Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til emne ved kombination af erhvervsøkonomi og samfundsfag til årets AT emne.

24. februar 2019 af UnknownP - Niveau: A-niveau

Hej alle,

Til mit AT projekt har jeg valgt at kombinere erhvervsøkonomi og samfundsfag. Har dog svært ved at komme frem til et emne omkring havet. Det skal helst tage udgangspunkt i et firma, da jeg har en del større interesse for Microeconomics. 

Nogle kloge hoveder der sidder med en god ide?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. februar 2019 af thelittlehelper (Slettet)

kan kun komme i tanke om noget med mærsk -

"

ERHVERVSØKONOMI

MÆRSK OG HANDELSKRIGEN

Eksempler på emner: Handelskrigen mellem USA og Kina påvirker verdensøkonomien og kan få store konsekvenser for bl.a. danske Mærsk. Hvad er perspektiverne for krisen - kommer vi til at opleve en voldsom bølge af protektionisme? Hvordan vil det påvirke varetransporten til søs? Hvad er de historiske erfaringer med protektionistisk handelspolitik, og kan de bruges i dag?

Oplagte samarbejdsfag: Samfundsfag, Historie.

Innovation: Undersøg trusselsbilledet for Mærsks containertransport og skitser en ny strategi, der tager højde for både den politiske kontekst og virksomhedens udfordringer."

https://forlagetcolumbus.dk/at-2019/


Skriv et svar til: Hjælp til emne ved kombination af erhvervsøkonomi og samfundsfag til årets AT emne.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.