Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15341 til 15360 af 24088
-
dansk og historie? haster
Forumindlæghej alle sammen d´sidder fast under en spørgesmål hvordan kan historie og dansk kobles sammen og hvad skiller disse to fag ad -
Tyvetøs!
ForumindlægHej....Er der nogle der har læst Tyvetøsen af Martin Andersen Nexø?Jeg har nemlig noget jeg er lidt usikker på, som jeg gerne ville have svar på..... -
Hvordan er samfundsfag..?
ForumindlægJeg skal til at vælge valgfag og er en lille smule i tvivl..! Samfundsfag siger mig helt klart det meste, men er det virkelig så sjovt/spændende/interessant, som lærerne gør det til..? Er der ikke mange lektier? Er det svært? Hvad er fordelene ved at vælge samfundsfag..? Det skal lige siges at de... -
Billedkunst som valgfag i 3.g
ForumindlægNu skal der jo snart vælges valgfag for mit vedkommende. Jeg går nu i 2.g (på gymnasiet) og overvejer kraftigt at vælge billedkunst i 3.g, men er lidt i tvivl om det måske bliver for meget, da faget også er obligatorisk i 3.g. Hvordan har det været for jer, der har haft billedkunst som valgfag sa... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
SI-enhed
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive historieopgave om den franske revolution. i min indledning vil jeg blandt andet skrive om, at den franske revolution selv er grundlaget for vores SI-enheder. måske lyder det lidt mystisk.. men hvordan skal jeg forklare/skrive hvad en SI-enhed er for min historielærer? -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med min AT-syn, og derfor vil jeg høre jeres mening. Jeg skriver om pest i bio og his. Men har lidt problemer med at komme i gang med problemformuleringen, eftersom overemnet er, "rejser, udvikling, ny viden" Hvad kan man undersøge?... Det, jeg har tænkt på... -
eksamen anno 2004
ForumindlægHej med jer alle der ude.. Jeg skal snart til terminsprøver, og vil gerne slippe lidt billigt.. Er der nogen, der har en engelsk stil, fra studenter eksamen 2004 - matematisk linie.. -
A-vitamin!!
Forumindlæghejsaa-vitamin oplagres i leveren som en ester af palmitinsyre (hexadecansyre)hvordan er strukturen så af denne ester?jeg ved at man ikke rigtig kan på studieportalen men det er nok med at fortælle hvilke ændringer der er på A-vitaminet...tak på forhånd -
Viden om CUBA belønnes
ForumindlægJeg er i gang med en opgave om Cuba (på universitetsniveau) og er stødt på problemer.Sidder du inde med indgående viden om landet, dets økonomi og udviklingsproblematikker, så skriv til mig. Jeg vil belønne den rette hjælp.Mvh.Marie. -
Numerisk løsning af 2. ordens differentialligninger
ForumindlægHvordan løser man 2. ordens differentialligninger numerisk? Kan I evt. vise det? På forhånd tak. -
Haster! - Iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej, jeg har en problem, kan ikk finde iodtallet for det undersøgte fedtstof. Der står at man skal anvende det fundne forbrug af Br2 til at beregne iodtallet. Forbruget af Br2 i dette tilfælde er 2,53mmol, skal man så bare divider det med fedtstoffets molaremasse som er 914,8 g/mol. Det bliver 2,... -
Det forsømte forår problemstillinger ?
ForumindlægHei...Har tænkt mig at skrive dask opg. i DFF og vil bare hører hvilke problemstillinger jeg skal ligge meget vægt på...?? (Eller evt. bare nogle gode problemstillinger) -
folkeskole elever, gæt hvad oplæggene til skrifligfremstilling er i år.
ForumindlægKære folkeskoleelver og andre interreserede....Tid til at gætte, havad fsa skriftlig fremstilling har af oplæg...Jeg har en formodning om at det nemt kunne være noget med globalisering, det vil jeg i hvertfald råbe hurra for hvis den emne var med.... -
Det gyldne snit
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med min billedanalyse og jeg skal nu til at finde det gylnde snit. Problemet er bare, jeg kender ikke et program som viser et gittter eller noget der kan hjælpe mig med at finde det? -
Projekt opgave emne?
ForumindlægVi er en gruppe på fire der går i 8. klasse. Vi har projekt opgave, men mangler at finde et godt emne. Nogle ideer? Overemnet er globalisering og vi vil ikke tage miljø, da det emnet er taget og er oplagt. Vi vil meget gerne lave en film, til dette projekt, fordi det er noget vi kan finde u... -
engelsk underemne hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg har trukket "udforsk de engelsk talene lande" til eksamen i engelsk, og mangler et underemne. så kom med alle jeres foreslag til emner at tale om. -
eksamensopgaver(rettelse)
ForumindlægNogle der kan hjælpe med følgende opgave 1? Borvand: (Borsyre: H3BO3) Der afpipetteres 5,0mL borvand (Etikettens angivelse: 2% borsyreopløsning), som herefter titreres som monoprot syre med 0,100M NaOH. Ved ekvivalenspunktet er der brugt 18,8mL af NaOH-opløsningen. c) Stemmer analyseresultatet ov... -
engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig engelsk. Er der nogen som kan fortælle hvilke tekster I har været oppe i? På forhånd tak.
