye prisliste. SPANSK; Hemos por la presente ... -
Adrenalin :(
ForumindlægJa jeg er lidt på den. Misforstod fuldstændig hvad EPR var så jeg sidder i saksen. Jeg skal fremlægge om adrenalin i biologi og kemi. Biologi delen har jeg fat i, men det kemiske.. Ahah.. Jeg skal fortælle om hvordan adrenalins 4 brohoveder (Tror jeg de hed) kan sætte sig fast på receptoren og ud... -
SIDSTE SKOLEDAG! :D
ForumindlægHeej people ;) - jeg har sidste skole dag her d 28 maj, og har ingen idé om hvad jeg skal klæde mig ud som ;) - det kan godt være at der er nogle andre emner herinde om det samme? meen... nu laver jeg altså lige den her :D hvis nogle af jer har nogle super gode idéer, eller det i selv har været!... -
Udviklingen i sundhedsvæsenet
ForumindlægHej :) jeg har brug for lidt hjælp. jeg er gået tørt i mit AT eksamen i HIS/BIO Jeg har brug for lidt hjælp til besvarelse af et spørgsmål som hedder noget med dette: "Udviklingen i sundhedsvæsenet fra 1860 til i dag" (hygiejne mæssigt) samt his nogle havde nogle metoder som jeg kunne b... -
Basiske fødevarer
ForumindlægHej, Der findes jo et hav af fødevarer, som opløst i vand giver en pH under 7. Der findes også en del som rammer omkring pH 7. Jeg har dog meget svært ved at opstøve nogle steder hvilke fødevarer der er basiske, når de opløses i vand. Jeg har fundet frem til at æggehvide, rent... -
Fysik - acceleration
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave i fysik A fra eksamenssættet maj 2007 opgave 5. Standselængde. Den omhandler bremselængde og gennemsnitsacceleration, og selve opgaven lyder som følger: Hvilken værdi for bilens gennemsnitsacc. er brugt som grundlag for beregningen af bremselængden ved 130 km/h.... -
Ligning
ForumindlægHej alle jeg har fået dette spørgsmål stillet og kan simpelthen ikke svarer på det, så hvis der er nogle som kan hjælpe mig ville det være lækkert ? (Eksamen STX B-niveau maj 2007) I en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages det, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længd... -
Klima
Forumindlæg----------------Nedbør mm-------Temperatur grader Januar........250...............................10 Februar......140.................................11 Marts..........80....................................13 April............40......................................15 Maj.............20............. -
MAT
Forumindlægtabellen viser antallet af regristreret tilfælde i år 2010 af influenza i USA i 2009 i begyndelsen af influezaepidimien kunne udviklingen beskrives ved enmodel af typen y=b*a^x antal dag efter 17. maj 2009: 0 8 antal regristeret tilfælde : 4...
