Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15501 til 15520 af 24857
-
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
hjæælp er helt blank D:
ForumindlægHej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank. -
hjælp. bølgelængde og frekvens
Forumindlæghej. er lost i fysik. en tegning vis fortætninger og fortyndinger i en lydbølge, som er 2,40 m. a) hvad er bølgelængden? b) hvad er lydens frekvens? i Ekkodalen på bornholm kastes lyden tilbage fra en klippevæg, der rejser sig lodret 50m borte. a)hvor meget er ekkoet forsinket? -
Udregn tyngdekraften.
ForumindlægHej, er i gang med en opgave til fysik, men har svært med denne her: En kasse som vejer 23 kg står på gulvet. a: Indtegn tyngdekraften Ft fra denn kasse på figuren som en pil hvor du angiver retningen b: Udregn størrelsen af tyngdekraften på kassen -
Termisk energi
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal lave en rapport i fysik om: Omsætning af termisk energi. Meen jeg har lige et par spørgsmål, da jeg desværre ikke var i skole, den dag de lavede forsøget. 1. Formålet med forsøget. 2.Teorien. 3.Konklusion. På forhånd tak :) -
Afstand fra Jorden/Solen til en given planet.
ForumindlægHejsa Jeg har fået stillet en opgave til rådighed i fysik, den lyder som følger: Prøv at foreslå en metode til at måle afstanden fra solen/jorden til de forskellige planeter. Det eneste jeg lige selv kunne komme i tanke om, var noget geometri eller evt. trigonemetri? -
mekanisk energi for et pendul
ForumindlægHej folkens Er der muligvis en som har lavet et forsøg med mekanisk energi for et pendul i fysik. Jeg går i 2g htx. Har lidt brug for hjælp og vil være dejligt hvis der er en som har lavet den som kan hjælpe mig med mine spørgsmål som jeg har til denne opgave -
Tilstandsligning til vurdering af masse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemmer med en fysik opgave, som lyder: Brug Tilstandsligningen til at give en vurdering af massen af den atmosfæriske luft i et lokale på 20 m2 med en loftshøjde på 2,4 m Kan ikke lige regne ud hva jeg skal? -
Tilstandsligning til vurdering af masse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemmer med en fysik opgave, som lyder: Brug Tilstandsligningen til at give en vurdering af massen af den atmosfæriske luft i et lokale på 20 m2 med en loftshøjde på 2,4 m Kan ikke lige regne ud hva jeg skal? -
SRP spørgsmål
ForumindlægJeg har fået sådan en lille fin folder om info omkring SRP'en, der står at en normal side i de fleste fag er 2400 anslag, men det variere mellem de forskellige fag, er der nogen der ved hvad en normal side i fysik er? -
Fire-dimensionale rum
ForumindlægHey There.. Jeg skal skrive om det 4-dimensionale rum i Matematik og fysik, hvor jeg skal præsentere grundlæggende begreber og regler forregning med vektorer i i 4D-rummet R4. Mit spørgsmål er så, om der er noget man skal være opmærksom på, når man skal gennemgå regnereglerne for regning med ve... -
keglesnit, ellipse, cirkel osv.
Forumindlæghej alle :) mit emne hedder banekurver, og jeg har nu beskrevet en masse om parameterkurver, fart og acceleration, men nu skal jeg ha noget med keglesnit med, men hvordan får jeg det flettet ind? gerne noget med udgangspunkt i fysikken, da den skal indgå? tak :) -
Varmeenergi
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at beregne en opgave i fysik. Jeg skal bruge formlerne (disse er vedhæftet), men jeg mangler tegnene i formlerne. Er der nogen der ved, hvilke tegn der skal bruges? Mvh Kristine -
Stefan-Boltzmannslov
ForumindlægHej - jeg sidder lige midt i 3 årsopgaven - og er stødt på et større problem. Hvorfor er det, at temperaturen i 4 potens er proportional med emissionen (itentiteten) af varmestrålingen, i denne lov? Håber der er nogle der kan hjælpe - sidder med en uforståelig englsksproget fysik bog... ARG... -
At udregne en afstand til en stjerne
ForumindlægHej. Jeg har lige for tiden om parallaksemetoden i fysik, og har fået stillet denne opgave. Proxima Centauri er den nærste stjerne til solen, og parallaksen måles til 0,000214°. Udregn afstanden til stjernen i både km og lysår Håber i kan hjælpe mig -
Satellit
ForumindlægHej er der nogen der kender en hjemmeside eller lign. hvor man kan finde oplysninger om en satellit? Jeg skriver studieretningsopgave i Fysik/Mat og en del af opgaven lyder på at gøre rede for den mekaniske energi af satellit omkring en planet.. på forhånd tak. mvh. Søren -
Forsøg?????????????????
Forumindlæghejsa... Jeg skal snart til eksamen i fysik... Vi trak 'strålings indvirkning på levende organismer', og ville gerne lige høre... Er der nogen der har forsøg til emnet ''Stråling Indvirkning På Levende Organsimers Vilkår''???? -
kinetisk energi lige før landing
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende fysik-opgave: http://i50.tinypic.com/24fcvex.jpg Opgave a har jeg fået til 53 joule. men jeg sidder fast i opgave b og c.. nogen der vil være sød og hjælpe? :) -
Perspektivering (effekt og nytteværdi)
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :) -
Perspektivering ( effekt og nytteværdi )
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :)
