Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 15461 til 15480 af 39570
  • Niendeklasse fysik/kemi afgangsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik/kemi eksamen om et par dage, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den foregår. Den varer to timer, og jeg ved godt at man trækker et emne og laver forsøg, men hvad sker der ellers i de to timer :)
  • Historieeksamen, hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe.
  • Studie

    Forumindlæg
    hej har lige et spørgsmål.\n\njeg går i 1.g, og jeg afslutter 4 af mine fag i år. \nhvis jeg nu får dårlige års-/eksamens karakter, kan jeg så godt ændre det, på et eller andet tidspunkt?
  • Omkreds af trekant

    Forumindlæg
    Følgende opgave er en opgave u. hjælpemidler:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdfDet drejer sig om opgave e)Umiddelbart må B være 90 grader, men hvad mangler jeg så at gøre.
  • Mediefag

    Forumindlæg
    Nu skal jeg til mediefags eksamen og skal til at forberede redegørelsen for min egen film.. er der nogen der ved, om man skal vise klip eller scener fra sin film og gøre rede for dem, eller skal man gøre rede for hele filmen samlet ? mvh emilie
  • S: mundtlig tysk!

    Forumindlæg
    Halløjsa!Jeg skal op i mundtlig tysk her den 29. maj! (ØV)Er der nogle der har nogle gode "blærerøvssætninger", eller bare gode sætninger man kan fyrre af til eksamen? Jeg har brug for en masse gode råd ! Hjææælp… Ps. Det folkeskole
  • Findes disse tekster på dansk?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg vil blive meget glad hvis nogle af jer herinde ved om de her to tekster findes på dansk også:B.Brecht: Von der Kindesmörderin Marie FarrarogB. Brecht: Der Augsburger KreidekreisJeg skal nemlig op til tysk eksamen snart, og derfor vil det være en god hjælp til forståelsen. På forhånd m...
  • Fremlæggelse

    Forumindlæg
    HejJeg skal snart op til spansk eksamen, og er blevet helt i tvivl om hvordan man egentlig begynder en fremlæggelse på spansk. f.eks.I denne fremlæggelse vil jeg snakke om Fidel Castro.Hvordan siger man det på spansk?mvh.Nick H. Lauritsen
  • Fysik fremlæggelse

    Forumindlæg
    HejSkal til Fysik eksamen 2g, og har fået at vide man kan tage udgangs punkt i en rapport/forsøg man har lavet.Tænkte på når man så fremlægger skal det så være, sådan at man siger:Formålet var...Teorien var...Fremgangsmåde var...osv.Det går jo bare hen og bliver rimeligt slavisk.Nogen som har en ...
  • 00 i dansk og 10 i årskarakter - dumpet fag?

    Forumindlæg
    Hey! Jeg var så uheldig at få 00 i dansk mundtlig eksamen (spørg ik)!! Har jeg så dumpet faget Dansk A? Eller er det gennemsnittet af ens danskkarakterer? For jeg fik nemlig 10,10 i årskarater.. P.S. det er HHX
  • HJÆLP SPANSK

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det.
  • Fysik og Mat A

    Forumindlæg
    Hej skal til eksamen til de her fag, jeg tænkte på om det vil være en god ide og købe et whiteboard som er 90x60? eller vil det være for lille. Jeg har endelig ikke lyst til og gå ned til skolen hver gang og øve mig på det der (doven). Jeg har ikke prøvet det før, men jeg går ud fra at det vil væ...
  • matematik mundtlig

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal her i næste uge op i matematik mundtlig i 10 klasse. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Og kan I evt. komme med nogle gode råd til selve eksamen. Det er første gang, så jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til forgå helt præcist.. :)
  • Historie-nørd søges

    Forumindlæg
    Hej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper.
  • Polynomiers division

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen
  • Gratis adgang til Gyldendals online leksikon

    Forumindlæg
    Tænkte der var et par stykker der kunne bruge dette op til eksamen... Man skal vist blot tilmelde sig og så har man gratis adgang i 6 uger... http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/OnlineExtSubscriptionDisplay?storeId=10001&catalogId=10002&langId=1000
  • Alssundbroen med tilkørselsveje

    Forumindlæg
    hey alle :) Da jeg nok ikke er den eneste der skal op til eksamen i Mat B dette år (HTX) kunne det jo være lækkrt hvis vi kunne hjælpe hinanden. Evt komme med ideer, fif eller hvad ens hjerte nu har lyst til. feel free to post!
  • Begår Antigone hybris?

    Forumindlæg
    Hej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng)
  • 13-tallet

    Forumindlæg
    Tusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :)
  • Biologi...

    Forumindlæg
    hey... hvad kan man læse til biologi til 9. klasses eksamen??? sidste år var der mange spørgsmål om global opvarmning og forurening.. hvad tror i "emnerne" blir i år? bare nogle forslag til emner...

Søgninger relateret til samfundsfag eksamen