Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15561 til 15580 af 23766
-
Bølgelængde
ForumindlægI fysik har vi fået følgende formel, om bølgelænde udleveret: λ=(sin(v)(φn)*d)/n 1) Udled/bevis formlen. Nogle der kan hjælpe? -
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
Beregn farten, når bolden rammer jorden.
ForumindlægHej. Jeg har regnet på en opgave i fysik, og jeg ville bare lige høre, om den var rigtig regnet. Hvis ikke, så fortæl gerne, hvad jeg har gjort forkert. Jeg tror, at b'eren er forkert. Tak på forhånd. -
Beregne fart og distance
ForumindlægJeg har fået en opgave i Fysik A, som jeg virkelig svært ved at løse, især når mekanik er slet ikke min stærke side. Håber i kan hjælpe mig med det! Se opgaven på filen -
Srp renæssancens astronomi
Forumindlæghej er der nogen der vil læse min SRP og sige hva der mangler eller hva der skal rettes.. har selv læst den igennem men vil gerne havekommentar til den kan jeg sende den over mail til nogen? jeg skriver om skiftet i verdensbilledet i renæssancen i historie og fysik -
SRP-Raketter Korrektur
ForumindlægHej jeg har en forespørgsel. Vil høre om der er en, der har forstand på raket-fysik, der vil hjælpe mig med at læse korrektur på min SRP, som klart nok handler om raketter.. Ved ikke om det er for meget at bede folk, man ikke kender, men nu prøver jeg :) -
Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :) -
Aktiviten
Forumindlæghej. jeg har brug lidt hjælp til en fysik opgave. det lyder: at jeg skal beregne aktiviteten af gammakilden, som 15 år gammel og startaktiviteten er 370 kBq. jeg ved ikke, hvilken formel skal jeg bruge?? jeg er helt væk. på forhånd tak. -
Spændnigkilder
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik hvor jeg er gået lidt i stå i spg. c. Det lyder således: (I-U)-grafens hældning. Hvilken enhed har den. Jeg tror selv at det er resistansen ohm, dog ikke sikker. -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
Open Office hjælp
Forumindlæghej, sidder og skriver opgave i fysik i openoffice (tekst) Har bare lige et problem.. når jeg indsætter tal , i en tabel, runder den selv af til 2 decimaler.. det er lidt træls eftersom jeg skal bruge 7 :) Nogen der ved hvordan man slår det fra? synes ikke rigtigt jeg kan finde det.. På forhånd... -
Er det rimeligt?
Forumindlæghttp://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på. -
forstår ikke de formler jeg skal bruge til at regne mine opgaver ud med.
Forumindlæggik hjem fra fysik idag uden at have forstået et eneste ord. Troed jeg havde fat i det, men er helt væk. Atomkerne??? kunne simpelthen ikke forstå hvordan de formler var sat op kunne se det men ikke forstå det. en der kan give mig en meget pædagogisk forklaring om hvordan jeg bruger de formler. -
Kemisk analyse - FSA
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål. Jeg er i gang med min disposition om kemisk analyse, men jeg ved ikke, hvad jeg skal komme ind på først. Hvad kan jeg komme ind på, hvis jeg nu trækker den til fysik prøven? Tak på forhånd :-) -
Radioaktivitet og reaktionsskemaer
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til skriftlig fysik på mandag, men jeg er dog ikke for skarp til radioaktivitet og opstilling af reaktionsskemaer. Er der en venlig sjæl, som kort kan forklare de forskellige henfald samt opstilling af de tilhørende reaktionsskemaer? På forhånd tak -
HJÆLP! HASTER!
ForumindlægHej alle :) Er igang med en fysik opgave og sidder lidt fast.. Jeg skal bestemme hvor mange deuterium kerner som skal fusioneres på et år, når det oplyses at kraftværket leverer 1000 MW og Q=3,29 MeV.. På forhånd tak! :) -
Co2-indikator skifter farve - hvorfor?
ForumindlægJeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det? -
fsa f/k - foregår???
ForumindlægHej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i... -
Haster: Forsøg til energiformer
ForumindlægHej, jeg skal til fysik eksamen om et par timer, og jeg går i 9.klasse. Jeg kan ikke finde et forsøg at lave til emnet: Energiformer. Kan nogle hjælpe mig med det? :-) (Hvis i har forsøg til Induktion, Vekselstrøm, Transformation eller Elforsyning må i meget gerne dele det) -
Vekselspænding
ForumindlægHej jeg skal op til folkeskolens afgangseksamen i fysik imorgen og jeg har lidt problemer med nogle spørgsmål til vekselspænding: Hvad sker der med periodetiden og frekvensen når hastigheden på en generator sættes i vejret? Hvad betyder belastningen for spænding og frekvens? På fo...
