Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15661 til 15680 af 27879
-
Vækstmodeller
ForumindlægSå skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her? -
Statistik?!
ForumindlægGoddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak! -
Info om det engelske skolesystem!
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal til at skrive SRP her i december, og jeg skal skrive om de engelske skolesystem. Det jeg har brug for hjælp til er at finde nogle informationer omkring emnet. hvor mange privat skoler er der? Hvad koster det ? og sådanne ting. håber i kan hjælpe mig :) -
DANSK!!??
ForumindlægHej vi skal lave en fremlæggelse om forholdet mellem NATO og Warzawapagten, men vi forstår ikke hvad vores lærer mener med... "Jeg forventer ligeledes at i har en forklaring med af hvad jeres emne har betydet for eftertiden" Fortsæt god dag:) -
Synopsis om kommunevalg!
ForumindlægJeg skal aflevere en samfundsfagssynopsis om kommunevalg, men jeg er helt blank hvad angår en ordentlig problemformulering og emnet for den sags skyld!! Jeg ville blive over ordentlig lykkelig hvis nogen har et forslag eller noget inspiration.. tusinde tak -
Der må være nogle der ved noget!
ForumindlægJa, jeg mangler seriøst samtale-emner til Afroditehymnen og Apollonhymnen! Jeg ved hvad de handler om, men hvad pokker kan man komme ind på, hvis man trækker dem til eksamen? Hvad kan jeg snakke om? Der må være nogle der har stiftet bekendskab med dem! -
Fysik eksamen - STX Fysik C
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder netop og forbereder mig til min fysik eksamen i morgen ved middagstid. Jeg har 24 timer til at forberede et 6 minutters oplæg om mit emne og derefter er der en samtale-del om emnet.. Jeg søger imidlertid nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe det hele an. Ærlig tal... -
Vekselstrøm
ForumindlægHeey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis -
elektrisk spændingsfald
Forumindlægja emnet siger sig selv... ville da lige spørger om nogle kan hjækpe mig med at beskrive præcis hvad elektrisk spændingsfald er.. min bog er ikke nogen stor hjælpe.. og hvorfor er det man gerne vil finde ud af hvad spændingsfaldet er - til hvad nytte? sidder og læser op til mundtlig eksame.. ta... -
24 timer eksamen hjælp NU
ForumindlægJeg har lige trukket: Energiomsætnig som emne. 1. Man skal lave en præsentation af energiomsætning. Giv herunder eksempler på energiomsætninger der involvere elektrisk energi. 2. Energibevarelse, energiproduktion, effekt, nyttevirkning, energikilder, energiforbrug. HJÆLP - hvad skal jeg inddra... -
politik..
ForumindlægHej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for... -
Pensum
ForumindlægDet er kun emner man har haft i pensum som man kan komme op i ikk? Fx. Jeg har haft om følgende religioner: Naturfolk Islam Kristendom Buddisme Eksistentialismen så kan jeg fx ikke risikere at komme op i noget fra Hinduismen vel? -
Magnetisme - eksamen
ForumindlægNogen der har gode ideer om hvilke emner man kunne komme ind på ved magnetisme? Nogen der ellers kunne give et godt råd om hvad jeg kunne snakke om eller lave forsøg om som ville give gode point ved lærer og censor. tak på forhånd -
Økonomiske begreber
Forumindlæghey er der nogen der kan linke til en side med forskellige økonomiske begreber. Ska op i historie i morgen og et af emnerne hedder "Det økonomiske kredsløb og økonomisk politik i Danmark efter 1973", og selvom jeg har læst det, fatter jeg det ikk.. -
halveringstykkelse
Forumindlæghej hvis jeg trækker et spørgsmål der relaterer til en rapport jeg har lavet i løbet af året hvis det nu er halveringstykkelse hvad kunne det være om vi har læst i løbet af året atom energi verdensbilled solsystem lyd lys hvad kunne det være ud af de 7 emner jeg har haft der realeter hal... -
præsentation af termisk energi
ForumindlægJeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ?? -
Jeg kan ikke forstå forskellen op DDR og BDR
ForumindlægDer er sikkert andre forumindlæg om dette emne, men jeg har søgt lidt og kan ikke rigtig finde noget, så håber på at der er nogen der kan forklare mig hvad forskellen op DDR og BDR er? Samt hvem der var de rige og hvem der var de fattige.. :) på forhånd tak! -
Rettelse...
ForumindlægHej folkens. Har lige lavet en lille spansk stil (fritekst) hvor jeg selv valgt emne m.m. Men jeg har skrevet det i datid/nutid men er ikke sikker på at min tekst lyder rigtig... Vil bare se mine grammatiske fejl da jeg ikke er så super god til det. mvh -
Bio. + old.
ForumindlægHej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:) -
etik og overvågning
ForumindlægHej. Jeg skal igang med at, og mine to fag er religion og mediefag. Mit overordnet emne er overvågning og etik. Jeg ville hører om der er nogen der har et eller flere forslag til en problemformulering, da jeg er helt tom i hjernen, og har prøvet at brainstorme hele dagen. Hjælp please. Mvh
