Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 15521 til 15540 af 48931
-
Statistik opgave problem
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige fast i en opgave som jeg ellers skulle mene var ret simpel hehe. Altså ikke det mest avancerede matematik. Opgaven er simpel: Givet 6 tal 2,3,6,9,a,b ; deres gennemsnit er 6 ; deres variation (variance på engelsk) er 10 ; a < b ; Find a og b. Jeg er ret overbevist om ... -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
Problemformulering: Månekapløbet Historie (a) og biologi (B)
ForumindlægHåber virkelig der er nogle, der kan hjælpe mig. Jeg mangler en decideret undren i mit AT-10, som både er biologisk og historisk. Jeg skriver om Månekapløbet, og har inddraget J.F. Kennedys tale inden starten på kapløbet. Det er den, som jeg tager udgangspunkt fra. Jeg inddrager nogle fysiologisk... -
Spansk eller Fransk?
ForumindlægHej vil lige hører jeres mening om hvad i synes er nemmest/lettest spansk eller fransk??? -
Beinah vs beinahe (Hvad er forskellen?)
ForumindlægHej...! Jeg undrer mig over, hvad forskellen på beinah og beinahe er. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Google, er beinahe enten en ældre stavemåde, ellers benyttes ordet hvis der skal lægges "tryk" på betydningen. Kan det passe? Og i så fald hvilken af forklaringerne? Min sætning... -
Ny karakterskala!
ForumindlægUVM:\nhttp://www.uvm.dk/05/kkonf.htm?menuid=6410\n\nPolitiken:\nhttp://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=424501\n\n\nKom med jeres meninger.\nInternationalt set kan det være praktisk nok, men jeg savner nu undtagelseskarakteren (som for nogle lærere måske ikke er så undtagelseskarakter-agtig.)\... -
nogle der vil hjælpe med at rette fejlene i 4 sætninger og forklare på dansk hvorfor det er sådan?
Forumindlæg1. Everybody at the Christmas events were having a good time and laughing when she arrived. 2. Despite that the war ended with the rebels being almost wiped out, he survived and returned home. 3. I will not permit that you buy more clothes this month because you have more than enough already.... -
Hvor mange mundtlige højniveauekssamener?
ForumindlægHejJeg bliver student her til sommer, og har forstået det sådan, at man skal op til 4 mundtlige eksamener.Men hvordan kan fagene risikere at fordele sig mht. højniveau- og mellem niveaueksamener, og er der noget, der er mere sandsynligt end andet?Endvidere vil jeg også gerne høre, om der er nogle... -
Billy Elliot
ForumindlægHej, er der nogle der har læst/set filmen, BILLY ELLIOT?Jeg har set den, men har glem lidt af den, så hvis nogle kunne hjælpe mig med et par spg. ville det være et HIT :)1) Hvorfor viser Billy brevet han har fået fra sin mor inden hun døde, til Mrs. Wilkinson?2) Hvorfor viser Machael Billys, ven ... -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en fyr hvis snit stærkt ser ud til at ende på 8,7 (dvs. en HEL karakter mindre end snittet af de ansøgere der kom ind sidste års karaktergennemsnit). Det gik desværre først op for mig, at det er umuligt at ændre på sit snit når først man har overstået sin sidste studentereks... -
Har brug for din hjælp
ForumindlægSå nærmer eksamen sig med hastige skridt. Aargh! Hehe : ) Har siddet og øvet oversættelse og leder efter en der vil hjælpe med at rette følgende tyske sætninger: Han ved, hvad han skal, og han gør, hvad han skal. Er weiss, was er tun soll, und er tun, was er soll. Hvad skal der blive af d... -
Kontrol af dagbog
ForumindlægEr der nogle herinde, der vil hjælpe mig med at sige, om der er noget i mit dagbogindlæg, jeg skal lave om på? Dagbogindlægget ser således ud: Monday the 9th of October The day started with an alarm on my mobile phone that told me, the clock was 7 o’clock am in the morning. But I first stand o... -
At få 00
ForumindlægEr det muligt at få 00 (eller den tilsvarede karakter i den nye skala) i standpunktskarakterer (termins- eller årskarakterer)? -
Div. spørgsmål
Forumindlæg1) For at finde ud af, hvilken vinkel en kuglestøder skal kaste med for at kuglen kommer længst, isolerer jeg t i y(t) = 0 = v_0*sin(a)*t-½*g*t^2+h, hvor h er højden kuglen kastes fra. Dernæst indsætter jeg i x(t) = v_0*cos(a)*t, og finder vinklen. Men jeg står med et udtryk på formen ½*g*t - h/... -
Cykletyper og fortegn, eksamensspørgsmål
ForumindlægHej derude. Jeg har svært med forstå en definition, og det er en del af mundtlig eksamen. Vil nogen hjælpe med at forstå definitionen ud fra en eksempel givet fra mig? Definitionen: Lad være en permutation af . Da indføres følgende betegnelser om banerne og deres længder: Den endelige følge ... -
Hvordan påvirker det kroppen?
Forumindlægpå hvilken måde er indtagelsen af Kanel(kumarin) et problem for kroppen? Jeg ville være dybt takennemlig, hvis der var en biologi/biotek lærer som kunne svare på dette. På forhånd tak! -
Tanlægestudiet og hjemmearbejde
ForumindlægHej Jeg forventer at starte på tandlægestudiet efter sommerferien. Men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber nogen derude, som studere til tandlæge, kan hjælpe mig med. Jeg har mand og 3 børn, og derfor vil jeg gerne vide hvormeget tid jeg skal forvente at bruge på studeiet hjeme. Altså forbered... -
Krimi
ForumindlægHej... Jeg skal læse en krimi, som er skrevet efter år 2000, har I nogle gode og spændenede forslag? Eleven -
straf
ForumindlægHejsa, jeg har et spørgsmål her som jeg undre mig over. Hvilke konsekvenser vil der være ved at tillade dødstraf i Danmark? På forhånd tak :)
