Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15501 til 15520 af 20599
-
Perspektivering til mundtlig eksamen?
ForumindlægHey Skal op i samfundsfag om noget tid, og jeg kan se, at der står, at man skal perspektivere. Hvad menes der helt præcist? Betyder det, at når jeg nævner noget, så skal jeg henvise til en tekst eller noget andet, som vi har læst i løbet af året, eller er det en perspektivering til det virkelige... -
Produkt til samfundsfagseksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op i Samfundsfag - jeg har trukket EU. Jeg har lavet en problemstilling, men jeg har svært ved at komme på et godt produkt, der kan understøtte, det jeg skal snakke om. Min problemstilling er: Hvorfor stemmer så mange danske borgere på EU-Kritiske partier, når EU’s formål... -
Aktuel viden?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til en skriftlig eksamen i samfundsfag her i næste uge, og jeg har af erfaring fra tidligere eksamener fundet ud af, at der er en fordel i, at have en up-to-date viden om, hvad der foregår rundt om i verden (også Danmark). Jeg vil bare lige gerne høre, om der er nogle derude, ... -
Dårlige ting ved den danske velfærdsmodel?
ForumindlægHej derude Jeg har virkelig brug for nogle svar om, hvad der er dårligt ved den danske velfærdsmodel? Altså den Universelle model. Jeg ved, at en af de ting der er dårlige er, at nogle folk på bistand kan finde på at udnytte systemet, fordi de ligesom ikke får mere i løn af at arbejde alligevel... -
Hovedfag og tilvalgsfag- gymnasielærer
ForumindlægHej jer klog hoveder! Jeg vil være gymnasielærer i religion, så skal læse religionsvidenskab på Århus Uni. Mit andet fag ville nok være enten samfundsfag eller historie. Er det komplet ligegyldigt hvad man vælger som hovedfag og tilvalgsfag? Altså hvad man har som bachelor? Vil bare ikke ansø... -
Sandsynlighedsfunktion for en binomialfordelt stokastisk variabel
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en fællesfaglig opgave i samfundsfag og matematik, og skal bl.a. redegøre for følgende: Redegøre for sandsynlighedsfunktionen for en binomialfordelt stokastisk variabel samt formlen til at bestemme et konfidensinterval. Jeg har styr på formlen til at bestemme konfidensinterv... -
Hvilke eksamer skal en 1.g'er HTX op i?
ForumindlægHejsa SP Jeg en HTX 1.g'er og vil gerne vide hvilke obligatoriske fag man kommer op i i denne sommer. Jeg har de 2 C fag, samfundsfag og KOM/IT. Skal jeg også op i andre fag som matematik og lignende? Min studieretning er bioteknologi og matematik A. Eller er det udtræk? På forhånd tak! -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
AT i dansk/historie(samfundsvidenskabelig del)
ForumindlægHej SP Emneforvirringen er da snart total med AT og "Rejser". Forstår at det skal være en fysisk rejse og indtil videre kunne jeg godt tænke mig at kombinere Dansk og Historie. Har ikke samfundsfag længere (havde det på B niveau i 2.g), men er det alligevel muligt at have faget isted... -
AT Islamisk Stats brug af kommunikation via de sociale medier
ForumindlægJeg i disse dage ledet efter et emne jeg kunne skrive om i min AT vores hovede emne er Kommunikation. Jeg så her på studieportalen, at der var en der havde taget et emne om islamisk states brug af kommunikation via de sociale medier hvilket jeg fandt intresant, så derfor har jeg også valgt det J... -
hjælp til jødeforfølgelsen og oneliner.
ForumindlægI AT har jeg valgt fagene religion on samfundsfag. Jeg skal skrive om jøderne under anden verdenskrig, og har tænkt på at tage udgangspunkt i jødernes flugt til israel, da dette er under enmet og ny viden osv. men jeg ved endnu ikke særlig meget om emnet og har derfor svært ved at lave en oneline... -
Hjælp!! Jeg tror jeg har lavet en kæmpe fejl!! :(
ForumindlægJeg har emnet kommunikation - mulighed og begrænsninger. Til det emne har jeg beskæftiget mig med udenrigspolitik i USA med nogle taler fra henholdvis Obama og Bush Jeg har arbejdet i fagene samfundsfag B og engelsk B. Nu til mit problem. Jeg har skrevet at jeg har benyttet kommunikations ana... -
AT - republikflugt fra DDR
ForumindlægHej alle. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive AT. Jeg skriver i tysk B og samfundsfag A om republikflugten fra DDR til BRD. Jeg har en overordnet problemformulering, der hedder Hvorfor begik DDR-borgerne republikflugt?. Jeg har styr på mine tyskfaglige problemstillinger, men mener stadig,... -
Må jeg anvende materiale fra studienet til min årsprøve?
ForumindlægHej studienets-brugere. Jeg skal til årsprøve i samfundsfag på tirsdag og er kommet i tvivl om nogle regler. Jeg skal op i samfundsfag og har derfor downloadet et guldnotat til et gammelt eksamenssæt. Et guldnotat er jo ikke noget tidligere bedømt materiale, men blot en vejledning til hvordan m... -
Forvirret
ForumindlægHej.Jeg går i 3g og vi fik vores AT overordnet emne at vide i dag og det er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om er så forvirret håber nogen kan hjælpe mig med nogle ideer Tænkt noget med fagkombination: kemi b og samfundsfag c kemi b og psyko... -
Problemstllingerne
ForumindlægJeg skal op til AT eksamen, og belyser min problemformulering med fag fra de samfundsfaglige og den naturvidenskabelige fakultet. Mine enkeldte problem stilinger tager vær i sær kun udgangspunkt i et af fagende. Jeg har tænkt mig at strukturer den del af fremlæggelsen hvor jeg arbejder med proble... -
AT eksamen i morgen, KAOS! - Musik / historie (samf)
ForumindlægHej folkens... Jeg skal op i musik og historie (med samfundsfaglig vinkel) imorgen, og min problemformulering lyder - "Hvordan var slavernes rejse fra Afrika til USA, og hvordan kan slavernes rødder afspejles i efterkommeres identitet og musik" - hvor jeg har præciseret det sidste omkr... -
AT, WTF? Help Wanted :-)
ForumindlægHej :D Som alle nok ved, er AT emnet katastrofe. Jeg er så heldig at være en sproglig linje og jeg hader tilfældigvis fysik, naturgeografi o.lign. -Dog elsker jeg biologi (inden for den naturvidenskabelige del) Min helt store passion er at skrive i psykologi, da det er vildt spændene at arb... -
Hypotetisk deduktiv metode - Spørgsmål
ForumindlægCiao people. Jeg har lige et væsentligt spørgsmål i forhold til den hypotetiske deduktive metoder, som jeg håber i kan svare på. Jeg har i AT skrevet om identitetsdannelse, med henblik på overgangen fra det traditionelle til senmoderne samfund (Giddens, Weber, Beck), hvor mine fag var samfundsfag... -
hjælp til Eng/His AT
ForumindlægJeg har skrevet AT-synops i fagene Engelsk og Historie - hvor historie reelt fungerer som samfundsfag. Emnet er bussing i USA - fænomenet hvor man forsøger at bekæmpe raceadskillelse ved at sammensætte skoler efter race frem for efter deres bopæl. Jeg har læst 5 amerikanske højesteretsdomme, som ...
