Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15501 til 15520 af 29671
-
Er den årlige indkomst hos gennemsnittet steget mest under blå eller røde regeringer?
ForumindlægEr den årlige indkomst hos gennemsnittet steget mest under blå eller røde regeringer? -
Kan ikke forstå det her digt:som hedder ULM...det er langggt ude
ForumindlægBischof, ich kann fliegen, Sagte der Schneider zum Bischof. PaB auf, wie ich´s mach` Und er stieg mit so nen Dingen, Die aussahn wie Schwingen, Auf das groBe, groBe Kirchendach. Der Bischof ging weiter. Das sind Leuter so Lügen, Der Mensch ist kein Vogel, Es wird nie ein Mensch fliegen, Sagte der... -
Geografieksamen
ForumindlægHej..!Jeg har lige et par spørgsmål til geografieksamen. Jeg skal til eksamen her på tirsdag.Jeg vil bare lige høre, om der er nogle, som ved, om man kan finde eksempler på spørgsmål på nettet...?Er der nogle, som har nogle gode hints til selve eksamen..? Er ikke helt præcist med på, hvordan det ... -
Hvordan foregår Rel. eksamen?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvor man skal lægge sine kræfter.Tekster i pensumet kan vel kun bruges til at perspektivere med, baggrunds stoffet er vel det vigtigste at terpe?Nogle der har nogle gode links der handler om alle de begreber der bliver brugt, en slags ordbog måske ;) Udtryk som Hadith, ritu... -
Geo. eksamen
ForumindlægEt spørgsmål ang. geo. eksamen...Nogle der ved, om man kan komme op i andre kort, end dem man har haft i undervisningen...? -
Hvordan foregår det?
ForumindlægHejskal op i fransk her på mandag som sidste fag og var egentlig bare i tvivl om man begynder med ekstemporal teksten eller med det opgivede? -
Omeksamen...?
ForumindlægHej "eksperter",har lige været oppe i geografi; trak demografi og min lærer sagde at min indsats var udemærket, dog med få mangler! Og da han sagde at man ikke kan "score" mere end et 8tal i demografi fik jeg 7! => Det foregår jo stort set kun på det redegørende niveau!Stor... -
Mængdeberegning??
ForumindlægHar fået denne opg men er gået i stå ang hvilket formel der skal bruges en der kan hjælpe mig???- Hvis du havde taget 100 ml 0,200 M AgNO3. Hvor mange mol AgNO3 havde du så - hvor mange mol sølv kunne du få dannet ?- og hvor mange g sølv. (forudsat at der er nok kobber) -
Religion/Historie Diskussion
ForumindlægHey! Jeg har valgt at skrive i Religion og Historie omkring Jesus.. altså den Rejse Jesus foretager mens han lever og hvilke 'konsekvenser' den får.. Det ku være kanon hvis nogen enten havde det samme emne og var frisk på lidt diskussion frem og tilbage omkring emnet eller hvis der var no... -
Metode afsnit : Historie og musik!?
ForumindlægJeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal skrive i metode afsnittet... Jeg skriver om slavernes rejse fra amerika til Usa og hvordan dette ses i efterkommeres identitet og musik - med fokus på Nina Simone... Jeg har læst nogle bøger og lyttet til nogle værker af Nina Simone, men er fuldstændig bla... -
Digt af Tom Kristensen "til min ven"
ForumindlægEr ikke ret god til digte. Forstår digtet generelt, men de små vigtige guldkorn kan jeg ikke tyde.Jeg tænke på om der var, nogen der kunne hjælpe mig. -
hvad er forskellen på indefra og udefra syn inden for religion?
ForumindlægHej ! Er der nogen der helt konkret kan forklare hvad forskellen på udefra og indefra syn er? Jeg forstår det sådan, at hvis man f.eks. har en tekst fra koranen, så er det et indefra syn fordi man går ind og tolker problemstillinger ud fra religionens synsvinkel. Hvorimod hvis man har et udefrasy... -
gradient
ForumindlægLad Φ(x,y,z) være et eller andet skalarfelt og lad os definere en flade ved Φ(x,y,z)=c. Så gælder der, som jeg forstår min bog, at ∇Φ er normalvektor til ethvert punkt på overfladen. Er det rigtigt? Jeg tror jeg læser forkert, for fladen er noget, der ligger i et tredimensione... -
Fysikemner til SSO
ForumindlægHejEr der nogen der kender nogle spændende emner som man kan skrive SSO om i fysik?Og hvortil der også er nogle interessante forsøg.Det må gerne være nogle emner som der ikke er vildt mange der har skrevet om før.Mvh. Maria -
Kirov
ForumindlægKan man skrive SSO om mordet på Kirov med fokus på om Stalin havde nogen indflydelse på dette eller er det for specifikt? -
At være selvstændig i SRP
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og vi har talt en del om det på klassen. Jeg har ofte hørt lærere, der siger, at de gode opgaver er de selvstændige opgaver - men hvad betyder det egentlig helt nøjagtigt? Hvordan skriver man en selvstændig opgave? Jeg er naturligvis godt klar over, ... -
Filmen Babel
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder her og skal lave en analye af filmen Babel. Totalt god film, men jeg har lidt svært ved at komme i gang. Jeg skulle vel ikke være så heldig at en af jer derude ligger inde med en sådan opgave, som jeg kunne bruge som inspiration? :) // Mig -
ENGELSKE TEKSTER!!!! SVAR
ForumindlægEr der nogen der har opgavesættet fra studentereksamen 2008 engelsk A-niveau, eller kan huske hvilken tekst der skulle skrives en stil ud fra? -
Sort tåge
ForumindlægHejsaHvad er tåge symbol for? -
AT -3 - produktet
ForumindlægJeg er interesseret i alt, der er lavet i forbindelse med AT-3 som afsluttende produkt. Niveauet skulle gerne være trin 5-6 på Blooms taksonomi, dvs. syntese/vurdering.Jeg er ikke så meget for at skrive min mail-adresse herinde, så jeg kontakter dig, hvis du siger ja, gennem kontakt.-funktionen.
