Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15481 til 15500 af 28854
-
En novelle...
Forumindlæghej..Ville spørg om der nogen der har læst novellen på engelsek: " Auggie Wren´s christmas stort" af Paul Auster..Håber der er nogen der gider hjælpe mig, for der er et par ting i novellen som gøre at jeg ikke forstå den helt. Gerne en lille resume af novellen.. det vil hjælpe rigtig me... -
Trisse Gejl..
ForumindlægHej derude..Jeg har fået til opgave at analysere en novelle der hedder 'Man kan jo aldrig vide' af Trisse Gejl, trykt i Samvirke, juli 2004.Hvis nogen har læst denne, ville jeg meget gerne høre jeres synspunkter vedrørende novellen. Fx den holdning der kommer frem i teksten. Er teksten fi... -
Kanonenfutter
Forumindlæghej.. jeg sidder lige med den meget besværlige tekst fra Kanonenfutter og for at sige min ærlige mening så fatter jeg ganske enkelt ikke en meter af den... Så hvis der er nogen der har læst den, vil i så ikke være så venlige at skrive hvad den handler om? Helst på dansk, for ellers fatter jeg det... -
Tysk.....VIGTIG
ForumindlægHejsa... Er der ikke en som vil rette min tyske oversættelse... PÅ FORHÅND TAK..dansk:Kærligheden kan man finde på de mærkeligste steder f.eks under en lastbil.Bodo løber gennem Wuppertals gader forfulgt af 2 tankpassere fra en tankstation, hvor han har hugget mad.Sissi er tilfældigvis på vej til... -
Odysseen
ForumindlægHej jeg sidder her og læser lidt boganmeldelser. Er der nogen der ved om der er forskel på Odysseen Fortalt af Bent Haller og Homer? Hvis der er. Er der så nogen der ved hvor jeg kan finde et referat af Odysseen fortalt af Bent Haller?På forhånd tak. -
Nordstjernen.
ForumindlægNogen der kan pege mig rigtig retning? :) Nordstjernens højde over horisonten viser et steds geografiske bredde. Hvor højt står nordstjernen over horisonten når man ser den fra Ålborg? -
matematik hjælp...
Forumindlægen opgave, jeg har problemer med. Jeg kan ikke finde ad af at beregne hvor og hvornår gazellen dør.opgaven:"en leopard løber efter en gazelle. leoparden løber med en hastighed på 15 m/s og gazellens hastighed er 8m/s. gazellens forspring er på 40m.indtegn i et koordinatsystem de 2 dyhrs posi... -
Konklusion 9 klasse
ForumindlægJeg skal lave en konklusion af min fysik rapport som har emnet: Magnetisme, Elektromagnetisme og Induktion! (går i 9 klasse)Nogen der kan hjælpe mig??- Nogle hjælpe punkter ( Måske hvad der er Generalt for en Konklusion,)Eller bare nogen der ved hvad jeg skal skrive om for har ingen anelse om hva... -
3.g's opgave
ForumindlægJeg skriver i spansk...ville høre om der er nogen som har nogle gode fif til min opgave? Evt. eksempler på opgaver, så jeg havde noget at arbejde ud fra? Jeg ved godt at emnet med garanti ikke er det samme, men gode råd kan man ikke få for mange af! ;)Kh. 13M -
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir... -
Billedkunstprojekt - ideer
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal lave et projekt i billedkunst, og jeg skal have bestemt mig for en idé, jeg kunne tænke mig at gå videre med. Temaet er kroppen, og jeg tror, de fleste teknikker er velkomne. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at bestemme mig, så hvis der sidder nogen derude med nogle idé... -
I en anden verden.. (danskstil)
ForumindlægHello..!jeg skal til at skrive en danskstil, emnet hedder i en anden verden, og opgaven går ud på,: 1) beskriv billedet, dernæste skal man skrive en fortælling som billedet kan være illustration til, ville gerne lige høre fra nogen som måske har skrevet denne stil før, eller noget, jeg kan ikke r... -
gensplejsning
Forumindlægjeg ville gerne høre om der var en der gad og forklarer mig hvordan man for et får til at producerer et menneskeprotein? -
lidt.. hjælp tak :D
ForumindlægHvordan var situationen før murens fald, i øst og vest. nogle vigtige punkter tak?:. Mvh. MAds -
1g dansk opg?
Forumindlæger der ikke nogen der måske har skrevet om vandrehistorier, og som har et forslag til en problemformulering, eller bare et eksempel som man kan se? -
Fiktion
ForumindlægHvad er fiktion og hvad er det modsatte? -
HJÆLP!! Novelle stil for til 24/4!
ForumindlægHej. Jeg har novelle stil for, og jeg vil gerne have nogle emner jeg muligvis kan skrive om. I må også gerne sætte en begyndelse ind, bare på nogle få linjer ( hvis I vil ) DEt skal være en SPØGELSESHISTORIE På forhånd TAK! -
Billeder i en historieopgave?
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af det.. Bør en historieopgave indeholde billeder? -
kapacitans
Forumindlægto resistorer er koblet i serieR1 = 2ohmR2 = 3ohmhvad bliver spændingsfaldet over R1, når systemet tilføres 10v...?og den samme opstilling, men hvor der er indsat to kapacitorer, hvor C1= 2 picoFC2= 3 picoFFind spændingsfaldet over kapacitoren c1?? -
Slumdog millionaire.
ForumindlægHej alle sammen, Dette spørgsmål er henvendt til alle jer, der har set "Slumdog millionaire". Filmen der fik ikke mindre end 8 OSCAR AWARDS! - Men hvad synes i om filmen? Hvad gør den god/dårlig?
