Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 15441 til 15460 af 34078
-
Metodespørgsmål, formulering? det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab
ForumindlægHej. Er det her rigtigt at skrive??: "(...) har jeg benyttet mig af det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab." Er humaniora og samfundsvidenskab ikke netop to forskellige ting? Eller hører samfundsvidenskab inden under humanistisk videnskab? Jeg er forvirret :) -
Differentiation af lnx
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med at forstå et led i min udregning (det understregede): ?y/?h = (f(x+h)-f(x))/h = (ln(x+h)-ln(x))/h = ln((x+h)/x)/h = ln(1+h/x)/h = ln(1+h/x)/(x*h/x) På forhånd tak :) -
HASTER!!!!
Forumindlæghej (: har virkelig brug for hjælp, skal lave en analyse af en nyhedsartikel, men jeg har ingen anelse om hvordan man gør, hjælp! -
Inddragelse af nyt stof?
ForumindlægHey alle herinde. Jeg står og skal op i AT i næste uge, og jeg er kommet i lidt af et dillema som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er godt klar over at man kort skal præsentere sin synopsis kort, og læse ens konklusion op osv., jeg er også godt klar over at man skal inddrage metoder, på en såd... -
Lidt bøvl med metoden i historie
ForumindlægJeg skal op i AT på onsdag så er ved at kigge lidt på min opgave. Jeg tror desværre jeg har skrevet noget skidt i synopsen. Jeg har i min historiedel benyttet mig af en masse statistikker over vores rejseaktivitet. Derfor har jeg skrevet at jeg har brugt den samfundsvidenskabelige metode. Men der... -
Læseplan?
ForumindlægHej alle ; ) Læser til matematikeksamen og ville are høre om der er nogle af jer der har gode råd mht. læseplanen. Gode metoder til at kunne huske tingene, tilrettelægning ef pauser o.s.v.Jeg ved godt at det er individuelt hvad der virker for en, men ville gerne høre andres erfaringer også. Pfh... -
haster lidt meget
Forumindlægjeg skal op i engelsk i morgen til prøve i engelsk men har lidt bøvl med oversættelse, fra dansk til engelsk. så det kunne være super hvis nogle gad at oversætte dette. Hvad er fedme?: hver 10.ende dansker lider af fedme hvis man går et tur i bon bon land ser man pæreformed... -
SSO i Psykologi B: 12-tals piger og stress
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SSO om et par måneder og har valgt emnet: 12-tals piger og stress. Jeg vil høre om det er nogen der sidder inde med nogle gode idéer til hvilke psykologiske teorier/teoretikere jeg kan hive med ind i emnet? :-) På forhånd tak. -
Studierapporten
ForumindlægSkal man til den mundtlige AT fremlæggelse inddrage studierapporten? Og undskyld jeg spørger, men hvad er 'studierapporten' egentligt? Det er da ikke SRP eller synopsen? -
en god fysikjournal
Forumindlæghej.hvad skal der indgå i en god fysikjournal?fremgangsmetode, konklusion og hvad ellers?hilsenkaroline -
omkring terminsprøve i matematik
Forumindlægplejer man at få sættet fra sommereksamen året før til terminsprøven? eller kan man risikere at få opgaver fra sygeeksamen i august? -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
normalvektor
ForumindlægHey :)Har lige et spørgsmål til en af opgaverne i opgavesættet Maj-Juni 2004 (1-årigt):opg 3Hvordan finder jeg en normalvektor til linien AD? Er det bare en af siderne i kassen? Det synes jeg bare ikke kan passe - for de står da ikke helt vinkelret på...Håber at der er en som har lavet sættet som... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
Bevis (f+g)' ) f' + g'
ForumindlægHej ppl. jeg skal altså bevise dette her sværere bevis: (f+g)' ) f' + g' Kan én, give mig beviset med en super forklaring. ? -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
parabel
ForumindlægHvordan finder man en ligning til en parabel, når man kun kender toppunktet og et støttepunkt?Hvordan er nu formlen for afstanden fra punkt til punkt? Har i evt nogle links til formelsamlinger? -
Redegørelse - gør rede: Hvad menes der?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver matematik-dispositioner til mdt. matematik b-niveau. Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre, når der står: - Redegør for begrebet differentialkvotient - Gør rede for begrebet differentialkvotient Kan man bruge tretrinsreglen til til at gøre rede / rede... -
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
Grafitti
ForumindlægHey allesammen Jeg har fået til opgave at skulle finde en måde hvorpå man kan undgå at nogle ældre elever, som keder sig, begynder at lave grafitti på deres skoler.Hvad kan få disse grafitti magere til at lade være med at lave grafitti?..Hvilke alternativer kunne man tilbyde disse grafitti magere...
