Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15461 til 15480 af 28854
-
Hjælp til emne ved kombination af erhvervsøkonomi og samfundsfag til årets AT emne.
ForumindlægHej alle, Til mit AT projekt har jeg valgt at kombinere erhvervsøkonomi og samfundsfag. Har dog svært ved at komme frem til et emne omkring havet. Det skal helst tage udgangspunkt i et firma, da jeg har en del større interesse for Microeconomics. Nogle kloge hoveder der sidder med en god ide? -
analyse
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere romanen " Den afrikanske farm" af Karen Blixen. Jeg skal perspektivere den, men jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere til og hvad er temaet og budskabet i teksten. Nogen der kan hjælpe? -
Eksamen
ForumindlægHej ;) Hvordan skriver man en synopsis? -
Jeg skal have hjælp til en tidslinje fra 1850-1950
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til en tidslinje fra 1850-1950 Der skal være nogle vigtige personer og konflikter fra perioden -
HJÆLP TIL FORSTÅELSE A MÆLK FRA SIMON FRUELUND
ForumindlægGoddag har lige læst et værk fra Simon Fruelund som hedder mælk og kan simpelthen ikke forstå den, nogen som kan forklare hvad den går ud på? -
Artikel
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvad forfatterens hensigt/intention med denne artikel er? Altså er hendes hensigt at provokere, at informere, at overbevise, at forklare eller lignende? https://www.nytimes.com/2018/01/22/opinion/trump-killing-american-dream.html -
semantisk skema - nissen hos spekhøkeren
ForumindlægEr der nogen som kan tænke på en vigtig skema i eventyret 'nissen hos spekhøkeren', som afsejler tekstens tema/genre? for eksempel ord der hører inde under 'poesi' eller 'viden', 'ånd', 'materialisk' - 'immertialistisk'? Jeg har ikke helt fat på be... -
5. grads ligning
ForumindlægEr der nogen smart måde at løse flg. ligning hvis man ikke må bruge CAS-program? 10^-57 =108x^5 + 10,8x^4 + 0,27x^3 (ligningen fremkommer i forb. med noget kemi) -
Matematik - funktioner
ForumindlægHejJeg har problemer med en opgave. Opgaven lyder:Bestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en dobbeltrod.Bestem for de fundne værdier af k dobbeltroden. Jeg er heller ikke sikker på at jeg forstår opgaven rigtigt...Mvh. Maria -
Historieopgave
ForumindlægEr der nogen der kan give mig nogle ideer til et emne, som vil være godt at skrive historieopgave i? -
Eksamenshæftet 2003
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nogen der har haft eksamenshæftet som terminsprøve her fornylig i 3.g.håber på nogle svar fra jer. -
Bach præludium g-mol, ender i dur?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal analysere Bachs Præludium i g-mol fra Das Wohltemperierte Klavier I. Tonenarten er jo self g-mol, men satsen slutter i G-dur, hvordan kan det være? Findes der en fornuftig forklaring? På forhånd tak :) -
Ondskab
ForumindlægHvordan vil i definere ordet "ondskab"?? -
Jeg fortæller
Forumindlægjeg er ved at skrive en stil hvor jeg analysere en novelle med jegfortæller, jeg mener at det betyder et eller andet for min analyse men ved ikke hvad, er der en der kan sige hvad det betyder for min analyse, at der er en jeg fortæller???? -
Ja eller nej
ForumindlægMå Homoseksulle vielser i kirken? -
hjælp til en lang oversættelse
Forumindlæghejalle på studieportalen må gerne hjæpe mig nu. jeg har en rimelig lang oversættelse (fra dansk til tysk)som jeg skal fremlægge på tirsdag. der bare et lille problem for jeg tager på påskeferie i aften(torsdag) og så har jeg ikke tid til at lave det da jeg første kommer hjem mandag aften. jeg hå... -
teori :)
ForumindlægHey folkens jeg laver rapporten om "Reaktionsproduktets indhold af acetylsalicylsyre" og mangler noget teori (har skrevet om aspirin) så hvis I har løst og giden, vil I så ikke være søde, dejlige og helt vildt frisk Arla;) og hjælpe mig:)1000 tak -
Indledning
ForumindlægSå fik vi endelig vores første fysik rapport for, men der er et lille problem, hvordan indleder man en rapport om telegrafen, og telefonens udvikling? (både historisk og hvordan den virker!)Jeg har fundet en masse opgaver her på siden, men den jeg fandt var om f.eks. en teori og startede med &quo... -
Opfordring: Opret et "chatrum"
ForumindlægHejsa! For tid til anden, når erobringen af Konstantinopel og eunukkers livsforhold truer med at nedbryde den sidste, gispende lyst til at læse, hopper jeg herind på sitet og læser i tråde som fx https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=44569 osv.Én ting, der kan gøre studieportalen.dk... -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig ..
