Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15661 til 15680 af 176853
-
Bestået fag?
ForumindlægHej jeg har et simpelt spørgsmål! Hvis man f.eks. får 4 i årskarakter i Kemi, men derimod dumper med 00 til eksamen!!! Har man så bestået faget? -
Projektion af c på a er lig med 2a
ForumindlægVektor a = (2) (6) b = (4) (5) c = (10) (k) OPGAVEN: Bestemmelse af k, således at projektionen af c på a er 2a.. vektor c på a = (c (prikket med) a / [a]^2) * vektor a 10 . 2 k 6 * (2) (4) divideret ... -
Epsilon kemi/bioteknologi HASTER, absorbans/koncentration måling
ForumindlægHejsa! Jeg kan virkelig ikke finde ud af af finde Epsilon, ε?? Jeg har fået opgivet absorbansen og skal udregne C men jeg kender ikke ε og har ingen ide hvordan jeg regner det ud..?? -
Fysik B eksamen - Tips
ForumindlægHej! Jeg skal op til en fysik B-niveau eksamen om 14 dage, men vil gerne vide, hvad der skal til for at jeg kan få et 10 eller 12 tal. Har i nogen gode råd eller tips? :o) Tak på forhånd Sayne -
Religion C eksamen - hvad er pensum?
ForumindlægHej jeg skal op i Religion C d. 23. juni 2009. Jeg ved godt hvordan selve eksamen foregår, men jeg har et problem - hvilke begreber skal jeg kunne? Er der evt. nogen der har en liste over dem eller kan jeg finde sådan en liste et sted? Mvh Lin -
En god mundlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundlig eksamen i et fag som hedder teknologi. Jeg tænkte på ud over at snakke klart og tydeligt samt have styr på rapporten og oplægget har I så idéer til hvordan man kan lave en god præsentation? :) -
vektor a vinkelret på vektor b
ForumindlægJeg har fået givet to vektorer. Vektor a = (3,-1,t) og vektor b =(t,3,5) og jeg skal så bestemme t således at vektor a er vinkelret på vektor b. Er det ikke bare at sige: vektor a * vektor b = 0 <=> a1*b1+a2*b2+a3*b3=0 , og så isolere t i denne ligning ? -
hvad skal man sige til fysik eksamen?
Forumindlæghej, jeg ville bare spørge, hvad man skal gøre til fysik eksamen? skal man starte med at fortællle om det periodisk system? eller skal man bare begynde at fortælle om de ting man vide om det emne man har trukket? med venlig hilsen jian gui:) -
Samfundsfag C Eksamen på STX
ForumindlægHej jeg vil gerne hører om der en nogle kvikke personer herinde som kan give mig nogle guldkorn vedrørende Samfunds eksamen på Gymnasiet. Jeg skal snart op og vil lige hører nogle fornuftige bud. På forhånd tak. -
Alkohol dagen før eksamen
ForumindlægHejsa Jeg har problemer med at falde i søvn i eksamensperioden. Dette gælder især dagen før eksamen. Der kan gå rigtigt, rigtigt mange timer, før jeg falder i søvn. Jeg tror, det er mest fordi, at jeg tænker for meget over tingene og er urolig. Mange af mine medstuderende tager enten 1-2 glas rød... -
Hjælp - psykologi b eksamen i morgen
ForumindlægEr gået helt i stå med mit eksamens spørgsmål. Temaet er Læring, med "undertema" kognition og læring. Teksterne er artikler om at børn skal gøres klar til folkeskolens udfordringer gennem pligter i hjemmet for på den måde at opnå udvikling. Og at der skal tages hensyn til kønsforskelle.... -
Råd til Samfundsfag C eksamen
ForumindlægHej I hjælpsomme mennesker der ude. Som i kan læse overskriften skal jeg til samfundsfag C eksamen her om 2 uger og har taget faget som selvstuderende. Jeg har i løbet af året læst pensum i bogen grundigt herunde sociologi, levevilkår, det politiske system, velfærd m.m. samt læst nogle af... -
Find parameterfremstillingen for den linje der går gennem A og er vinkelret på a->
ForumindlægA=(1, -3) a->=(12, -5) Jeg skal lave en parameterfremstilling for den den linje som går Gennem punkt A og også er vinkelret på vektor (12, -5) Jeg går ud fra at a1 og a2 er A(1, -3) og skal b1 og b2 være en eller anden retning som er vinkelret med vektor a-> Jeg ved dog ikke hvordan. Alt h... -
Matematik eksamen Mundtlig
ForumindlægHej Har lige været til Matematik mundtlig eksamen, hvori min lærer og censor var dårlige til at vurderer/give karakterer. Hvorfor? Eksamenen hændte således, at man skulle have en makker, dvs. en gruppe, der bestårer af 2 elever. Vi startede eksamenen og det gik godt, (specielt med mig) det men... -
kemi lektier afstemning og finde molar masse af reaktionskemaer
Forumindlæg1) NaHCO3? (s) → Na?2?O (s) 2) NaHCO?3 ?(s) → NaOH (s) 3) NaHCO3? (s) → Na?2CO?3 ?Hej Jeg skal afstemme de tre reaktionskemaer og finde molar massen, stofmængen, altså m, M og n. Det vil være dejligt vis i evt. kunne forklarer med bare en af de tre reaktionskemaer,trin for ... -
(a−b)^2 +b (a+b) −2b^2
ForumindlægHvordan reducerer man følgende udtryk: (a−b)2 +b (a+b) −2b2 tak -
f(x)=b*a^x
Forumindlægjeg skal lave en opgave hvor jeg skal bestemme a og b samt den årlige procentvise vækst i befolkningstallet. Af info har jeg: x er antal år efter 1990 og f(x) er befolkningstallet i mill. år 1990 95 96 97 98 99 2000 antal mill. 17,9 20,1 20,6 21,1 21,5 22,0 ... -
nv eksamen!!! solvarmeanlæg
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe..har eksamen imorgen! oplysninger der er givet i opgaven: Vands densitet = 1000 kg/m3 E= m*c*( Tslut- Tbegynd) solfangeranlægget i Marstal på Ærø er verdens største anlæg. Solfangerens areal er 18 365 m2 til lagring af varmen er der bygget et damvarm... -
Tutor til re-eksamen!!
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har desperat brug for en tutor, da jeg skal op til re-eksamen til december i en erhvervskunderådgivningscase!!! Det skal helst være en der bor i nordsjælland, da jeg selv går i skole i København og bor ca. 30 min væk derfra. Pleease hjælp !! I need you!! Mht. betaling ka... -
biologi C, eksamen
Forumindlægda biologi ikke er min stærkeste side vil jeg gerne læse lidt ekstra inden eksamen (bare som backup viden, og mere forståelse) Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan linke(eller anbefalde bog som man kan låne) til et sted hvor man kan læse om de 4 hovedemner vi har haft som er: økologi Sexol...
