Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15541 til 15560 af 24890
  • Historisk Materialisme.: )

    Forumindlæg
    Jeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø..
  • BUDDHA

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder med en opgave er gået i stå! Opgaven lyder: Hvorfor er buddhismen blevet så populær? ( i vesten) Jeg skal også indrage religionsfaglige begreber... Tak på forhånd..
  • Kim fupz aakeson

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Verdens uartigste dreng af Kim fupz aakeson?
  • AMish AT

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der...
  • UTOPIER

    Forumindlæg
    hej ska skrive AT om utopier med fagene hist/old aner ikke hvad man kan skrive om. hjælp!!
  • Kunsteventyr

    Forumindlæg
    Kære SP Jeg har læst eventyret: DET ER GANSKE VIST! Jeg har desværre svært ved at perspektivere eventyret til noget andet, er der nogen der kan kan komme på noget? Hvordan laver jeg egentlig aktantmodellen til eventyret? Håber i vil hjælpe mig. Tak
  • Karl Max

    Forumindlæg
    Hej. Er der ikke en der lige kan forklare/fortælle mig noget om Karl Max? Hvad det var han var så berømt for? - bare det vigtigste omkring ham. TakKer (:
  • Kvindekamp - kontaktpersoner

    Forumindlæg
    Vi har om kvindekamp i projekt uge, og ved ikke helt hvilke personer vi kan snakke med. Vi har allerede en aftale med en ekspert fra Kvinfo, men vil gerne have flere at snakke med :-) Nogle ideer til hvem man kan kontakte omkring det område ;-)
  • Engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej alle. Til efter påskeferien skal jeg have skrevet en engelsk stil - en fristil. Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde på hvad jeg skal skrive om. Det eneste krav er, at stilen skal kunne gå ind under et af de emner vi har haft i engelsk i år - altså enten Amish People, Apartheid, ...
  • Vaccination

    Forumindlæg
    Hej, :-) Jeg har projektuge i denne uge. overemnet er opdagelser. jeg har valgt at skrive om opdagelsen af vaccinationen, men jeg har et problem. jeg ved ikke hvad mit produkt skal være? noget med vaccination? Nogen der kan hjælpe? det haster! Taaak !
  • hvordan ''tager'' man billeder fra en film?

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak
  • World Trade Center.

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en engelsk opgave omkring World Trade Center. Ved nogle af jer hvorfor terroristerne valgte at flyve ind i lige netop World Trade Center? Jeg ved at de havde en forbindelse til Al-Qeada, men hvad var grunden til at de fløj ind i World Trade Center? Blev de lokket til det af...
  • Min problemformulering

    Forumindlæg
    Hej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i...
  • AT WHAT!?!?!

    Forumindlæg
    hej jeg har meget brug for hjælp til AT, jeg har en opgave for hvor de spørge om hvad AT er, altså jeg ved godt at det er Almen studieforberedelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. har brug for al den hjælp jeg kan få. skriv hvad du ved om det. Tak hilsen ATidiot
  • disposition

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal i gang med at lave en disposition og ville lige spørge jer om hvad for nogle punkter der vil være gode ( hvad der vil være godt at skrive i en disposition) når jeg skal lave en disposition til en digt-analyse??
  • Kampen mod global opvarmning med fokus på romklubben

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en opgave om kampen for det gode liv med fokus på den globale opvarmning. Til det skal jeg have fokus på Romklubbens forudsigelser og benytte internationale politiske teorier til at forklare ændringerne fra Romklubbens forudseigelser og frem til nu men kan ikke se hvordan j...
  • større skriftlig- kurder

    Forumindlæg
    hej jeg har overvejet, at vælge at skrive om kurder, som jeg ikke ved så meget om. jeg har hørt at der er mange ting, man kan skrive om. derfor spørger jeg jer, hvad er det vigtigste og godt at fortælle om?, som kan giv en god karekter. håber i vil give jeres mening, så jeg kan beslutte mig sn...
  • Hvad er forskellen på en analyse og en fortolkning. Skal fortolkning være subjektiv??

    Forumindlæg
    Overskriften siger sig selv -tak på forhånd
  • gyser

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en opgave som skal være en gyser ved ikke hvad den skal handle om hjælp
  • Overgangen fra dampmotor til dieselmotor

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har forslag til kilder der kan bruges i forbindelse med emnet nævnt i overskriften? Nogen steder hvor historiske kilder kan indhentes eller lignende?