Kemi

Epsilon kemi/bioteknologi HASTER, absorbans/koncentration måling

21. maj 2014 af ZilasM (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa! Jeg kan virkelig ikke finde ud af af finde Epsilon, ε?? Jeg har fået opgivet absorbansen og skal udregne C men jeg kender ikke ε og har ingen ide hvordan jeg regner det ud..??


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2014 af lasols (Slettet)

tja hvis du kender mængden i en prøve med kendt absorbans så kan du bestemme epsilon og ud fra dette bestemme koncentrationen i andre prøver med ukendt koncentration, du skal dog bruge et sammenhørende sæt af absorbans og koncentration for at komme igang, (er du sikker på du ikke har en kendt koncentration ?? bare fordi det ikke er i mol/l kan det sagtens være en koncentration, koncentration er jo blot en mængde/volumen, om det er g/l, mol/l eller mL/L så er det alle koncentrationer, sidstnævnte kræver en densitet og en molarmasse og førstnævnte kræver en molarmasse som er konstanter for et givent stof og er dermed blodt omregninger)


Skriv et svar til: Epsilon kemi/bioteknologi HASTER, absorbans/koncentration måling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.