Samfundsfag
Må jeg anvende materiale fra studienet til min årsprøve?
Hej studienets-brugere.
Jeg skal til årsprøve i samfundsfag på tirsdag og er kommet i tvivl om nogle regler. Jeg skal op i samfundsfag og har derfor downloadet et guldnotat til et gammelt eksamenssæt. Et guldnotat er jo ikke noget tidligere bedømt materiale, men blot en vejledning til hvordan man skal løse en opgave. Hvis jeg kommer til at bruge for meget af det der står i guldnotatet, kan det så siges at være plagiat. Det er jo ikke en gammel opgave, eller noget tidligere bedømt materiale. Prøven er med hjælpemidler, men uden internet. Mit spørgsmål lyder på følgende: Hvis jeg er så heldig at have lavet det opgavesæt med hjælp fra guldnotatet og jeg får det til årsprøven - ville det så være 100% iorden at anvende den opgave som jeg har lavet i weekenden, med hjælp fra guldnotatet? :-)
Håber nogle kan hjælpe! Tak på forhånd!
Svar #1
31. maj 2015 af Studscientpol (Slettet)
Hvis du kopirer eller skriver noget af fra opgaven, så er det plagiat, medmindre du laver en specifikt henvisning dertil.
Du må gerne drage inspiration, men du skal huske, at det du selv skriver, skal være dit eget arbejde og ikke andres.
Skriv et svar til: Må jeg anvende materiale fra studienet til min årsprøve?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.