Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15581 til 15600 af 20689
-
Eksempel på udregning af q-værdi.
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til en fysik fremlæggels, hvor jeg skal b.la. skal fortælle om q-vårdien. Min fysiklære vil så have, at eg kommer med et eksempel på udregning af q-værdien ved hjælp af forml, som ser således ud: Håber i kan hjælpe mig med, at komme med et eksempel. På forhånd. -
HJÆLP! Energiforhold???
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave dispostitioner til min fysik eksamen. Jeg har dette emne samt disse stikord.. Emne: Kernefysik Stikord: Henfaldstyper, bevarelsessætninger, kernekort, halveringstid, energiforhold, e=mc^2 Er der nogen som kan hjælpe mig med de to sidste stikord? Hvad k... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til fysik årsprøve, og jeg skal derfor læse på nogle forskellige former for energi. Nu har jeg læst lidt om mekanisk energi og termisk energi. Det jeg ikke forstår er, at både den mekaniske energi og den termiske energi begge to er summen af den potentielle energi og de... -
Luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder og laver SRP i fysik A matematik A, og er stødt på et problem. Jeg skal opstille en differentialligning, som beskriver legemets hastighed som funktion af tiden ved fald med luftmodstand. Luftmodstanden antages at være proportional med hastigheden i 2. potens. Dette skal e... -
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej jeg er som mange andre igang med at skrive AT, jeg har valgt bogen "Rejsen til månen" af Jules Verne som jeg arbejder med i fysik og dansk. I dansk har jeg fået at vide at jeg skal se på hvilke fakta og fiktionskoder der er brugt i bogen, men jeg har ikke lige helt styr på hvad fakt... -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
Luftmodstand i to dimensioner
ForumindlægHjælp! Jeg skriver studieretningsopgave i fysik (a-niveau) & idræt, og skal bl.a. forklarer, hvordan luftmodstanden påvirker en bold i to dimensioner. Jeg skal vist nok dele kræfterne op i en x - og y-retning, men jeg aner ikke, h... -
Kinematik
ForumindlægEr ikke super stærk i fysik så kunne godt bruge noget hjælp her.. Opgave 1 Boeing 767 flyvemaskine med en masse 85,0 ton lander med farten 270 km/h. Beregn den kinetiske energi i landingsøjeblikket. Landingsbanen er 900 m lang. Hvor stor skal bremsekraften mindst være? Opgave 2 Mit welcher Kraf... -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg har nogle opgaver i fysik jeg ikke kan finde ud af her kommer de: 2) Hvor mange AE er der fra Solen til Merkur og fra Solen til Pluto? 1) Hvorfra stammer solens energi? 3) Hvilken effekt modtager Venus pr m2. Tror du Venus er en varm planet? -
Er Hz lige med sekunder? Jeg er forvirret!
ForumindlægHej.. Jeg kender bølge formlen: v = λ * f og jeg ved at f som er frekvens kommer ud i Hz, MEN i min fysik bog regner de lysets hastighed altså frekvensen men de skriver resultatet i s (sekunder), hvordan kan det være når frekvensen skal komme ud i Hz???? hjælp mig please..:D -
korrektur af SRP
ForumindlægHej derude Nogen der vil læse korrektur af min SRP. Jeg skriver i Matematik og fysik om det skrå kast, og vil rigtig gerne have en til at læse den igennem. Det behøver ikke være grundigt, men lidt er også godt :D Jeg bytter gerne hvis du har en SRP du gerne vil have kigget igennem. Sk... -
Tak for hjælpen!
ForumindlægVille bare huske, at takke de mennesker herfra og på fysik-forummet, der har hjulpet mig og mange andre gennem de skriftlige eksaminers tid!Det er lækkert, at kloge hoveder som jer gider tage sig tid til, at hilfe os andre...Et kæmpe tak for hjælpen herfra.Mvh Mathias -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave eksamensprojektet i mat b fra 2008, og er gået i stå ved opgave 1. F opgaven kan findes her: http://www.otguv.ots.dk/laerer-sider/fysik/matb/opgaver/opgave1.pdf Min lærer fortalte mig at den skal løses med vektorer, nogle der kan hjælpe mig ? -
Radioaktivitet: Protium/tritium
ForumindlægHej Jeg har læst, at det aldrig er blevet observeret at protium er radioaktivt, men jeg har også læst, at nogen fysikere mener, at protium har en halveringstid i størrelsesordenen 1036 år. Hvordan betragter man officielt protium - som radioaktivt eller som ikke-radioaktivt? Hvis det er ikke-r... -
Hvilke egenskaber bestemmer kulbrinters kogepunkt?
ForumindlægHej :) Jeg har fået en fysik opgave for, hvor jeg skal svare på dette spg: Hvilken tilstandsændring udnyttes når man destillerer, og hvilken egenskab ved kulbrinterne bestemmer kogepunktet? Jeg har selv svaret på den første del af spg, det er det sidste jeg ikke kan finde ud a... -
Ohms lov: tolkning af graf
ForumindlægHejJeg skal op til eksamen i fysik om et par dage, og er ved at kigge min rapporter igennem.Jeg var oppe i Ohms lov sidste år og kom ind på vores rapport med en (I,U)-graf med en forskellige transistorer.Jeg havde dengang problemer med at tolke graferne. Kan i hjælpe mig?U og I er proportionale e... -
Syrer og basers egenskaber?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en fysik/kemi rapport, og jeg skal skrive om det sure, det salte og det basiske. I opgaven står der at jeg skal skrive deres egenskaber, men jeg er sku lidt i tvivl om hvad alle egenskaberne betyder... Måske kunne i skrive nogle egenskaber de har + en forklaring? ... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
Naturvidenskabelig engelsk-ordbog
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen, der kender en naturvidenskabelig ordbog (specielt med matematik, men også gerne fysik), hvor man kan slå så godt som alle matematiske ord op... Jeg er ret irriteret over, at der er mange ord, som jeg ikke kan på dansk, når jeg skal omtale matematik, der er på hø...
