Studievejledning

Afsætning - A og International økonomi A

04. december 2021 af fjer342 (Slettet)
Hej!
Jeg overvejer at tage på HHX som min ungdomsuddannelse. Jeg har tænkt over studieretningen Afsætning og International økonomi, begge på A niveau. Problemet er at jeg ikke ved hvad de går ud på.
Nogen som kan forklare mig lidt om studieretningen? Er det meget matematisk eller hvordan?
Det ville være rart med nogle gode svar!

Hilsen El.

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. december 2021 af ringstedLC

Om der er meget matematik eller ej er vel en subjektiv vurdering. Men der er selvfølgelig matematik i fagene Afsætning og Int. økonomi.

Du kan jo prøve at se nogle af trådene i kategorierne her på SP og/eller emnernes kompendier.

Tænk dog lige på, at du trods alt bevæger dig ind i "nyt land", så du må ikke løbe skrigende væk, når/hvis du ser noget helt uforståeligt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. december 2021 af Christianfslag

Hvis du allerede har besluttet dig for at ville gå på HHX vil du gennem grundforløbet (samt de tilhørende introduktioner til diverse studieretninger) få en fornemmelse for fagene. Herfra kan du så foretage en mere kvalificeret beslutning.

Hvis du endnu ikke er sikker på om HHX er noget for dig, så tilmeld dig introdage til starten af næste år.

Og som ringstedLC også siger; lad ikke nye ting skræmme dig, tag det som en udfordring :)


Skriv et svar til: Afsætning - A og International økonomi A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.