Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15601 til 15620 af 34042
-
Hjælp søges
Forumindlægf(x)=2x^3-7x^2-5x+26 beregn den afledede til f. beregn hældningen for tangenten når x=3 beregn hældningen i punkt(3,f(3)) øh jeg har brug for hjælp til denne opgave -
Afsætning - A og International økonomi A
ForumindlægHej! Jeg overvejer at tage på HHX som min ungdomsuddannelse. Jeg har tænkt over studieretningen Afsætning og International økonomi, begge på A niveau. Problemet er at jeg ikke ved hvad de går ud på. Nogen som kan forklare mig lidt om studieretningen? Er det meget matematisk eller hvordan? Det vil... -
Procent
ForumindlægJeg er i gang med at finde procent boksplot, men jeg kan simpelhen ikke komme til et endeligt svar. Lige ud fra hvad jeg TROR, mener jeg det er 50%, men jeg er fuldstædig usikker. Nogen der kan hjælpe! Bilede er vedhæftet. -
Lineær første orden differentialligninger
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen, hvor et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for lineære differentialligninger af første orden samt den tilhørende løsningsformel. Giv et eksempel på anvendelsen af formlen." Her talte min lærer også om at det kunne være godt at fortælle hvad man kan læse ud f... -
definitionsmængden og værdimængden
ForumindlægHej, Hvordan finder man definitionsmængden og værdimængden? -
eksponentielle funktioner
ForumindlægHeyhey, jeg er lidt i problemer med min opgave, så ville høre og der var nogen som ved noget til de 4 spørgsmål jeg har vedlagt i et dokument:)) -
tegn en mulig sumkurve
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at lave en sumkurve i geogebra? tusind tak på forhånd opgaven er vedhæftet nedenunder:) -
Dm og Vm af y = sin(x)
ForumindlægJeg ved ikke hvordan man finder Definitionsmængden og værdimængden af y = sin(x) -
Mat faktorisering!
ForumindlægVil i se om dette er rigtigt? Og/eller hvad jeg ellers skal gøre -
cosinus og sinus definition
ForumindlægHej SP Er der nogen som kan hjælp med besavr følgende spørgsmål ? Hvordan definerer man cosinus og sinus vha. enhedsvektor eller enhedscirklen. Gerne med pædagogisk forklaring Mange tak på forhånd!! -
skal man altid række hånden op?
Forumindlæghej, jeg har et spørgsmål.... . jeg går på gymnasium.....jeg vil gerne vide om, skal man altid række hånden op i timerne for at få 12-tallet? Sidste år, plejede jeg altid at sige noget i hver time i næsten alle fagene, og fik 12 og 10. Men nogle gange føler man at man ikke virkelige har lyst ti... -
reducerer udtrykket
Forumindlægnogle der kan hjælpe med denne her opgave 10*a * b^5 / 5*a*b^2 -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Er denne her opgave rigtig? Please :S
ForumindlægFunktionen f er givet bed f(x) = 4x. En eller flere af følgende funktioner har grafer, der fremkommer som spejlbilleder i y-aksen af f’s graf. Hvilke(n)? g1(x) = (2-2)x = 0,25 * g2(x) = 4-x = 0,25 * g3(x) = (1/4)-x = 4 g4(x) = (1/4)x = 0,25 * g5(x) = (1/2)2x = 0,25 * g6(x) = 2-2x = 0,25 * *... -
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
Hvad gør jeg ???
ForumindlægHej alle :-) Hvad er vigtigst : at jeg får det gennesmsit der behøves for at læse psykologi på Århus universitet, eller opfylde de forskellige krav om Mat B og samf B ?? Jeg er pisse dårlig til mat, og vil derfor ikke opløfte det til B endnu.. Kan jeg ikke bare tage supplering kursus, i s...
